Nieuw lid??

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Nieuw lid??

#1 Bericht door PA9RD »

:lol:
Ik moet wel even lachen, ik sta vermeld als zijnde nieuwste/nieuw lid.......ik heb net even zitten zoeken maar ik kwam al een even voorstellen bericht van mijzelf tegen van 2010.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik enige jaren inactief ben geweest op dit forum maar ook op de diverse (HF) banden. Door wat antennperikelen ben ik hoofdzakelijk alleen te horen geweest op de plaatselijke repeaters en de huisfrequentie in deze regio. Al moet ik daar een kanttekening bij plaatsen....ik luister er wel maar zeg niet altijd wat omdat deze frequentie de laatste tijd wat overspoeld word met signalen van buiten de regio. Geen probleem, maar soms is het wat druk en af en toe ook een zootje, maar dat is mijn persoonlijke mening......
Maar goed, ik ben weer terug op dit forum omdat ik een melding kreeg van, over en met mijn oude roeptoeterletters PD9RD. Die call stond alweer vrij sinds april 2006 en is nu aangevraagd en uitgegeven aan een nieuwe amateur, Ferry uit de regio Achterhoek bij Doetinchem. Ik heb die info op QRZ verwijderd zodat hij een pagina kan aanmaken daar en er geen link meer is naar mij toe of mijn "nieuwe" roepletters sinds 2006 PA9RD.... :D

Even voorstellen....ikdachutnie! De meeste kennen mij allang dus dat hoeft niet meer en er is genoeg te vinden op internep. Geloof alleen niet alles wat je ziet en leest, vooral niet op de diverse clusters....er zijn er nog steeds bij die er een groot genoegen in scheppen om meldingen te doen MET mijn call, NAAR mijn call en zelfs MET mijn call NAAR mijn eigen call. De honden lusten er geen brood van.......er staat ook altijd een @ teken achter. Dat betekent o.a. dat ik het niet ben als geregistreerd gebruiker van de clusters. De meldingen gebeuren vanaf en via internet via diverse proxy servers dus de ene melding komt via de USA binnen en de andere uit Timboektoe of donker Afrika (mag ik dat zeggen:?:) maar er kan niks mee en tegen gedaan worden dus het zal voorlopig nog wel even aan de gang blijven.......

Oh ja, binnenkort ben ik weer te horen en zien op HF omdat ik de antennemast op zijn nieuwe plekje opnieuw aan het bekleden ben met antennes en nieuwe kabels.
Jullie horen het wel een keer....
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Nieuw lid??

#2 Bericht door PE1PQX »

Oh, God.. jij hier??? :lol:

Leuk je ook hier tegen te komen, moet ik een helm op bij het 'knuppelen' Ruud??

Grt, André PE1PQX
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

RuudPA9RD

Re: Nieuw lid??

#3 Bericht door RuudPA9RD »

Hahahaha, nee hoor Andre. Ik ga hier niet knuppelen of ze ergens neergooien. Ik zal en moet mij hier aan de regels houden. Op FB ook wel maar ach, daar schiet het er nog wel eens uit haha. Dan krijg je dus een blokkade en ik heb net 7 dagen in de Facebook gevangenis gezeten en dit was al de 4e keer. Hoewel ik het hier in het verleden ook wel eens aan de stok heb gekregen met een lid (nu blijkbaar ex-lid wat ik begrepen en gehoord heb) en dat ging er redelijk stevig aan toe. Ook op FB had ik die persoon uitgemaakt voor een lid van de oude bende der verraders met 3 letters. Je weet wel, die in de jaren '40-'45 actief waren. Dat zat hem een beetje dwars dus hij heeft het hele FB verhaal op zijn website geplaatst met alle dingen erbij zoals namen en adressen van personen, waaronder ik dus. Alleen heeft iemand daar aangifte van gedaan en die zaak gewonnen. Ik heb gekeken op zijn website maar dat verhaal is idd weg nu.
Misschien weet je wie ik bedoel en misschien niet. Hij woont in de bovenste provincie waar niks boven gaat (zeggen ze zelf daar) en hij heeft de ruimte en bouwt zijn masten en antennes helemaal zelf. Alleen is er toen een keer met een storm een mast omgegaan en toen vond ik dat er geen beter vermaak was dan leedvermaak en ik kon niet stoppen met lachen toen......
We hebben het een en ander van de website hier toen "uitgepraat" via PB want hij wilde het niet in het forum doen wat mij eigenlijk niet kon boeien. Maar goed, later was er dus weer dat andere gebeuren maar dat is dus nu weg na aangiftes van een aantal personen. Het blijkt dus ook nog een echt erg en eng mannetje te zijn. Ik kreeg iets te lezen van wat hij geflikt had en daar heb ik geen goed woord voor over.......

Maar goed, let "bygones be bygones" en we gaan over tot de orde van de dag. Zometeen eerst de zondagsbrunch en dan verder aan de antennes als het weer goed blijft. In ieder geval even kijken of de 4/6 mtr antenne werken wil op 6. Voor 4 heb ik alleen nog maar een FM doosie in de vorm van een omgebouwde Condor.

Ga je spreken en horen.....

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 972
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Nieuw lid??

#4 Bericht door PA0BAK »

Wij komen elkaar dit jaar wel overal tegen, behalve op de amateurbanden :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: Nieuw lid??

#5 Bericht door PA9RD »

Hé Ron,

Ja, het is niet anders, jij zit hier en ik zat hier al jaren en jij hebt lekkâh zelluf mijn FB vriendschapsverzoeken aanvaard dus moet je daar ook de gevolgen van dragen haha. En op de band komen we elkaar ook heus wel tegen....ik zit regelmatig, zoals nu b.v. ook weer te luisteren op de regionale huisfrequentie. Maar als jij een frequentie noemt wil ik daar wel effe heen gaan. Geef dan maar een Messenger bericht dan kijken we even......
En op een HF verbinding moet je nog even wachten tot de "kerstboom" opgetuigd is met antennes. Ik ben druk bezig maar ben ook afhankelijk van de omstandigheden helaas.....

Maar goed, alles weer veranderd en aangepast en ik ben weer terug op dit forum na enige jaren afwezigheid HI
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

FB64 PD9RD
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 mar 2020, 16:38
Roepletters: PD9RD

Re: Nieuw lid??

#6 Bericht door FB64 PD9RD »

Hi Ruud,

Welkom! :P

Dankjewel voor je hulp zodat jou oude callsign in goede orde naar mij is gegaan op qrz.com. En dank voor je persoonlijke berichten naar mij hierover. Hopelijk spreken we elkaar een keer "in het echt".

Gr.
Ferry
Kenwood TS 990 / Yaesu FT950 / DX Commander / HyEnd EFHW 40/20/10 / Zelfbouw 20m EF Vertical / Fritzel FB13

Plaats reactie