Wago stroomverdeler

Alle overige elektronica.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Wago stroomverdeler

#31 Bericht door pc1mb »

Er zijn ook mensen die al dertig jaar alles met kroonkeien aan elkaar schroeven. Kwastje kaal onder de schroef, inkorten als er geen "haar" meer aan zit. Werkt meestal ook... Of het een goed idee is, is een ander verhaal ;)

Wat ik maar zeggen wil, ieder z'n weg en het werkt allemaal uiteindelijk wel... Maar klemmetjes waar ik het materiaalgebruik niet van ken zou ik toch niet zo snel inzetten op een reddingboot.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Wago stroomverdeler

#32 Bericht door PE1PQX »

pc1mb schreef:Maar klemmetjes waar ik het materiaalgebruik niet van ken zou ik toch niet zo snel inzetten op een reddingboot.
Ik als lifeguard kan alleen maar blij zijn met deze redenering... Het moet gewoon erg betrouwbaar zijn.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Wago stroomverdeler

#33 Bericht door PA1AIS »

Ik denk dat enkele de grijze steekdoppen door de war halen met een Wago 221 serie. dat is toch ff wat anders.
Die grijze steekdoppen waren niet altijd fijn.

De Conex adepten zouden liefst nog in-lijn solderen met een kousje er over :lol:
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Wago stroomverdeler

#34 Bericht door PA1AIS »

PE1PQX schreef:
pc1mb schreef:Maar klemmetjes waar ik het materiaalgebruik niet van ken zou ik toch niet zo snel inzetten op een reddingboot.
Ik als lifeguard kan alleen maar blij zijn met deze redenering... Het moet gewoon erg betrouwbaar zijn.
Wat ik er niet bij schreef is dat we ze alleen gebruiken voor NMEA data draadjes, de rest zijn nog altijd te zware lompe rijgklemmen.
Ik heb 25 jaar gevaren bij de KNRM, ook met de schepen die ik zelf bouwde, nooit 1 klacht over wago's, wel over rijgklemmen die niet vast zaten of draadbreuken.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Wago stroomverdeler

#35 Bericht door ON7RA »

Merkverwatering: noemt men dit!

Merkverwatering[1] is het verschijnsel dat een merknaam van een bepaald product of dienst zo bekend wordt, dat men in de spreektaal deze naam ook gaat gebruiken om te verwijzen naar soortgelijke producten van een ander merk. Merkverwatering is een vorm van wat in de taalkunde antonomasie wordt genoemd.
De merknaam wordt dan in feite een synoniem voor de soortnaam van het product en verliest zijn specifieke betekenis voor het merk waar het oorspronkelijk bij hoorde. Andere aanduidingen voor hetzelfde verschijnsel zijn begripsmonopolie of, in juridisch taalgebruik, sterk merk. De term genericide, afkomstig uit het Engels, is een samenstelling van generiek (in de betekenis 'algemeen', 'merkloos') en -cide

Ook wel meegeven dat er verschil is, er zijn lasklemmen voor soepele draad en voor de harde installatiedraad!!!
Je kan best de twee niet door elkaar gebruiken.
73 Renaat :D ON7RA :D

-Verwijderd account

Re: Wago stroomverdeler

#36 Bericht door -Verwijderd account »

ON7RA schreef:Merkverwatering: noemt men dit!
Volgens mij geldt dat ook voor dit merk en gereedschap. Dit merk bestaat inmiddels niet meer, dacht ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wago stroomverdeler

#37 Bericht door PA3HMP »

nou dat heet een striptang, althans in Nederland :mrgreen:
maar als iemand zegt geef mij de amp tang even aan dan krijg je deze aangereikt
Afbeelding

-Verwijderd account

Re: Wago stroomverdeler

#38 Bericht door -Verwijderd account »

Klopt absoluut wat je schrijft, PA3HMP
Maar is niet van het merk AMP.
En dat is wat ON7RA bedoelde te zeggen.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Wago stroomverdeler

#39 Bericht door PA3HMP »

klopt, ik had bewust geen plaatje van dat merk geplaatst.

Plaats reactie