PD8ME - Martijn

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD8ME - Martijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2023, 14:06
Roepletters: PD8ME
Locatie: JO33mb

PD8ME - Martijn

#1 Bericht door PD8ME - Martijn »

Goedendag mede amateurs :D

Mijn naam is Martijn, 35 lentes jong en woonachtig in het prachtige Westerwolde gebied in de provincie Groningen. Sinds maart '23 in bezit van mijn Novice licentie.

Hoe het allemaal begon......

Denk zoals bij een ieder wel begonnen is, op basis van toeval en een bepaald karakter. Ooit 25 jaar geleden een keer een zakradio gekocht van mijn zakcentjes. tja... dan hoor je dingen die je interesse wekken omdat ze anders zijn of afwijken en dan wil je er meer van weten. Later een radio voor in huis kunnen aanschaffen en om iets beter te kunnen luisteren heb ik een draadloze hoofdtelefoon gekregen. Hoe jong ik ook was ik heb altijd wel gedacht hoe werk iets of hoe kan ik iets doen. En dat had ik ook met die hoofdtelefoon. dat heeft een zender en ontvanger hoe ver rijkt dat dan???? uiteraard geprobeerd. muziek er opgezet en kijken hoe ver die kon, tot ik niet meer mijn muziek hoorde, maar vreemde stemmen !!!! en die hadden het over van alles en nog wat, interessant !!! weer wat op deze grote wereld ontdekt. Later kwam ik er achter dat het zendamateurs waren, want die hoofdtelefoon bleek te werken op de 70cm band :roll:

Jaren daarna aan het klooien geweest met vele ontvangertjes en draadjes. Je wordt ouder, gaat leren, huisje boompje beestje verhaal. maar de interesse is er altijd wel gebleven.

Tot ik wat meer de tijd kreeg om mij weer te focussen op dingen die mijn interesse altijd wel hebben gehad, de radio! Door een oud collega ben ik gewezen op 27mhz. Met bepaalde vooroordelen er toch maar eens naar gaan luisteren, maar mijn vooroordelen bleken te kloppen en was hier dan ook snel op uitgekeken en kwam ik net even een stukje buiten die band terecht, dat was veel interessanter en begon op iets te lijken en moest toen terug denken aan 25 jaar geleden. en zo kan het snel gaan.......

Met een kameraad die ook al jaren de zelfde interresses deelt en met mijn schoonvader die in zn jonge jaren ook veel met bakkies bezig is geweest ons drieen ingeschreven voor een N-cursus, maar die ging niet door !!!! wegens gebrek aan/te weinig aanmeldingen. De achterbuurman van mijn kameraad is zendamateur (PE0XJ) en die was ons bereid ons een cursus te geven. Wekelijks met elkaar een half jaar lang aan tafel, het was een mooie periode met als resultaat dat we alle drie in mei geslaagd zijn voor ons examen.

Onbewust raadpleegde ik dit forum toch wel vaak en las ik de verhalen en vragen met veel ethousiastme, de ervaring en kennis van de auteurs en de vele info die het bevat bewonder ik en hoop in de toekomst er een bijdrage aan te kunnen geven.

Martijn - PD8ME
Life to short for QRP? it's a mindset!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2568
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: PD8ME - Martijn

#2 Bericht door PA5COR »

Mooi verhaal Martijn, de radio bacil overleeft alles je raakt het niet kwijt :mrgreen:
Succes met je licentie geniet ervan nu aktief :lol:
Licensed since 1977
Yaesu FT DX 10, IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters en meer zooi :mrgreen:

PA3RIS
Berichten: 833
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PD8ME - Martijn

#3 Bericht door PA3RIS »

Welkom Martijn. Leuk om te lezen hoe je besmet bent geraakt met het radiovirus.

PE7K
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 aug 2023, 06:55

Re: PD8ME - Martijn

#4 Bericht door PE7K »

Hé, nog een nieuwe amateur erbij. Het worden er steeds meer, wat is er aan de hand? Is het besmettelijk :lol:
73, Mariëtte https://pe7k.com/

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: PD8ME - Martijn

#5 Bericht door pe1rea »

Gefeliciteerd dan..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: PD8ME - Martijn

#6 Bericht door PE2AAB »

Leuk verhaal Martijn!

Allereerst gefeliciteerd voor jullie drieën uiteraard!
Welkom op dit mooie forum en uiteraard heel veel plezier met de hobby gewenst!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PB1S
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:44
Roepletters: PB1S
Locatie: Ter Apel
Contacteer:

Re: PD8ME - Martijn

#7 Bericht door PB1S »

Hartelijk gefeliciteerd Martijn met het behalen van het examen en welkom op het forum!

Leuk verhaal hoe een interesse die al op jonge leeftijd is gewekt heeft geleid tot het actief worden als radiozendamateur. Voor velen denk ik een heel herkenbaar verhaal. Als radiozendamateur zijn de mogelijkheden eindeloos, dus garantie voor een hoop lering en vermaak!

Geweldig dat de mooie regio Westerwolde weer één (of zelfs drie? - waar wonen de andere twee geslaagden?) radiozendamateur rijker is geworden. Ik ben je nog niet tegengekomen op VHF of UHF, maar dat zal vast eens gebeuren. Onstwedde <--> Ter Apel gaat prima.

Veel plezier en tot werkens!

Bertwin - PB1S
Ter Apel
73, PB1S

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: PD8ME - Martijn

#8 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Martijn
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Rengert
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2023, 13:19
Roepletters: kler

Re: PD8ME - Martijn

#9 Bericht door Rengert »

Aangenaam

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PD8ME - Martijn

#10 Bericht door PD2R »

Welkom Martijn! Leuk, en in zekere zin ook bekend verhaal :D
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie