PA3DAF is weer terug.....

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3DAF
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 nov 2012, 19:35
Roepletters: PA3DAF

PA3DAF is weer terug.....

#1 Bericht door PA3DAF »

Hallo allemaal,

Even voorstellen: Erwin, 59 jaar, woonachtig in Huissen en na 30 jaar ben ik voorzichtig de hobby weer aan het oppakken. Begin jaren 80 begonnen als PB0ABH en een half jaar later mijn huidige roepletters gekregen PA3DAF.

Ik ben een liefhebber van eind jaren 70, begin jaren 80 Yaesu apparatuur. Vorig jaar op marktplaats een FT107M gekocht, daarna volgde een FRG7, FT225RD, FT480R en een FT902DM. Mijn laatste aankoop is een sloop/loop FT101E die opgeknapt gaat worden!

Afgezien van een zelfbouw 2M GP op zolder heb ik nog geen antennes maar een SG230 ATU en een aantal meters draad liggen al klaar. Veel QSO’s zal ik niet maken, het gaat mij vooral om het opknappen en afregelen van “oudjes”.

Andere hobby’s zijn mijn geldverslindende 66’er Ford Mustang en een lekker stukje hardlopen in het bos.

73’s Erwin
Erwin, PA3DAF

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA3DAF is weer terug.....

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Aha, Erwin,

leuk weet iemand die ouwe "zooi" opknapt. Hulde.
En om met John Sebastian (Lovin' Spoonfull) te spreken......................"Welcome Back.

https://www.youtube.com/watch?v=GGlY3ubGzUY
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: PA3DAF is weer terug.....

#3 Bericht door PA3RIS »

PA3DAF schreef: 28 mar 2023, 17:43
Ik ben een liefhebber van eind jaren 70, begin jaren 80 Yaesu apparatuur. Vorig jaar op marktplaats een FT107M gekocht, daarna volgde een FRG7, FT225RD, FT480R en een FT902DM. Mijn laatste aankoop is een sloop/loop FT101E die opgeknapt gaat worden!

Hallo, welkom terug! Leuk, een liefhebber van ouwe zooi.. Die FT480 is echt een mooie set. Ik heb er hier ook al jaren 1 staan.

PA3FBO
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: PA3DAF is weer terug.....

#4 Bericht door PA3FBO »

Hoi Erwin,

Welkom terug van een andere herintreder :mrgreen:.
Ben zo'n 30 jaar geleden gestopt. Andere werkgever, verhuisd, andere hobby's en geen toestemming voor antennes op het dak.
Met het plan om binnen een jaar of wat naar het oosten van het land te verhuizen laten we het maar zo.
In middels wel voorbereidingen voor Parks On The Air (POTA) aan het doen, daarvoor geschikte zender, antenne e.d. aan het verzamelen.
Ik had een TS515s, nog van mijn vader, waar ik niets meer mee deed, die is naar een liefhebber binnen de regio die hem wilde opknappen.
Ik heb nog wel z'n Multy 2000, in nieuw staat. Zelfs de 5kHz modificatie is nog niet gedaan.

Groeten en tot werkens, Peter

Gebruikersavatar
pa3bbv
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 nov 2008, 16:12

Re: PA3DAF is weer terug.....

#5 Bericht door pa3bbv »

Hallo Erwin,

Welcome back, same here...., Hoewel ik er niet meer zo aan verknocht ben als in de jaren 70/80 laat het me toch niet los...... De nostalgie denk ik, die mooie Yaesu dozen en de herinneringen.....

Tijdens het eme' en geconcentreerd luisterend naar de ruis met een groot glas whiskey beleefde ik de mooiste momenten van mijn leven..... :D :D
Ook MS was heel leuk om te doen, de burst opnemen met een cassettedekje waar ik motor regelbaar van gemaakt had. En nog veel meer haha. Ik heb jaren terug ook wat oude Yaesu trancievers op gekocht maar doe er niet veel mee. Geen antennes hier. Heb trouwens ook een FT-107M een crème uitvoering dat vind ik de mooiste Yaesu tranceiver....... Zoek nog wel wat onderdelen voor deze set dus als iemand een sloper heeft ben ik geinteresseerd

Geniet ervan Erwin!
Best 73es
Leo
PA3BBV

Plaats reactie