koptelefoon

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

koptelefoon

#1 Bericht door NL9484 jol »

Goeden avond allemaal.

Ik ben een mooie (vind ik tenminste) Lenco koptelefoon uit de jaren zeventig aan het opknappen.
Nu moet het snoertje wat over je hoofd loopt vervangen worden ivm een breukje. Het originele snoertje is een twee aderig kabeltje. Nu heb ik daar een heel mooi snoertje voor gevonden maar dit is er 1 met een mantel en een kern :D . Kan ik die daar voor gebruiken ?

Groet Jol
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

hhout
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 apr 2016, 20:26
Roepletters: PA0HVH

Re: koptelefoon

#2 Bericht door hhout »

Zo te lezen heb je een coax kabeltje. Je zegt zelf dat het een mooi snoertje hiervoor is. Voor een koptelefoon gaat het wel werken, geen probleem.
Henk, PA0HVH - F license + CW. Loc: JO21SK. TRX: ICOM IC-7300, ICOM IC-705, Yaesu VX-3. Antennas: EndFed for HF, 5/7 el V Yagi for 2/70

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: koptelefoon

#3 Bericht door PA0FRI »

Ik vind dat er gediscrimineerd wordt. Het is geen koptelefoon, maar hooftelefoon.
Die zet men op de kop.
Niet voor niets spreekt men over: Wat een leuk koppie heeft zij, wat is hij koppig, wat een rot kop heeft die vent, etc. :lol:
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

Re: koptelefoon

#4 Bericht door PB1S »

koptelefoon.jpg
:wink:

(c) kakhiel.nl
73, PB1S

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: koptelefoon

#5 Bericht door PA0FRI »

PA0FRI schreef:Ik vind dat er gediscrimineerd wordt. Het is geen koptelefoon, maar hooftelefoon.
Die zet men op de kop.
Niet voor niets spreekt men over: Wat een leuk koppie heeft zij, wat is hij koppig, wat een rot kop heeft die vent, etc. :lol:
Moet vanzelfsprekend HOOFDTELEFOON zijn (tnx PA3ECZ)
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

-Verwijderd account

Re: koptelefoon

#6 Bericht door -Verwijderd account »

PA0FRI schreef:Niet voor niets spreekt men over: Wat een leuk koppie heeft zij, wat is hij koppig, wat een rot kop heeft die vent, etc. :lol:
Ik dacht aan: je hoofd koel houden, hij is niet goed bij zijn hoofd, met je hoofd in de wolken, etc.

NL9484 jol
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2013, 15:22
Locatie: zwolle

Re: koptelefoon

#7 Bericht door NL9484 jol »

Technisch hoogstandje hier:::: :lol: :lol: :lol:
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil

Plaats reactie