extra call

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1cmo
Roepletters: pe1cmo
Contacteer:

extra call

#1 Bericht door pe1cmo »

Voorstellen hoeft niet, want ik zit hier al een paar jaar, en blijf gewoon PE1CMO

Maar wel een extra call EA7LAD er bij.
spaanse vergunning.JPG
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

Re: extra call

#2 Bericht door TheoP »

Het was dit of een US call :mrgreen:

Theo

elsinga
Moderator
Roepletters: PC5E
Contacteer:

#3 Bericht door elsinga »

Ben wel benieuwd hoe je een Spaanse call kan regelen. #omdathetkan
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

EA5JEX
Roepletters: pa5cw

#4 Bericht door EA5JEX »

Harec certficaat en NIE nummer.

Kees EA5JEX

pe1cmo
Roepletters: pe1cmo
Contacteer:

#5 Bericht door pe1cmo »

Ja, die 2e machtiging zit nog een heel verhaal aan vast.

Enkele jaren geleden dachten we van als we met pensioen gaan, dan gaan we een ander huis zoeken en verhuizen we, maar waar naar toe ?
We kregen een hint van Bonaire, dus naar Bonaire. Leuk eiland, maar huizen zijn duur, evenals het levensonderhoud, voor zo ver je iets kopen kan. (alles moet met de boot komen). Leuk voor vakantie, maar niet om te wonen.

Portugal, leek ons leuk, maar ondanks dat het een arm land is, waren de huizenprijzen in die hoek (Algarve) duur. Het blik verlegd naar Spanje, en zo waar op enkele kilometers van Portugal af is en voldoende huizenaanbod tegen voordelige prijzen. Dus online (Idealista) zoeken, maar na twee maanden het droomhuis nog niet gevonden, tot, ja, we zagen een advertentie en ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Contact opnemen met de makelaar, spreken die man in het Engels aan, gooit de hoorn er op. We hadden een hotel met Nederlandse eigenaar besproken, dus wij die kant op, en via een bemiddelaar geprobeerd om opnieuw contact te leggen met die makelaar, dat liep stroef, want die man sprak alleen Spaans. Uiteindelijk een bezichtiging, en de vrouw des huizes was thuis, en belangrijk, ze sprak Engels (Was Stewardess)

Dit was het voor ons, dus verdere contacten gelegd voor een Spaans ID, zonder dat kan je niets in Spanje, en uiteindelijk vorig jaar verhuist.
Groot huis, grote tuin en prive zwembad voor de prijs van een rijtjeshuis in NL. In NL konden we ons huis kwijt, de hypotheek afbetaald en van de zogenaamde overwaarde dit huis kunnen kopen.

Toen kwamen we er achter dat Spanje (op de onroerend goed belasting na) toch wel veel goedkoper is dan NL, en hoewel ik nog 2 jaar op mijn AOW moest wachten, kunnen we goed rondkomen. Baantje zoeken gaat slecht, want er is hier een hoge werkeloosheid., maar ik had een eigen bedrijf en heb ik voortgezet.
Inlaten schrijven bij de gemeente, en daar krijg je dan een elektronisch ID, waarmee je alle documenten richting de overheid mee moet ondertekenen.
De heilige melkkoe, is hier een noodzakelijk iets, is een stuk goedkoper dan in NL, geen BPM en de wegenbelasting is helemaal wat. Voor een diesel van ruim 1450 kg betaal je 69 euro per jaar, in NL 149 tot 169 euro per maand. (nee, geen schrijfvouten), en als die koe dorst heeft, 1,50 tot 1,70 per liter, afhankelijk wat er in moet en waar je tankt.

Maar dan de zendmachtiging, ik had een Harac certificaat aangevraagd, dus die verzilveren, tja, dat is een stuk lastiger dan gedacht. Idee, opsturen naar de bevoegde instantie, kan hier niet, elektronisch aanleveren. Maar ik heb een papieren certificaat ??
Kan je scannen, op de PC een elektronisch ID geven die je eerst moet aanvragen bij de gemeente, een programma downloaden en na veel pogingen is dat uiteindelijk gelukt, dus vandaar dan ik buiten PE1CMO nu ook EA7LAD ben. (In augustus begonnen en van het kastje naar de muur gestuurd, foutieve elektronish ID (gemeente had de naam verkeerd ingevuld) en nu gelukt)
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

Plaats reactie