Even voorstellen..

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE1DOB
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2020, 16:00
Roepletters: PE1DOB

Even voorstellen..

#1 Bericht door PE1DOB »

Hallo iedereen,

Ik ben Jan Willem, PE1DOB, woonachtig in Elst (gld)
Licentie gehaald ergens eind 1980 toen nog PE1NOG.
Veel zelfbouw varierend van transverters en transceivers naar antennes e.d.
Meestal op 2M maar ook wel op 70cm.

Toen na een paar jaar pauze mijn call stilgelegd (betalen voor iets wat je niet gebruikt..)

Maar op een gegeven moment toch weer begonnen en bleek ik mijn eigen roepletters te kunnen kiezen.

Nu heb ik een Icom gekocht (7300) en heb een zelfbouw endfed antenne opgehangen voor 40,20 en 10mtr
Lijkt heel behoorlijk te werken, maar we blijven prutsen.

Groeten, Jan Willem PE1DOB

Gebruikersavatar
PA1DMG
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 nov 2020, 16:01
Roepletters: PA1DMG
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

#2 Bericht door PA1DMG »

Welkom op dit forum Jan Willem! Vooral blijven doorprutsen, daar is de hobby voor bedoeld en je bent in goed gezelschap hier :D
Ik weet bijna zeker dat die EFHW slechts het begin is van je antennepark :lol:

M.
Only dead fish go with the flow!

on4ged
Berichten: 330
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Even voorstellen..

#3 Bericht door on4ged »

PE1DOB schreef: ........ Lijkt heel behoorlijk te werken, maar we blijven prutsen.
Welkom in de famillie der OM's.

En dat prutsen, is dat nu net niet het plezantste van onze hobby? Ik vind in ieder geval van wel.
Zo heb ik enkele dagen terug een houten base-stand voor mijn portabel ineen geprutst. En intussen begint er al een versie 2 door mijn hoofd te spelen, ditmaal een met de nodige aansluitingen. Afwachten wat het zal worden, en of het ook wel iets zal worden.
Maar eerlijk gezegd, de laatste tijd pruts ik wel een beetje te weinig in de radiosector. Ik vrees dat ik het laatste jaar een beetje een luie OM aan het worden ben. Maar de schuldige is bekend, zoiets met en C en een 19 in de naam.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

PE1DOB
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2020, 16:00
Roepletters: PE1DOB

Re: Even voorstellen..

#4 Bericht door PE1DOB »

on4ged schreef:
PE1DOB schreef: ........ Lijkt heel behoorlijk te werken, maar we blijven prutsen.
Ik vrees dat ik het laatste jaar een beetje een luie OM aan het worden ben. Maar de schuldige is bekend, zoiets met en C en een 19 in de naam.
Tja dat is hier ook een probleem, alles online bestellen en dan voor de brievenbus liggen wachten :?

Moet nog een mobiele endfed antenne maken voor mijn zeilboot dus dat word een volgend klusje.

Plaats reactie