Even voorstellen:PD2CW

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
_PD2CW_
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2023, 22:38

Even voorstellen:PD2CW

#1 Bericht door _PD2CW_ »

Goedendag allemaal. PD2CW hier. Ik heb al aardig wat op dit forum gelezen maar vragen zijn er nog genoeg.

Ik ben in de jaren '90 begonnen met de kennismaking in de zendamateurwereld. Voorheen met de call PD1ALL en sinds een tijdje als PD2CW. Door omstandigheden is de radiohobby wat naar de achtergrond verschoven maar sinds enige tijd weer actief op 2mtr en 70 CM. Ook ben ik de laatste tijd veel met SDR bezig (SDRplay, RTL-v4) maar merk dat ik toch nog wel wat achter ben in recentelijke ontwikkelingen binnen onze hobby. Het forum gebruik ik om stevig in te lezen, want na zo'n lange tijd afwezig te zijn geweest is er wel veel nieuw maar ook veel weggezakt!

Recentelijk heb ik ook een QRP set aangeschaft en ben van plan om deze mee te nemen en/om deze vooral in het veld te gebruiken. Trouwens, anders dan mijn call misschien doet vermoeden heb ik het CW niet onder de knie..

Fijn dat er zo'n goede bron van info is. Veel kennis, en veelal een goede- en coöperatieve sfeer.

73 es gd DX

Martin.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen:PD2CW

#2 Bericht door PA0ETE »

Hé Martin, van harte welkom op het forum!! En erg leuk om je verhaal te lezen.

Ik ben een superfan van QRP-transceivers (en van pedestrian mobile werken), ik ben benieuwd wat je gekocht hebt. Mijn meest recente aanwinst is een QMX van QRP-Labs (gebouwd gekocht).
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Even voorstellen:PD2CW

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Martin,

Welkom hier. Succes met inlezen.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

_PD2CW_
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 aug 2023, 22:38

Re: Even voorstellen:PD2CW

#4 Bericht door _PD2CW_ »

PA0ETE schreef: 11 sep 2023, 16:01 Hé Martin, van harte welkom op het forum!! En erg leuk om je verhaal te lezen.

Ik ben een superfan van QRP-transceivers (en van pedestrian mobile werken), ik ben benieuwd wat je gekocht hebt. Mijn meest recente aanwinst is een QMX van QRP-Labs (gebouwd gekocht).
@PA0ETE, antwoord op je vraag, ik heb een FT-817ND aangeschaft. Mét tuner en USB interface.

@Tjeerd: Dankjewel :D

'73

Martin.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen:PD2CW

#5 Bericht door PA0ETE »

Ik heb er ook zo eentje. Dat is zeker erg leuk. In FM op 2m en 70 cm werkt ie ook uitstekend. Ik denk dat ik die van mij 14 of 15 jaar heb inmiddels. Ik heb wel eens geroepen "ik koop er nog een tweede bij", maar dat is ook wel weer wat te gek :)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Plaats reactie