Voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
PB4B
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 apr 2022, 10:43
Roepletters: PB4B
Locatie: Enschede

Re: Voorstellen

#31 Bericht door PB4B »

PE2AAB schreef: 23 jun 2022, 18:23
DanielvD schreef: 23 jun 2022, 16:00 DMR en D-Star registreren, aanmelden bij qrz.com, call doorgeven aan Veron,
+- hetzelfde rijtje hier ...

..................De call bedenken en testen of deze nog beschikbaar is ;-)
De N stof kan je gewoon leren, voor jezelf een call zoeken waar ik me mee kan verenigen is veel moeilijker,

M

PD2JD
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2022, 00:09
Roepletters: PD2JD
Locatie: JO21BU

Re: Voorstellen

#32 Bericht door PD2JD »

Marianne van O schreef: 23 jun 2022, 22:31
PE2AAB schreef: 23 jun 2022, 18:23
DanielvD schreef: 23 jun 2022, 16:00 DMR en D-Star registreren, aanmelden bij qrz.com, call doorgeven aan Veron,
+- hetzelfde rijtje hier ...

..................De call bedenken en testen of deze nog beschikbaar is ;-)
De N stof kan je gewoon leren, voor jezelf een call zoeken waar ik me mee kan verenigen is veel moeilijker,

M
Ik was er al een tijdje uit wat het gaat worden. combi van voorletter van mn Pa en mijn eigen voorletter.
Maar ook wel een aantal calls de revue laten passeren hoor.. bekt ie lekker, is het te doen in het engels , etc

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6250
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Voorstellen

#33 Bericht door PA3DAT »

En dat "bekken" verschilt ook nog per letter. Ik heb nooit mijn call(s) veranderd, maar was blij met de T aan het eind, PE1IQT en PA3DAT. De T is een scherpe letter, vaak krijg ik bij een pile-up van een DX-station "the station ending on Tango". Ander voordeel, als ze mijn Tango niet correct verstaan, dan zeg ik "last letter Tokyo", en dan hebben ze 'm wel.

De D daarentegen is eigenlijk té zacht, ik heb ook PA6D, dan moet ik die Delta vaak herhalen en ik weet er geen goed alternatief voor. Ja, Denmark zeggen sommigen, maar dan wordt de verwarring alleen maar groter...

En verder uiteraard alle geslaagden van harte gefeliciteerd! :D

Marianne en Paula: misschien iets met YL in de suffix? Doet het ook erg goed op de band(en) naar mijn idee. Hoewel mijn eigen xyl, PA3DWK, er niet aan wil! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Voorstellen

#34 Bericht door pe1rea »

Ik wil daar ook niet aan, PE1REA heb ik (net als jij) nog uitgedeeld gekregen, en mijn lief laat 'm op mijn steen beitelen heeft ze eens gezegd..
Om nu een YL (en jong ben ik reeds lang niet meer) in mijn call te stoppen....
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

PD2JD
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2022, 00:09
Roepletters: PD2JD
Locatie: JO21BU

Re: Voorstellen

#35 Bericht door PD2JD »

PA3DAT schreef: 24 jun 2022, 06:27 En dat "bekken" verschilt ook nog per letter. Ik heb nooit mijn call(s) veranderd, maar was blij met de T aan het eind, PE1IQT en PA3DAT. De T is een scherpe letter, vaak krijg ik bij een pile-up van een DX-station "the station ending on Tango". Ander voordeel, als ze mijn Tango niet correct verstaan, dan zeg ik "last letter Tokyo", en dan hebben ze 'm wel.

De D daarentegen is eigenlijk té zacht, ik heb ook PA6D, dan moet ik die Delta vaak herhalen en ik weet er geen goed alternatief voor. Ja, Denmark zeggen sommigen, maar dan wordt de verwarring alleen maar groter...

En verder uiteraard alle geslaagden van harte gefeliciteerd! :D

Marianne en Paula: misschien iets met YL in de suffix? Doet het ook erg goed op de band(en) naar mijn idee. Hoewel mijn eigen xyl, PA3DWK, er niet aan wil! :D
Hmmmmm... :? Nu maak je me aan het twijfelen :lol: :lol:
Ik had m initieel inderdaad eindigend op D.. Keuze stress :mrgreen:

PD2JD
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 apr 2022, 00:09
Roepletters: PD2JD
Locatie: JO21BU

Re: Voorstellen

#36 Bericht door PD2JD »

Nou ik heb mn callsign :) Helaas nog niet de 'lucht' in kunnen gaan, zit op mn werk.
PD2JD is het geworden, idd toch een D aan het eind :) maar vond m wel lekker klinken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen

#37 Bericht door PE2AAB »

Prima callsign!

Als je zou willen kun je je profielnaam veranderen in je callsign.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie