Printplaten

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2UN
Berichten: 209
Lid geworden op: 06 sep 2018, 21:57

Printplaten

#1 Bericht door PH2UN »

Ik wil een aantal printplaten laten maken.
Is er iemand die daarvoor een goed adres heeft, of het eventueel zelf kan?

Groeten,

Huub.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Printplaten

#2 Bericht door PH2LB »

Zijn diverse aanbieders, afhankelijk van hoeveel haast je er mee hebt en wat het mag kosten.

Laatste batch heb ik laten maken bij https://jlcpcb.com/ maar heb ook goede ervaringen met https://www.pcbway.com/
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Printplaten

#3 Bericht door ----- »

JLCPCB ook goede ervaringen mee. Spot goedkoop, zo goedkoop zelfs dat ik zelf niet meer begin aan etsen, zelfs niet voor protoyping, en erg snel geleverd. multilayer doormetalisereing boren alles voor een prikkie

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Printplaten

#4 Bericht door PA0LMD »

Ja, JLCPCB is een top leverancier en erg scherpe prijzen.
Levertijd doorgaans circa 1,5 week.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PH2UN
Berichten: 209
Lid geworden op: 06 sep 2018, 21:57

Re: Printplaten

#5 Bericht door PH2UN »

Hartelijk dank voor de informatie.

Huub.

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Printplaten

#6 Bericht door Thom PA9T »

JLCPCB levert ook SMD bestucking. Ik ben een project aan het maken waarin ik mijn complete productiepakket (gerbers, BOM, part centriods) bij JLCPCB neerleg, en een aantal weken later compleet bestuckte PCB's terug krijg.

Ben benieuwd naar het SMD proces bij JLCPCB. En naar het eindresultaat. En de prijs.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Printplaten

#7 Bericht door pe1hzg »

Persoonlijk erg goede ervaringen met allpcb.com. https://www.allpcb.com

Voordat je ontwerp de fabriek ingaat screenen ze even. Ik heb geleerd daar heel goed naar te luisteren.

Mijn laatste order ging binnen een dag, en de rest was de koerier (totaal 4 dagen).
En geen narigheid met BTW of admin, op de aangekondigde dag stond de koerier met een doosje in de hand en dat was dat.

En als je naderhand printen bij wil maken gaat het nog sneller omdat het nakijken/processen al gebeurd is.

Als je naar zo'n printhuis gaat, kijk dan ook even naar de verzending. Een itead bestelling laatst (met "eigen koerier") was bijna drie weken onderweg. Het zal pech geweest zijn maar ik heb meer vertrouwen in DHL en FedEx.

Geert Jan

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Printplaten

#8 Bericht door Thom PA9T »

pe1hzg schreef:Persoonlijk erg goede ervaringen met allpcb.com. https://www.allpcb.com
interessant, ik ga hier ook eens mijn productiepakket neerleggen. Ben benieuwd naar hun prijs. Het voordeel van zo'n partij is dat ze ook 'westerse' componenten kunnen sourcen. Het nadeel is dat ze kleine aantallen componenten met de hand solderen, en dit is niet altijd fijn.

De service die ze bieden lijkt erg op PCBWay, zou zomaar dezelfde partij kunnen zijn. Website lijkt ook erg op die van PCBWay.

Bij JLCPCB gaat alles op de machine, dus goede kwaliteit. En ze hebben 600+ componenten standaard op de machine, en als je binnen die componenten blijft is het erg goedkoop.

Maar goed, het topic ging geloof niet over bestucken, maar over de printjes zelf, dus ik laat hem weer even los :D

Gebruikersavatar
PD9FVH
Berichten: 151
Lid geworden op: 08 nov 2018, 09:30
Roepletters: PD9FVH
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Printplaten

#9 Bericht door PD9FVH »

PH2UN schreef: 02 feb 2021, 18:36 Ik wil een aantal printplaten laten maken.
Is er iemand die daarvoor een goed adres heeft, of het eventueel zelf kan?

Groeten,

Huub.
fwiw; ik heb slechte ervaringen met aisler: kreeg 'n keer andermans printen, en een andere keer hielden ze zich niet aan de levertermijn
dus ik doe tegenwoordig alles via jlcpcb.com

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Printplaten

#10 Bericht door pe1cmo »

Ik laat voor mijn bedrijf printen maken bij zowel PCBway en JLC. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen met SMD werk, en dat de printen nogal fijn zijn, baandikte 0.15 tot 0.2 en via's gemiddeld 0.4mm boren

Dan is PCBway toch net iets beter. Hetzelfde geld voor de stencils. Die paar euro dat ik dan duurder uit ben neem ik op de koop toe, daarbij wel vaak sneller geleverd.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Plaats reactie