Er zijn 1060 resultaten gevonden

door PD5DJ
29 mei 2026, 06:35
Forum: Computers
Onderwerp: Probleem met installatie van nieuwste versies Raspberry Pi OS
Reacties: 56
Weergaves: 3466

Re: Probleem met installatie van nieuwste versies Raspberry Pi OS

Ik weet niet op wat voor een RaspberryPi je het probeert te installeren?

Hier op 3B+ en 5's van de week probleemloos trixie kunnen installeren met direct WiFi geactiveerd via RPI imager.
door PD5DJ
11 mei 2026, 19:30
Forum: Computers
Onderwerp: Windows 10
Reacties: 51
Weergaves: 11433

Re: Windows 10

Werkt ook voor W10

https://github.com/raphire/win11debloat

Doe er je voordeel mee
door PD5DJ
04 mei 2026, 06:38
Forum: Particuliere (ver)koop (vraag en aanbod)
Onderwerp: Easy Rotor Control - ERC DUO
Reacties: 1
Weergaves: 750

Easy Rotor Control - ERC DUO

Opruiming wegens overcompleet. Nog helemaal nieuw. Te koop aangeboden: de ERC-DUO – een compacte interface om Yaesu antennerotor(s) direct aan te sluiten op je computer via USB. Ideaal voor satelliettracking of automatische rotorbesturing vanuit software. USB-interface voor Yaesu rotorbesturing Ond...
door PD5DJ
03 mei 2026, 19:24
Forum: Overig
Onderwerp: Nuttige 3D prints.
Reacties: 11
Weergaves: 1571

Re: Nuttige 3D prints.

Mijn Versie 8 van de V-Hopper antenne: https://www.thingiverse.com/thing:7346750 Portable Moxon antenne, 2/70cm voor satelliet werk: https://www.thingiverse.com/thing:7010174 Inbouw doosjes, voor o.a. Baluns,Endfed etc: https://www.thingiverse.com/thing:6921413 Kippenladder beugels: https://www.thin...
door PD5DJ
03 mei 2026, 14:14
Forum: Meetapparatuur en gereedschap
Onderwerp: Lijm
Reacties: 5
Weergaves: 1771

Re: Lijm

Weet iemand of er lijm verkrijgbaar is, liefst in een spuitbus, die net als bij de bekende gele papiertjes ook weer makkelijk los te maken is. Ik wil het gaan gebruiken voor spuitsjablonen. Deel inspuiten, op laten drogen, dan is het Sticky, niet verlijmd. https://www.action.com/nl-nl/p/2506556/lij...
door PD5DJ
29 apr 2026, 19:08
Forum: Computers
Onderwerp: Yaesu FT-817nd welke CAT-driver voor Windows-11?
Reacties: 10
Weergaves: 1633

Re: Yaesu FT-817nd welke CAT-driver voor Windows-11?

Op Github, staan drivers voor oude Prolific chipsets.

Werkt hier prima met als die oude dongles e.d.

https://github.com/theAmberLion/Prolific
door PD5DJ
28 apr 2026, 20:29
Forum: Morsetelegrafie
Onderwerp: CW Key met je call
Reacties: 4
Weergaves: 1463

Re: CW Key met je call

Heb deze destijds ook geprint.

https://www.thingiverse.com/thing:4586197
door PD5DJ
20 apr 2026, 13:12
Forum: Overig
Onderwerp: marktplaats...
Reacties: 30
Weergaves: 2843

Re: marktplaats...

Sorry maar om iemand nou meteen "Dom" te noemen. Denk dat deze zogenaamde "domme" mensen op een ander vlak mogelijk slimmer zijn dan ons.. wat maakt ons dan? ook dom?

Dus die opmerking kan de prullenbak in.
door PD5DJ
20 apr 2026, 13:10
Forum: Meetapparatuur en gereedschap
Onderwerp: SV4401A nieuwe update
Reacties: 4
Weergaves: 1591

Re: SV4401A nieuwe update

Hier ook een gebruiker :-)
door PD5DJ
03 apr 2026, 13:02
Forum: Zelfbouw
Onderwerp: PA0RJV / PA3FOF frequency counter
Reacties: 59
Weergaves: 19026

Re: PA0RJV / PA3FOF frequency counter

Ff tip voor je (toekomstige) print designs, Gebruik als basis spoor diameter van 0.25/0.3mm Heel gebruikelijk voor signaal paden. Zo krijgen ground vlakken meer kans om overal tussendoor te komen. En wees dan ook niet te zuinig met Ground Via's. gewoon lekker overal plaatsen. Ground clearance kan pr...
door PD5DJ
26 mar 2026, 17:28
Forum: Overig
Onderwerp: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?
Reacties: 46
Weergaves: 3414

Re: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?

Als we toch gekke OTA's aan het verzinnen zijn.

IDIOTA, de rest kan je invullen :mrgreen:
door PD5DJ
26 mar 2026, 16:36
Forum: Overig
Onderwerp: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?
Reacties: 46
Weergaves: 3414

Re: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?

Dan klopt het toch niet.. want het is dan ITA, In the Air ;-)
door PD5DJ
26 mar 2026, 12:06
Forum: Overig
Onderwerp: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?
Reacties: 46
Weergaves: 3414

Re: SOTA, POTA, IOTA, TOTA, (NOTA), LLOTA, is dat genoeg?

COTA = Castles On The Air. We hebben ooit voor de grap een ROTA gedaan :-P Restaurants on the air, op het terras bij een restaurant van een vriend van ons. lol Maar inderdaad het OTA gebeuren is wel een beetje aan het doorslaan. Voornamelijk met OOTA. Waarom moet de al bestaande portable activiteit ...