een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3FYF
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2014, 20:37
Roepletters: PA3FYF

een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

#1 Bericht door PA3FYF »

Goedenavond,

Na jaren hier rondgehangen te hebben zonder actieve bijdrage moet het er maar eens van komen ;)

PA3FYF, Peter Charité 58 jaar jong is wie ik ben. We wonen alweer bijna 30 jaar in Benthuizen.
Op de lagere school al in aanraking gekomen met het virus door het verzamelen van radio buizen uit oude TV's die je in Den Haag vaak langs de straat zag staan, en zo met het vervangen van een ECC85 "hier en daar" wel weer een TV aan de praat kreeg.
Later serieus geworden doordat ik na mijn studie bij Stuut en Bruin op de Prinsengracht ging werken. Nou ja werken, het was meer een hobby die wat geld opleverde. Door Hans Willemsen, Call weet ik niet meer, ben ik aangespoord om mijn "C" te gaan halen, wat ook geluk was en vrijwel daarna mijn PA3 gehaald omdat ik CW toch wel erg leuk vond en was zo verdomd handig bij EME en MS waar ik samen met Fred PA0FRE (SK) lekker oplos gingen. Later doordat je in het "spitsuur van je leven beland" de hobby een beetje losgelaten. En nu gaan we grote sprongen maken, toen de kinderen zelfstandig gingen wonen de draad weer op gepakt met mijn "good old" FT902DM. Sindsdien weer redelijk actief met mijn Elecraft K2 en Icom 7300 thuis en de KX2 op het zoute water weer actief. Niet teveel, ik ben niet zo'n prater en van 5NN (en FT8) krijg ik al uitslag als ik het vermoeden krijg dat een QSO die richting op gaat. Dus veelal hang ik ergens rond op 70 MHz met Chris PA2PA, al meer dan 25 jaar mijn zendmaatje ;)
Antennes zijn een draad aan een AH4 geknoopt, iets voor 6 en 4 meter en een Magnetic loop.
We prutsen zo wat af met QRP labs spul, Youkits en voor de komende periode de 5 Watt 23 cm Transverter goed aan de praat krijgen.

Nou dat was het wel een beetje, als je iets meer van me weten, schiet me aan ergens op de banden of stuur een PB.
Gr,
Peter Charite PA3FYF

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

#2 Bericht door PA5COR »

Welkom Peter, goed te zien dat je je ook voorstelt ;)
Ook oude garde ook periodes ( werk) dat ik minder aktief was maar sinds jaren thuis nu en pensioen maar volop met de hobby bezig van 160 tot en meet 70 cm.
Succes daar en veel plezier met de hobby, oude liefde roest niet :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

#3 Bericht door PA3RIS »

welkom Peter! Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt de afgelopen jaren. Veel plezier nog met deze leuke hobby!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

#4 Bericht door PE2AAB »

Welkom Peter!

Tsja; lid geworden in 2014 dus ik hoef niet uit te leggen wat er zoal op dit forum speelt aan je als meelezer ;-)
We kijken uit naar je toekomstige bijdragen! Heel veel plezier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: een belegen amateur (bijna) nieuw op het forum

#5 Bericht door PA0BAK »

PA3FYF schreef: 06 feb 2023, 22:07 Later serieus geworden doordat ik na mijn studie bij Stuut en Bruin op de Prinsengracht ging werken.
Nou ja werken, het was meer een hobby die wat geld opleverde.
Door Hans Willemsen, Call weet ik niet meer
Leuk te lezen Peter.
Toen ik bij Stuut en Bruin werkte, was ik de enige zendamateur daar, dat Hans later ook een machtiging had, wist ik niet.
Ook van Jaap (SK) was ik verbaast dat hij examen had gedaan :roll:
Via deze weg wens ik je veel plezier op het forum.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Plaats reactie