even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
JW1963
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2023, 07:54

even voorstellen

#1 Bericht door JW1963 »

Mijn naam is Jan Wiekeraadt en woon in Ridderkerk, opgegroeid in een radio gezin vader radio monteur, broers radio amateurs, dus vroeg besmet gestart met cristal ontvangers met een 402 spoel, en mee met mijn broers naar de radio dumpwinkel in
Vlaardingen, op mijn tiende kreeg ik mijn eerste 19 set van mijn broer en er volgde meer mooie sets.
Nu na 35 jaar weer de hobby weer opgepakt, mischien wat kinderachtig maar toch een cristal ontvangertje gebouwd en aan het exprimiteren met wat spoelen. En een zo mooie ondeking gedaan de ARC 5 Command set, wat is dit een leuk setje, ik ben er nu 1 aan het restauren, heerlijk die oude geur van oude leger sets, nu op zoek naar onerdelen voor deze set en als ik wat kan vinden meer Command sets.
Ook lid geworden van Surplus Radio Society, en hoop de komende tijd wat leden te mogen ontmoeten, en zie uit naar de velddagen die ik wil gaan bezoeken in mijn Landrover.

Met vriendelijke groet
Jan Wiekeraadt

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: even voorstellen

#2 Bericht door PE7K »

Dag Jan,

Kristalontvangers maken is zeker niet kinderachtig, je zou ze de kost moeten geven die dat niet kunnen. Wil je ook zendamateur worden?

Van harte welkom.
73, Mariëtte https://pe7k.com/

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: even voorstellen

#3 Bericht door PA3FBO »

Welkom, net m'n boekje "spelen met radio" weer gevonden.
Daaruit heb ik mijn kristalradio gebouwd met WC-rol spoel en germanium diode, en dan 's avonds radio Luxemburg luisteren :mrgreen:

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: even voorstellen

#4 Bericht door PA3RIS »

Welkom Jan, wat leuk om te lezen! En een kristalontvanger is toch leuk om te maken!

PA3 John Walker
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2023, 19:54

Re: even voorstellen

#5 Bericht door PA3 John Walker »

:wink:
Ook nog ff zwaaien, Ik ben Johan PA3JVC, (65)

Kan me niet heugen of ik ooit lid was, maar bij deze.
Ben meer luisteramateur, ben niet zon " spreker", ben meer aan het bouwen en restaureren/ herstellen. Onder het genot van een lekkere dikke sigaar...*(jawel, een versche Corona)
Vind buizentranceivers toppie, heb inmiddels een hele " rij" van die dingetjes " APK" gegeven, maar dan ook grondig.
Daarnaast bouw ik veel gitaar buizen stacks, electrische gitaarkes, van blank eiken telefoon/ tv_ kastjes, eetafels...haha etc etc...
Ben ook te vinden op Qrz.com, tozover maar weer.

PE1RTC
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: even voorstellen

#6 Bericht door PE1RTC »

Hallo Jan, welkom bij de club.
Er is zelfs een eigen facebookgroep van enthousiastelingen die zelf kristalontvangers bouwen. Zo kinderachtig is dat niet.
Het gaat erom dat je plezier beleeft aan de radiohobby, of dat nu met ontvangen, zenden, bouwen of repareren is.
Ik ben ook SRS lid en ken de command set wel al heb ik mij meer toegelegd op scheepvaartapparatuur en heb ik technisch gezien veel belangstelling voor de oude Duitse WOII ontvangers.
Bij de SRS zal je zeker leden vinden die ook een command set in huis hebben en wellicht ook onderdelen.
Succes en wellicht tot ziens.

Plaats reactie