Even voorstellen

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Robbert PA3AP
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2021, 14:00
Roepletters: PA3AP

Even voorstellen

#1 Bericht door Robbert PA3AP »

Beste lezer,

Ik heb mij onlangs aangemeld voor dit forum om eens verder te komen met de hobby. In een grijs verleden was mijn jeugdige interesse in radio de reden dat ik Elektrotechniek in Twente ben gaan studeren. Een beetje prutsen met elektronica (FM, CB) moest maar eens flink onderbouwd worden. Heb wel het een en ander geleerd, maar moet bekennen dat ik nog steeds niet erg handig ben. Inmiddels weer begonnen met de hobby. Met twee koopdozen (FT817 en TS590) en een paar zelfbouw antennes en toebehoren. Geweldig leuk! Nu ontstaat de behoefte aan meer begrip en meten. Ook weer begonnen met het afmaken van een CW QRP TRX projectje uit 1988 (sic!). Zie mijn eerste post in de ontvanger sectie. Opnieuw lid geworden van de Veron (Ehv), en weer met CW aan het oefenen. Tjonge, wat een opleving!

Ik hoop via het forum in contact te komen met mensen die praktijk met theorie kunnen verbinden, en mij iets verder kunnen helpen. Mischien kan ik ook nog iets zelf bijdragen; zou helemaal mooi zijn.

Groet vanuit Hilvarenbeek,
Robbert,
PA3AP.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#2 Bericht door PE2AAB »

Hoi Robbert,

Van harte welkom op dit forum! Ook leuk te zien dat je de hobby weer hebt opgepakt. Storingsniveaus zijn wellicht hoger geworden dan 'vroeger' maar er zijn ook weer allerlei andere nieuwe facetten aan de hobby toegevoegd. Modes welke minder last hebben van deze 'man made noise' en zelfs geostationaire satellieten met buiten de standaard broadcast faciliteiten ook een transponder aan boord exclusief voor amateur gebruik; QO-100.

Heel veel plezier weer en tevens welkom bij Veron afdeling A13, Eindhoven.

Groet,
Rick, PE2AAB
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#3 Bericht door PA3RIS »

Welkom Robbert,

Leuk om weer een herintreder te zien hier. Veel succes en als er vragen zijn, dan kunnen mensen hier je zeker (proberen te) helpen.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Robbert.

Succes met alle informatie op dit forum.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA8L
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 okt 2021, 07:55
Roepletters: PA8L
Locatie: JO21rl (Eindhoven)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#5 Bericht door PA8L »

Welkom Robbert van een andere nieuweling, in Eindhoven dus niet zo ver van jou vandaan. Mijn gedoetje kun je op qrz.com aanschouwen. Veel plezier met de hobby, zo te zien komt dat wel goed.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Even voorstellen

#6 Bericht door PA3OZB »

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je alles vind wat je zoek. En er is zat te lezen :D
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

Plaats reactie