Voorstellen nou even dan.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD1AQT
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2021, 08:51
Roepletters: PD1AQT
Locatie: Almere-Haven, JO22oi

Voorstellen nou even dan.

#1 Bericht door PD1AQT »

Hallo, ik ben Chris PD1AQT uit Almere-Haven (JO22oi) en ben van plan om mijn oude hobby weer eens op te pakken na een lange afwezigheid van ongeveer 10+ jaar.

Na het behalen van mijn Novice (D) licentie in 1999 was ik actief op de 2m en 70cm, destijds deed ik ook mee aan de Jota’s vanuit Lelystad en was lid van de VRZA-afdeling Flevoland wat ik nog steeds ben overigens.

Ergens rond 2008 heb ik alles verkocht door gebrek aan tijd en…

Toen ik laatst een collega uit England sprak en op de achtergrond amateur radio geluiden hoorden kwamen we al snel tot een gesprek over SDR en wat er inmiddels allemaal mogelijk mee is.

Dit heeft enigszins mijn aandacht weer getrokken. Maar ja waar beginnen. Spullen heb ik niet meer. Dus de zoektocht naar antennes e.d. is weer in volle gang gezet.

Een X-50n is besteld en een bami porto met een mini magneet sate stokje had ik nog in de schuur liggen van een opwelling een paar jaar geleden.
Maar tja er ontbreekt nog een hoop kabels, connectoren, antennes en montage materiaal.

PI3UTR op de ontvanger in Hilversum gaat met de F8HP ook maar net open en PI3FLD in Lelystad is een en al ruis. Dus enige gesprekken voeren lukt nog niet vandaag.

Tot snel 73's
73's Chris
PD1AQT / 2047192

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen nou even dan.

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom terug en welkom op dit forum!

Ja vandaag roepen kan wel eens weinig reacties opleveren. Brugdagje naar Koningsdag dus wellicht trekt men erop uit vanwege het mooie weer.
Let eventueel nog even op de subtoon van 77 Hz voor PI3FLD (145.7375 MHz).

Veel plezier weer in de hobby!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Voorstellen nou even dan.

#3 Bericht door PA3DJS »

Mooi zo dat het virus weer opwelt (nee, niet dat andere virus)! Dat radiovirus muteert ook, en komt dan vaak toch weer terug. SDR heeft flink wat mutaties opgeleverd in de RZA wereld.

Wel vreemd/opvallend te lezen dat je in Almere zit, en problemen hebt met de Flevoland repeaters. Die zitten echt hoog in Lelystad (ik geloof zo'n 140m). Ik krijg ze in Maarssen zelfs goed binnen. Wellicht eens even met de antenne buiten proberen. Andere optie is ergens een defect in kabel en/of antenne.

PD1AQT
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2021, 08:51
Roepletters: PD1AQT
Locatie: Almere-Haven, JO22oi

Re: Voorstellen nou even dan.

#4 Bericht door PD1AQT »

Zover ik heb begrepen heeft PI3UTR een ingang en uitgang in Hilversum opgesteld. Deze is 11.14 km hemelsbreed bij mij vandaan.
Daarnaast zou PI3FLD in de toren van Lelystad zitten? Deze is 25.9 km vanuit Almere-Haven hemelsbreed.

Nu verwacht ik niet al te veel van een BTECH F8HP met een sprietje van een paar euro. Gek genoeg doet dat sprietje het beter dan een NA-771 (Waarvan ik niet verwacht dat het een originele is)

Maar weer verder zoeken naar spullen. Jammer genoeg gaat de rommelmarkt morgen niet door.
73's Chris
PD1AQT / 2047192

Plaats reactie