Kabelgoot

Alle overige elektronica.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA7RA
Berichten: 221
Lid geworden op: 29 sep 2012, 21:01
Roepletters: PA7RA
Locatie: Bergen op Zoom

Kabelgoot

#1 Bericht door PA7RA »

Goedemiddag,

Ik noem het kabelgoot maar misschien dat het anders heet.
Wat ik zoek is het volgende ik ga hier de shack helemaal opnieuw opbouwen en nu wil ik aan de muur net als wat je op kantoor wel eens hebt een soort goot waar alle 220Volt stekkers in kunnen en dat dit dan ook met 1 schakelaar helemaal van de stroom af is.
Ik leg het misschien een beetje vreemd uit maar ik weet ook echt niet hoe dit heet en waar dit te verkrijgen is.
Ik wil alles netjes weg gewerkt hebben dus vandaar de vraag in het forum ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel te zeggen.
alvast bedankt voor het mee denken.

Vriendelijke groet
Rien, PA7RA :D

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Kabelgoot

#2 Bericht door on4avt »

Ik heb dat zelf gemaakt,met kabelgoten, aparte inbouw stopcontacten, en aan het begin een lichtschakelaar.
https://www.dmlights.be/installatiemate ... lgoten-dlp

Dit type en dit merk.
Kan ook van een ander merk zijn.
Of er zijn volledige gereedgemaakte te verkrijgen.

https://www.allekabels.be/stekkerdoos/7 ... gINRvD_BwE
Ben je goedkoper uit.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Kabelgoot

#3 Bericht door PE2AAB »

Grote spanningsslof wellicht Rien?
Ik heb zoiets.
Afbeelding

Maar een kabelgoot waar je alle WCDs achter een schakelaar zet (tot 10A) of een groot relais kan natuurlijk ook.

In mijn ouderlijk huis hangt de van Geel wandgoot nog op zolder ;-)
Mocht ik niet weghalen van mijn ouders; ze maken er dankbaar gebruik van.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Kabelgoot

#4 Bericht door pe1hzg »

Let even op met "lichtschakelaar om shack uit te zetten"
In mijn lab gingen die een maand of vijf mee, daarna waren de contacten aan elkaar gesmolten.

Ik ben overgegaan op een "motorschakelaar" en daar heb ik er twee van versleten. Ging ook stuk (duurde iets langer).

Inmiddels heb ik al flink wat jaren "groot relais" met een maak/verbreek drukknop. En dat blijft heel.

Licht is apart geschakeld, bij een ongeluk wil je alles uit en de verlichting aan.

Als je shack uit meer bestaat als een FT897 met een SPA8230 voeding dan denk hier even over na,

Geert Jan

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Kabelgoot

#5 Bericht door pe1cmo »

Ik heb even gekeken, ik heb twee van die stopcontact goten (als ik het eenvoudig zeg) van Knurr 3.000.312.2 en ooit voor weinig op de radiomarkt op de kop getikt.
knurr.jpg
ook op ebay zie je ze wel. Is wel het duurdere segment
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kabelgoot

#6 Bericht door PA3DAT »

Ik gebruik een dubbel systeem: veel stopcontacten op één centrale schakelaar, maar ook een aantal buiten die schakelaar om. Zet ik de hoofdschakelaar op UIT dan is de radioapparatuur uit, monitors uit, verlichting uit etc. Maar mijn desktops draaien door, evenals een klok op 230V, porto-ladertjes enz.

Moet ik bijv. een tijdje naar beneden, dan gaat met één knop het meeste uit maar blijft de computer gewoon doordraaien voor als ik terugkom.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Roy pd8rw
Berichten: 487
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Kabelgoot

#7 Bericht door Roy pd8rw »

Google eens op stago kabelgoot.

Diversen merken , geheel naar wens samen te stellen. 220v wcd. En data punten etc

Google anders maar op afbeeldingen

Mvg

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Kabelgoot

#8 Bericht door andre »

ik denk dat je deze bedoel. leverbaar in zowel staal als kunststof. Wel kostbaar als je een paar meters wil, met alle contactdozen en schakelaars..
https://www.elektrohandelsprijzen.nl/pr ... 4QQAvD_BwE
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Roy pd8rw
Berichten: 487
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: Kabelgoot

#9 Bericht door Roy pd8rw »

Die bedoelde ik idd

Er zijn wat verschillende merken
Het is niet goedkoop ,wel goed en geen broddel knutsel mits je het netjes maakt

Wellicht eens kijken of er geen kantoorpand in je buurt gesloopt word . Beetje kans dat je daar goedkoper een stuk gebruikt kunt scoren .

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Kabelgoot

#10 Bericht door PD2EW »

.

Hoi Rien (en anderen)

Op het werk bij mijn voormalige werkgever heb een creatieve manier meegemaakt van meervoudige wandcontactdozen (2 ramen van 4) in grijze wandgoot, dat toen nog kabelgoot heette. Ook een zekering-automaat van 6A erbij, per werkplek, en een aparte aansluiting die buiten de automaat om op de groepenkast komt. Dit is van midden 70er jaren en dat vond ik 20 jaar later en met nieuwe maatstaven/standaarden niet erg handig, dus die witte kunststof Hager wandgoot moest het bij mij maar worden.

Mijn werkplek is al meer dan 20 jaar voorzien van die kunststof wandgoot met bijpassende contactdozen en schakelaars voor de TL-verlichting boven elke werkplek: Hager-Tehalit: https://www.technischeunie.nl/product/prd1999967797
Ook nog een coaxdoos, type TRAS10 (wie gebruikt ze nog...?) en een ethernetaansluiting (dubbele doos) en geen zekeringautomaat.
Die zit dan weer in een kleine groepenkast met 6A automaten voor de andere werkplekken.

TIP!
Ik heb eerst over de volle breedte en met pluggen, over de volle lengte een plank (12 cm breed) van de bouwmarkt aan de muur geschroefd.
Op die plank heb ik dan weer, met korte dikke bolle kruiskopparkers de wandgoten (11 cm breed) geschroefd. Voordeel is, dat je veel flexibeler bent in het monteren van de goot.

.

PA7RA
Berichten: 221
Lid geworden op: 29 sep 2012, 21:01
Roepletters: PA7RA
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Kabelgoot

#11 Bericht door PA7RA »

Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor de reactie's ik ben weer op andere goedkopere idee gekomen.
Ik kan er weer verder mee! :D

Groet Rien, PA7RA

Plaats reactie