Solar Powerbanks

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Solar Powerbanks

#1 Bericht door Charles_ »

Is een solar powerbank een aanrader of juist niet? De bedoeling is dus dat je hem in de zon legt om op te laden ipv het stopkontakt te gebruiken. Maar doet ie het of doet het niet? Opladen door de zon.
Ik weet dat ze bij de Action in het schap liggen, maar ook bij andere (web)winkels liggen ze in het schap.
De batterij van je mobieltje is natuurlijk altijd te vroeg leeg. Ja, een gewone powerbank kan uiteraard ook.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Solar Powerbanks

#2 Bericht door pe1cmo »

wij hebben er één maar die moet wel heel veel uren in de zon liggen om vol geladen te worden.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Thom PA9T
Berichten: 413
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Solar Powerbanks

#3 Bericht door Thom PA9T »

Niet kopen.

Globaal probleem van die solar chargers is de combinatie van in de in de zon liggen (en dus heet worden op een zonnig dag) en het feit dat er een Lithium cell in zit (die helemaal niet tegen die hitte kan).

Zo'n solar charger sloopt zichzelf dus eigenlijk. Typisch een product dat leuk klinkt, maar niet erg nuttig is in de praktijk ;-)

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: Solar Powerbanks

#4 Bericht door Charles_ »

Het gaat om dit model solar powerbank waarover mijn vraag gaat.

Afbeelding
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

on4ged
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Solar Powerbanks

#5 Bericht door on4ged »

Thom PA9T schreef: 08 jun 2023, 08:17 Niet kopen.

Globaal probleem van die solar chargers is de combinatie van in de in de zon liggen (en dus heet worden op een zonnig dag) en het feit dat er een Lithium cell in zit (die helemaal niet tegen die hitte kan).

Zo'n solar charger sloopt zichzelf dus eigenlijk. Typisch een product dat leuk klinkt, maar niet erg nuttig is in de praktijk ;-)
Aha, dat weten we dan ook weeral, goed om te onthouden. Ik denk er al een tijdje over na om ooit eens iets dergelijks aan te schaffen.
Dus beter en zonnecel en een aparte batterij als ik het juist begrepen heb.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Thom PA9T
Berichten: 413
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Solar Powerbanks

#6 Bericht door Thom PA9T »

Charles_ schreef: 08 jun 2023, 13:04 Het gaat om dit model solar powerbank waarover mijn vraag gaat.
Hi Charles, dit ding zal in de zon erg heet worden door de matzwarte behuizing. Ik verwacht niet dat de levensduur van dit product is getest als je hem vol in de zon laadt.

Als je een power bank wilt, is het beter om hem koel binnenshuis op te laden vlak voor gebruik. En als je hem niet gebruikt, op 40-70% geladen wegleggen.

Plaats reactie