Nieuw lid
Nieuw lid
Sinds 2018 woonachtig in Monnickendam - vandaar de naam - en mijn call is PAøJBN.
In het bezit van diverse zenders en ontvangers, waaronder sinds vorig jaar een complete WS18 uit 1942, een heel lang gekoesterde wens.
Ook beschik ik over de op 2m omgebouwde TR.2002 zender, zoals beschreven op de pagina's 180-189 van het boek "Zenders 2" en ben ik lid van de Surplus Radio Society.
Voor iedereen met interesse in zend- en ontvangapparatuur uit de Tweede Wereldoorlog is lidmaatschap van deze vereniging beslist een aanrader.
In het bezit van diverse zenders en ontvangers, waaronder sinds vorig jaar een complete WS18 uit 1942, een heel lang gekoesterde wens.
Ook beschik ik over de op 2m omgebouwde TR.2002 zender, zoals beschreven op de pagina's 180-189 van het boek "Zenders 2" en ben ik lid van de Surplus Radio Society.
Voor iedereen met interesse in zend- en ontvangapparatuur uit de Tweede Wereldoorlog is lidmaatschap van deze vereniging beslist een aanrader.
Re: Nieuw lid
Welkom, mooi spul. Kijk af en toe naar YouTube van LA6NCA https://www.youtube.com/@LA6NCA/videos
Btw op QRZ.com staat Diemen
Btw op QRZ.com staat Diemen
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
-
PA0AA
- Roepletters: PA0AA
- Contacteer:
Welkom op het forum !
Ook ik ben destijds ( in 1972 ) begonnen met een omgebouwde TR2002, een AM zender met buizen. I had er één FT243 kristal bij,
nl. 8100 kHz, maal 18 kwam ik dan uit op 145.800 MHz. In die tijd moest je nog van 144 tot 146 over de band draaien voor mogelijke aanroepen.
Zie ook https://www.radiomuseum.co.uk/TR2002.html
Heel vroeger was er een repeater aktief op 145.800, nl. PA0JBK ( ATOF vergunningen bestonden toen nog niet )
In die tijd zat de ingang van deze omzetter op 144.200. Het SSB bandje had een center-frequentie van 145.41 MHz.
Dus met een glasplaatje en VIM aan de gang, zodat ik op 145.810 MHz terecht kwam. Probleem opgelost.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Vim_(merk)
NB. Op qrz.com staat een heel andere woonplaats bij je call. Typfoutje gemaakt ?
Voor nu Good Luck gewenst op het forum !
73, Ruben, PAøAA ( voorheen PAøRNI )
Ook ik ben destijds ( in 1972 ) begonnen met een omgebouwde TR2002, een AM zender met buizen. I had er één FT243 kristal bij,
nl. 8100 kHz, maal 18 kwam ik dan uit op 145.800 MHz. In die tijd moest je nog van 144 tot 146 over de band draaien voor mogelijke aanroepen.
Zie ook https://www.radiomuseum.co.uk/TR2002.html
Heel vroeger was er een repeater aktief op 145.800, nl. PA0JBK ( ATOF vergunningen bestonden toen nog niet )
In die tijd zat de ingang van deze omzetter op 144.200. Het SSB bandje had een center-frequentie van 145.41 MHz.
Dus met een glasplaatje en VIM aan de gang, zodat ik op 145.810 MHz terecht kwam. Probleem opgelost.
Zie ook https://nl.wikipedia.org/wiki/Vim_(merk)
NB. Op qrz.com staat een heel andere woonplaats bij je call. Typfoutje gemaakt ?
Voor nu Good Luck gewenst op het forum !
73, Ruben, PAøAA ( voorheen PAøRNI )
Wat snel, jullie reacties, dank daarvoor.
Vreemd dat Diemen nog steeds als woonplaats genoemd wordt, in 2018 ben ik al naar Monnickendam verhuisd.
Binnen het oude stadje en nog geen dag spijt van gehad...
"Diemen, my heart devotion, why don't you sink back in the ocean" vrij naar West Side Story
Vreemd dat Diemen nog steeds als woonplaats genoemd wordt, in 2018 ben ik al naar Monnickendam verhuisd.
Binnen het oude stadje en nog geen dag spijt van gehad...
"Diemen, my heart devotion, why don't you sink back in the ocean" vrij naar West Side Story
- PA3GNZ, Tjeerd
- Roepletters: PA3GNZ
- Contacteer:
Welkom OM,
Ik zie bij QRZ gewoon Monnickendam staan.
Ik zie bij QRZ gewoon Monnickendam staan.
-
PA3RIS
- Roepletters: PA3RIS
- Contacteer:
Welkom op dit leuke forum!
Ja Tjeerd, dat heb ik vanmiddag gedaan nadat andere leden hier me attent maakten op de foutieve vermelding van Diemen als woonplaats.
Daar heb ik inderdaad van 1979 tot 2018 gewoond.
In het begin in een nieuwe wijk met veel plezier maar in de loop der jaren veranderde dat in negatieve zin...
En dank voor je welkom, PA3RIS.
Daar heb ik inderdaad van 1979 tot 2018 gewoond.
In het begin in een nieuwe wijk met veel plezier maar in de loop der jaren veranderde dat in negatieve zin...
En dank voor je welkom, PA3RIS.
- PA0MUS
- Roepletters: PA0MUS
- Contacteer:
Welkom PA0JBN op dit forum, leuk dat je met die oude legerspullen aan de slag bent. Daar horen vast een hoop interessante verhalen bij...
Base : Kenwood TS-2000, Comet GP-98N - 80/40/20/15/10 EndFed - 40m dipool
Mobiel : ICOM IC-2730E, Comet CA-2x4SR
Dank je, maar ik heb ook recentere sets hoor.
Alleen geeft dat ouwe spul meer voldoening als je het - min of meer in originele staat - opnieuw werkend hebt gekregen.
En bij de vereniging die ik noemde (SRS) zitten diverse leden waarop je kunt terugvallen als iets ontbreekt dan wel defect blijkt te zijn.
Of als je er zelf niet uitkomt...
Jij zit in Limmen, niet eens zo ver weg.
Maar voor m'n WS18 met z'n 250mW een onoverbrugbare afstand, vrees ik.
Alleen geeft dat ouwe spul meer voldoening als je het - min of meer in originele staat - opnieuw werkend hebt gekregen.
En bij de vereniging die ik noemde (SRS) zitten diverse leden waarop je kunt terugvallen als iets ontbreekt dan wel defect blijkt te zijn.
Of als je er zelf niet uitkomt...
Jij zit in Limmen, niet eens zo ver weg.
Maar voor m'n WS18 met z'n 250mW een onoverbrugbare afstand, vrees ik.