Er zijn 1890 resultaten gevonden

door pe1rea
21 mei 2026, 07:45
Forum: Morsetelegrafie
Onderwerp: Ervaring Morse Code Card
Reacties: 27
Weergaves: 4074

Re: Ervaring Morse Code Card

Sterker, het bleek (in een oudere versie) al eens op deze laptop te staan...
door pe1rea
20 mei 2026, 18:44
Forum: Morsetelegrafie
Onderwerp: Ervaring Morse Code Card
Reacties: 27
Weergaves: 4074

Re: Ervaring Morse Code Card

Ik ga kijken of er iets met Linux mee aan te vangen is.
Thks
door pe1rea
20 mei 2026, 09:46
Forum: Morsetelegrafie
Onderwerp: Ervaring Morse Code Card
Reacties: 27
Weergaves: 4074

Re: Ervaring Morse Code Card

Mijn tinnitustoon ligt op 9k6 9met een 50Hz zwaai.
Permanent en alleen als ik heel goed ben dan is het een soort van stil.
Zodra ik maar 'dit' mankeer (moe, ziek, enz) dan is het op volle sterkte aanwezig en kan ik het ook niet filteren.
Zoals vandaag.
door pe1rea
13 mei 2026, 08:51
Forum: Overig
Onderwerp: Meerdere sites nog steeds down door datacenterbrand Almere
Reacties: 49
Weergaves: 4116

Re: Meerdere sites nog steeds down door datacenterbrand Almere

Ik weet van diesels die op de 10de verdieping staan, en in hetzelfde gebouw de vervanging in de kelder, ruim onder NAP dus.
door pe1rea
10 mei 2026, 20:21
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Genie, zendamateur, of looser?
Reacties: 15
Weergaves: 3071

Re: Genie, zendamateur, of looser?

Ook van hier welkom..
door pe1rea
09 mei 2026, 09:27
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Herintreder PE7EB
Reacties: 15
Weergaves: 3016

Re: Herintreder PE7EB

Yup, Dordt, maar we komen terug....

Oja, die ijzerzaag, dat was ook wel een dingetje.. :mrgreen:
door pe1rea
08 mei 2026, 22:15
Forum: Overig
Onderwerp: WAAR IS HET TE KRIJGEN?
Reacties: 54
Weergaves: 7665

Re: WAAR IS HET TE KRIJGEN?

@PA9RD Hoi Ruud, Heb je al bij GB antennes in Brielle gekeken? https://www.gbantennes.com Je bedoelt bij Geweldig Breekbaar masten en Geen Bereik antennes :?: :o Ik had het ook al van een lokale amateur gehoord, maar ik geloof niet dat hij de laatste keer dat ik eens keek op zijn website antenne bo...
door pe1rea
08 mei 2026, 22:03
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Herintreder PE7EB
Reacties: 15
Weergaves: 3016

Re: Herintreder PE7EB

Hee, de WIA in Eric?
Werd eens tijd dat je weer eens wat ging doen overigens.
Ik kan me nog verbindingen op een oude scannerantenne herinneren.
En flesjes achter een gordijntje... :mrgreen:
door pe1rea
03 mei 2026, 08:24
Forum: Antennes
Onderwerp: antenne voor Yupiteru
Reacties: 14
Weergaves: 1765

Re: antenne voor Yupiteru

Ik zou op de eerstkomende amateurmarkt (Beesterzwaag?) eens gaan kijken en daar een portabel sprietje oppikken.
Over het algemeen is de keuze reuze in formaten banden en prijzen.
door pe1rea
03 mei 2026, 08:20
Forum: Particuliere (ver)koop (vraag en aanbod)
Onderwerp: Ik heb een onderdeel nodig van Digikey of Mouser.
Reacties: 5
Weergaves: 1335

Re: Ik heb een onderdeel nodig van Digikey of Mouser.

Is er iemand die, op korte termijn, besteld bij DigiKey of Mouser? Ik kreeg bericht dat de AFT05MS004NT1 MOSFET er uit gaat maar die zou ik nog wel een paar willen hebben. Die wil ik gebruiken voor een toekomstig project voor de Heinrich Hertz Stichting. Nu kan ik bij beide firma's wel bestellen ma...
door pe1rea
26 apr 2026, 10:07
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Nieuwe zendamateur
Reacties: 14
Weergaves: 2248

Re: Nieuwe zendamateur

Hahaha, hier al zeker 25 jaar plus Linux user....
door pe1rea
25 apr 2026, 19:17
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Nieuwe zendamateur
Reacties: 14
Weergaves: 2248

Re: Nieuwe zendamateur

Welkom, Linux nerd?
door pe1rea
16 apr 2026, 17:12
Forum: Nieuwe leden
Onderwerp: Even voorstellen :)
Reacties: 22
Weergaves: 2973

Re: Even voorstellen :)

Ho, even gemist, nog een dame erbij, welkom in de wereld van de YL's Monique.
door pe1rea
10 apr 2026, 14:43
Forum: Overig
Onderwerp: Vreemde factuuraanpassingen
Reacties: 4
Weergaves: 1184

Re: Vreemde factuuraanpassingen

Tja, nu moet ik drie keer per jaar denken aan betalen, dat was maar een keer. (heb drie verschillende NL roepletters)
door pe1rea
10 apr 2026, 14:42
Forum: Zelfbouw
Onderwerp: Vossenjacht zenders
Reacties: 86
Weergaves: 11527

Re: Vossenjacht zenders

Enkele jaren terug hebben we met de JOTA Cross nog eens ballonnen opgelaten met peilzenders eronder kan ik me herinneren.
Was na de Covid, en de organiserende Scoutingclub heeft op vrijwel zeker nooit aan iets als vergunning danwel verzekering gedacht....