programma gezocht.

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: programma gezocht.

#16 Bericht door pe1br »

Dat zal zeker niet gaan want Satsagen is een spectrum analyzer geen ontvanger met decoder.

In de Promax zit een tuner voor DVBS en DVBT begrijp ik, deze zijn niet in staat om DVBS2 en DVbt2 mee te kijken dus ik verwacht dat dit niet gaat lukken.
Bij de aanschaf van dit soort apparatuur moet je altijd heel voorzichtig zijn en goed controleren of het voldoet aan de eisen, iets extra kan vaak hardware matig gewoon niet.
Zo kan ik met de Minitiouner geen DVBT en DVBT-2 kijken omdat de hardware niet geschikt is ondanks dat de verwerking van data allemaal op de PC gebeurd.
Laatst gewijzigd door pe1br op 05 aug 2023, 07:54, 2 keer totaal gewijzigd.

harry61
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jan 2018, 21:36

Re: programma gezocht.

#17 Bericht door harry61 »

pe1br schreef: 05 aug 2023, 07:43 Dat zal zeker niet gaan want Satsagen is een spectrum analyzer geen ontvanger met decoder.

In de Promax zit een tuner voor DVBS en DVBT begrijp ik, deze zijn niet in staat om DVBS2 en DVbt2 mee te kijken dus ik verwacht dat dit niet gaat lukken.
Bij de aanschaf van dit soort apparatuur moet je altijd heel voorzichtig zijn en goed controleren of het voldoet aan de eisen, iets extra kan vaak hardware matig gewoon niet.
Zo kan ik met de Minitiouner geen DVBT en DVBT-2 kijken omdat de hardware niet geschikt is ondanks dat de verwerking van data allemaal op de PC gebeurd.
Hardware matig kan het wel ,maar dan moet ik het opsturen en dan bouwen ze er wat (bij) in.prijs 750 euro.Zonder de Vat.
Maw ; heb (eigenlijk) een : kat in de zak gekocht.
En zodoende dacht ik ,misschien is er een andere manier.

Mvg

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: programma gezocht.

#18 Bericht door pe1br »

Je kan eens kijken naar een Emitor Combolook die kan wel DVB-S/S2 en DVB-T/T2 maar nogmaals lees je goed in want dit zijn alleen de specs, kijk goed of een device geschikt is voor alles wat je ermee wilt.
Deze kan bijvoorbeeld geen smalband (onder de 1 MHz) DVBS(2) waardoor deze voor amateur gebruik niet handig is en de RS232 poort naar de PC is alleen voor software updates dus je krijgt geen video data naar de PC.
https://www.emitor.se/prod_combolook_color_s2t2.htm

harry61
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jan 2018, 21:36

Re: programma gezocht.

#19 Bericht door harry61 »

PA1AIS schreef: 04 aug 2023, 08:55 Satsagen werkt ook met een SDRplay.

Prima oplossing.

Ik snap dan weer niet waarom er naar naar een popi neven site gelinkt wordt.

De originele site met download link:

http://www.albfer.com/en/2020/02/21/satsagen-2/
Dat met de Promax en Satsagen werkt niet.
kreeg een bericht van de maker

Mvg

harry61
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jan 2018, 21:36

Re: programma gezocht.

#20 Bericht door harry61 »

Hallo leden,

ff jullie hulp.
zoals jullie wel weten ben ik veel bezig met de Satelliet ontvangst.
ik weet het ,het heeft niks met zendamateur te maken ,maar probeer het hier toch.
Heb hier een (oude) Satlook Digital Nit staan ,en die kan alleen maar DVB-S ontvangen.
Ook géén probleem ,want het gaat mij om de real-time spectrum wat er in het apparaat zit.
dat spectrum zie je op een klein monitortje 6 bij 9 cm groot.
Dat monitortje heeft dezelfde vorm als de Tv die er naast staat ,dus ook met zo`n (kont) zoals
ze dat noemen . Nu komt het : is het niet zo te maken dat er via een (koppeling) snoer / kabel ,
de monitor van de Tv het signaal overneemt van de Satlook zelf .Dan heb ik ook (breedbeeld).
En hoef ik niet op zo`n klein scherm te turen.
De Satlook heeft zelf geen Scart zoals ze dat noemen ,maar dat kan ik toch zelf wel maken (dacht ik zo).
Of werkt het niet via Scart.

Mvg

harry61
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jan 2018, 21:36

Re: programma gezocht.

#21 Bericht door harry61 »

Ik dacht ,en had gehoopt op reactie.

Mvg

Plaats reactie