Even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PeterKPS
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022, 22:22
Roepletters: PD1KPS

Even voorstellen

#1 Bericht door PeterKPS »

Hallo,

Mijn naam is Peter en mijn call is PD1KPS. Ik zit in de locatie Rosmalen (JO21qr).
Sinds een aantal jaar amateur. Ik heb deze "gekte" geërfd van mijn vader. Ik ben vooral actief in de digitale modes.

In werk voornamelijk met een Kenwood TS440, een Kenwood TS711 en een Kenwood TS811. Mijn antennes bestaan momenteel uit een diamond X510, een Diamond X30, een GPA voor 10/11 meter en een Endfed antenne voor 10-20-40 en 80 meter.

Voor deze laatste 2 ben ik op zoek naar de IF-10a. Deze module zorgt ervoor dat de trancievers middels CAT aan de computer gekoppeld kunnen worden.
Ik heb de firma Piexx gevonden die deze modules (clones) leveren maar de verzendkosten van 60 dollar bovenop de 100 dollar van de module zelf vind ik net iets te gortig.

Dus: Mochte je een TS711/811 hebben staan waar deze module in zit dan hoor ik het graag. Ik zou graag een kopietje maken van de EPROM. Mocht je een complete kit hebben dan neem ik deze ook graag over.

73's Peter de PD1KPS

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door PE2AAB »

Hoi Peter,

Van harte welkom op dit forum! Ik heb zelf ook een TS-440 staan. Helaas al wel wat problemen mee gehad (vooral ouderdomsverschijnselen en het probleem met geleidende was in de VCO's) maar still going strong.

Reserveonderdelen zijn wel schaars aan het worden maar het is tijdens JOTA altijd wel een transceiver die ook de kids goed weten te bedienen. Lekker robuust ;-)

Rosmalen is niet zo heel ver hier vandaan; Den Bosch en Eindhoven hebben meerdere repeaters waar je gebruik van kunt maken om zo de 'lokale' zendamateur gemeenschap te spreken. (en uiteraard ook de haast landelijk dekkende repeater PI2NOS). Allen met een verticaal sprietje prima te gebruiken.

Veel plezier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie