Nieuw lid

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
k2berkhout
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2023, 11:22

Nieuw lid

#1 Bericht door k2berkhout »

Beste zendamateurs,

Robert dank je wel voor het toevoegen in dit forum ondanks dat ik geen Zendamateur ben.

Mijn naam is Ko Berkhout, ik ben 37 jaar vrijwilliger geweest bij het Rode Kruis in Bergen op Zoom.
Heb daar diverse functies uitgeoefend waar onder andere de Verbindingsdienst.
Zelf ben ik 30 jaar werkzaam binnen de Ambulancedienst Midden West en Noord Brabant.
Bij mijn werkgever de Ambulancedienst heb ik tijdens calamiteiten op de VC (verbindingscommando wagen ) dienst gedraaid.

Nu is mijn vraag, ik heb een heleboel verbindingsspullen zowel van het Rode Kruis als van de Ambulancedienst en Brandweer.
Doordat het Rode Kruis in Bergen op Zoom een kleinere huisvesting heeft genomen kunnen we helaas niets meer met de oude bestaande verbindingsspullen daar huisvesten.
Ik ben nu bijna een jaar geleden gestopt bij het Rode Kruis na 37 jaar vrijwilliger vanwege mijn beademingsperiode op de IC.
De reden is dat ik meer met mijn gezin samen leuke dingen wil gaan doen, het vrijwilligersschap en het lesgeven kost mij nu teveel tijd.

Het Rode Kruis heeft mij gevraagd om alle oude verbindingsspullen uit het oude pand te halen en weg te doen, er was geen plaats meer in de nieuwe huisvesting.
Om de oude verbingsspullen naar de milieustraat te brengen vindt ik een dingetje omdat ik weet dat er verzamelaars of zendamateurs zijn die nog iets met deze spullen kunnen doen.
Bij de verbindingsspullen zitten ook apparatuur wat van de Ambulancedienst en Brandweer afkomstig zijn.

Ik heb via de website van het Rode Kruis een verzamelaar gevonden die een museum heeft van het Rode Kruis en interesse had in een aantal van de spullen.
Echter ben ik nu een jaar bezig met deze persoon en schrok hij van de aantallen die ik in mijn garagebox heb staan. (+/- 32 kratten en dozen)
Na diverse malen contact te leggen lijkt deze persoon van de aardbodem te zijn verdwenen en neemt hij geen contact meer met mij op.

Mijn volgende zoektocht kon zijn om alles op Marktplaats te zetten of een website van zendamateurs te vinden om te kijken of er interesse is in de diverse verbindingsspullen.
Ik bied de spullen aan ( +/- 32 kratten / dozen ) voor 500 euro en zal deze in de Te Koop hoek plaatsen van dit forum.
Ik heb contact gehad met Robert (moderator) en hij is akkoord.

De foto’s en beschrijving van wat er allemaal in de kratten en of dozen zitten worden toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Ko Berkhout

p.s. Moet nog even wennen hoe en waar ik het kan plaatsen.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Nieuw lid

#2 Bericht door PE2AAB »

Hoi Ko,

Welkom op dit forum. Inderdaad tref je hier zomaar liefhebbers voor deze apparatuur. Niet alles zal een tweede leven kunnen krijgen, simpelweg omdat de frequenties van hulpdiensten nu eenmaal anders zijn als die van, bijvoorbeeld, zendamateurs maar er zijn genoeg lieden op dit forum aanwezig die van het ombouwen van dit soort apparatuur een hobby hebben gemaakt en zelfs tot kunst verheven ;-)

Kan me voorstellen dat 32 kratten materiaal wat overweldigend overkomt en de persoon in kwestie daar wellicht fors van geschrokken is. Kan er altijd nog 'nee' worden gezegd natuurlijk maar wellicht had het een andere reden.

Ondanks dat; succes met het plaatsen van de items en we helpen je graag als je vragen hebt over het plaatsen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie