nieuw lid

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD2WHE
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:23
Roepletters: PD2WHE
Locatie: JO32CD70

nieuw lid

#1 Bericht door PD2WHE »

Hallo allemaal,

Sinds mijn MAVO tijd ben ik al geinteresseerd in de zendamateur wereld. Ik luisterde destijds veel naar de repeater op de AMER centrale PI3AMR .
Ik heb toen een dik cursusboek gekocht van de VRZA. Omdat ik niks van elektrotechniek wist, was het voor mij een hele opgave. Digitale techniek was in opkomst en de zenders werden nog zelfgebouwd. Toenertijd kon je nog een tijdelijke D- machtiging krijgen als je het examen met succes had afgerond . Ik heb door omstandigheden de cursus echter nooit afgerond . Nadat ik was overgeplaatst van Den Haag naar Zutphen heb ik de hobby weer opgepakt en heb op 14 april j.l. met succes mijn N machtiging gehaald. Ik heb mij geregistreerd met de call PD2WHE. Ik word dit jaar 65 jaar en zal ,als ik met pensioen ben ,meer tijd kunnen besteden aan deze hobby.

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 413
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: nieuw lid

#2 Bericht door PD2EW »

Welkom streekgenoot!

De D-machtiging geeft je tegenwoordig al heel veel mogelijkheden, goed dat je hem 'in de pocket' hebt.
Dat dikke (blauwe) boek, dat heb ik ook nog ergens liggen... ;-)

Luister eventueel eens via de repeater uitgang op de volgende frequenties:
Eibergen (145.600 MHz) op ZO 11.00, MA 20.30, DI, 20.00
't Harde (145.675 MHz) op MA 20.30
Doetinchem (145.700 MHz) op ZO 11.00
Apeldoorn (145.725 MHz) op ZO 11.00, DO 20.30

of op de simplex frequenties van:
Zutphen (145.550 MHz) op DI 20.30
Deventer (145.275 MHz) op ZO 11.30

Dit is een richtlijn en ik garandeer je niet altijd resultaat, maar hierop kan je in Zutphen -op een redelijke antennehoogte en met vrij zicht- volgens mij wel wat ontvangen, zelfs met een RTL-USB stick!

PD2WHE
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:23
Roepletters: PD2WHE
Locatie: JO32CD70

Re: nieuw lid

#3 Bericht door PD2WHE »

dank je wel voor de tip ,ga het eens proberen.

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: nieuw lid

#4 Bericht door PH2X »

Welkom en van harte! Goed om te zien dat er radioamateurs bijkomen. Als je wilt, kan je je profielnaam wijzigen in je roepnaam. Dat doe je onder je roepnaam (rechtsboven) > gebuikerspaneel. Maar niet iedereen wil dit, dus kijk maar of je dit wilt.

73 de PH2X
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Plaats reactie