ICOM IC-9700 met een RigPi

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mark Dedemsvaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2020, 13:17
Roepletters: PB2SD

ICOM IC-9700 met een RigPi

#1 Bericht door Mark Dedemsvaart »

Hallo hobby-genoten,

Ik overweeg om een ICOM 9700 aan te schaffen met een MFJ-1234 (RigPi). Dit omdat ik graag vanaf mijn smartphone of tablet remote wil werken op mijn tranceiver.
Op internet zag ik dat er diverse OM's problemen hadden met het werkend krijgen van een IC-9700 op de RigPi. De topics zijn echter bijna allemaal uit 2019. Ik hoop eigenlijk dat er inmiddels betere ervaringen zijn.

Is er misschien iemand op dit forum die ervaring heeft met een RigPi in combinatie met een IC-9700?

Alvast dank voor reacties...

Mark (PB2SD)

Gebruikersavatar
itsme123
Berichten: 109
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:56
Roepletters: PE1NIB
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: ICOM IC-9700 met een RigPi

#2 Bericht door itsme123 »

Mark Dedemsvaart schreef:Hallo hobby-genoten,

Ik overweeg om een ICOM 9700 aan te schaffen met een MFJ-1234 (RigPi). Dit omdat ik graag vanaf mijn smartphone of tablet remote wil werken op mijn tranceiver.
Op internet zag ik dat er diverse OM's problemen hadden met het werkend krijgen van een IC-9700 op de RigPi. De topics zijn echter bijna allemaal uit 2019. Ik hoop eigenlijk dat er inmiddels betere ervaringen zijn.

Is er misschien iemand op dit forum die ervaring heeft met een RigPi in combinatie met een IC-9700?

Alvast dank voor reacties...

Mark (PB2SD)
Hoi Mark,

Ik weet niet of je inmiddels al een 9700 hebt maar ik sinds kort wel :-)

De icom 9700 heeft toch al een server ingebouwd, dan is een rigpi overbodig lijkt mij ?
enkel de software RS-BA1 software heb je nodig. (Dat heb ik hier tenminste nu in gebruik en tot nu toe stabiel en geen problemen, inclusief een venster met de spectrumscope)

Plaats reactie