even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH0AD
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2023, 13:05
Roepletters: PH0AD
Locatie: JO21NX

even voorstellen

#1 Bericht door PH0AD »

Even voorstellen: Sinds 1977 heb ik een C machtiging (toen PE1BEM). Ik heb altijd interesse in alles wat met elektronica te maken heeft. Daar heb ik ook mijn vak van gemaakt. Na de uitvinderstijd bij Philips, toch carrière gemaakt als IT manager. Dat was de tijd dat ik de soldeerbout weer warm gestookt heb en heb vervolgens verschillende projecten op HF en VHF gedaan. Als zendamateur ben ik meer van "techniek" dan van "praten".
Vroeger in Eindhoven en ook dit jaar nog meegedaan aan de JOTA (PH0AD/J Vianen).

Twee jaar geleden ben ik met pensioen gegaan. Ik heb de zolder opgeruimd en verbouwd. Nu heb ik nu een fantastische shack, helemaal naar m'n zin.
IMG_2288.JPG
Naast zendamateurisme heb ik nog een reeks van andere hobby's: Robotica (Arduino, RapsberryPi), Domotica, Video- en Fotografie, Muziek (toetsen), en niet te vergeten onze kinderen en kleinkinderen.

Regelmatig zitten we in ons huisje in Duitsland (nr Gerolstein) vanwaar ik (meestal op HF) werk onder mijn 2e call DH1AD

Hopelijk vind ik op dit forum een manier om de hobby verder te ontwikkelen (w.o. het gebruik van D-STAR..) en ik weet vast ook nog wel iets wat zinvol kan zijn voor andere om's.

Ad,
PH0AD / DH1AD

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: even voorstellen

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Ad,

Welkom op dit forum.

Ik introductie van mijn kant is niet nodig. :wink:

Voor de andere lezers: Dit jaar was ik een van de operators bij PH0AD/J.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: even voorstellen

#3 Bericht door pe1rea »

Welkom
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: even voorstellen

#4 Bericht door PE2AAB »

Welkom op het forum Ad,

Ook ik ben een fanatieke JOTA deelnemer. Dit jaar meegedaan als PE2AAB/J vanuit Aalst Waalre. Jouw zeker wel bekend als je ook met Eindhoven bekend bent.

Heel veel plezier en uiteraard veel antwoorden op je vragen gewenst ;-) Ik heb ook DStar. Ik heb het aan de praat maar ben zeker geen kenner dus daar kan ik je waarschijnlijk niet zo mee helpen maar er zijn diverse fanatieke DStar gebruikers op dit forum met veel meer kennis van dat onderwerp.

Ik klikte nog even op de foto van je shack. Wat een mooie compacte oplossing heb je daar! Ziet er goed uit.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: even voorstellen

#5 Bericht door PA3RIS »

Welkom Ad,

Mooi ingerichte shack.. EN misschien hebben we elkaar met de JOTA ook wel gesproken, weet het niet meer. Want ik doe ook al een aantal jaren "iets" voor de JOTA-JOTi. Veel plezier met deze mooie hobby en dit forum..

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: even voorstellen

#6 Bericht door PH2LB »

Welkom Ad, mooi te lezen dat de soldeerbout in jou mooi ingerichte shack nog regelmatig rookt.
En dan ook nog 2 klassiekers op de plank staan.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie