De tweede KidsDay van 2007 is al a.s. zaterdag (16-06-2007)

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

De tweede KidsDay van 2007 is al a.s. zaterdag (16-06-2007)

#1 Bericht door PE1PUP »

Hallo allemaal,

Dit weekend kregen wij als VERON afdelingsbestuur van Nieuwegein te horen dat het AT (Agentschap Telecom) op 5 juni jongstleden toestemming heeft verleend om KidsDay te mogen houden op 16 juni aanstaande. Dat is erg kort dag. Te kort om centraal vanuit de VERON iets te organiseren. Maar vast en zeker lang genoeg voor ons om persoonlijke initiatieven te ontwikkelen en te laten slagen… ;-)))

Bij deze het officieele schrijven van het AT:...

---------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heren,

Naar aanleiding van het verzoek van de verenigingen om een tweede Kid's Day te laten plaatsvinden op 16 juni aanstaande, om op deze wijze techniek en radiotechniek in het bijzonder onder de aandacht van de jeugd te brengen en te promoten, kan ik u mededelen dat de directie van het agentschap heeft besloten uw verzoek te honoreren.

Hieronder vindt u de aanvullende gebruiksvoorschriften.
Aanvullende gebruiksvoorschriften voor Kid's Day 16 juni 2007 van 00:00 uur tot 24:00 uur:
1. De vergunninghouder mag op Kid's Day het amateurstation laten gebruiken door kinderen
2. De radioverbinding wordt tot stand gebracht en beëindigd door een vergunninghouder op de frequentieruimte waartoe de vergunninghouder bevoegd is
3. De vergunninghouder blijft verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de verbinding(en) en voor de inhoud van de uitzending(en).

Hiermee hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten, Agentschap Telecom
---------------------------------------------------------------------------------------------

Kortom, laten we er met ons allen aan werken ook deze Kids Day weer een success te maken...!!!

Groetjes, Johan.
Laatst gewijzigd door PE1PUP op 11 jun 2007, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: De tweede KidsDay van 2007 is al over een paar dagen (16

#2 Bericht door PE2AAB »

PE1PUP schreef:Hallo allemaal,

Dit weekend kregen wij als VERON afdelingsbestuur van Nieuwegein te horen dat het AT (Agentschap Telecom) op 5 juni jongstleden toestemming heeft verleend om KidsDay te mogen houden op 16 juni aanstaande. Dat is erg kort dag. Te kort om centraal vanuit de VERON iets te organiseren. Maar vast en zeker lang genoeg voor ons om persoonlijke initiatieven te ontwikkelen en te laten slagen… ;-)))

Bij deze het officieele schrijven van het AT:...

---------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heren,

Naar aanleiding van het verzoek van de verenigingen om een tweede Kid's Day te laten plaatsvinden op 16 juni aanstaande, om op deze wijze techniek en radiotechniek in het bijzonder onder de aandacht van de jeugd te brengen en te promoten, kan ik u mededelen dat de directie van het agentschap heeft besloten uw verzoek te honoreren.

Hieronder vindt u de aanvullende gebruiksvoorschriften.
Aanvullende gebruiksvoorschriften voor Kid's Day 16 juni 2007 van 00:00 uur tot 24:00 uur:
1. De vergunninghouder mag op Kid's Day het amateurstation laten gebruiken door kinderen
2. De radioverbinding wordt tot stand gebracht en beëindigd door een vergunninghouder op de frequentieruimte waartoe de vergunninghouder bevoegd is
3. De vergunninghouder blijft verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de verbinding(en) en voor de inhoud van de uitzending(en).

Hiermee hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten, Agentschap Telecom
---------------------------------------------------------------------------------------------

Kortom, laten we er met ons allen aan werken ook deze Kids Day weer een success te maken...!!!

Groetjes, Johan.
vraag..

Moet dit vanaf een vaste lokatie? Ik heb nog geen antennes staan dus zou wel vanaf een weiland kunnen uitzenden. Doe ik wel eens vaker.

Mag het dus ook /M of /P ?

(Kijk op het volgende topic: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?p=7551#7551)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

Denk het wel, er staan geen verdere beperkingen in de brief van het A.T.

Gebruikersavatar
PE1PUP
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 mei 2005, 18:10
Roepletters: PE1PUP
Locatie: Culemborg (Gelderland)

Antwoord.

#4 Bericht door PE1PUP »

Ook ik zie geen enkele beperking in vast of mobiel werken. Sterker nog, ik kan me zo voorstellen dat een mobiel station voor heel wat Kids nog leuker, spannender en laagdrempeliger is.

Laagdrempeliger want ouders hoeven hun kids niet ergens richting een stoffig rommelig zolderkamertje van een zonderlinge hobbyist te sturen (ik spreek even voor mezelf... 8) ) maar kunnen gewoon langsgaan bij de curieuze opstelling in het veld. Reele kans dat je met een mobiel station ook veel leuke spontane langslopers kunt invangen.

Kortom, nu ik er zo over nadenk lijkt me een mobiel station voor KidsDay zelfs een optimale oplossing...

Groetjes, Johan.
________________________________________
Johan Evers (PE1PUP) QTH: Culemborg
Voorzitter/Webmaster VERON afdeling A29 Nieuwgein
Zie: http://a29.veron.nl/
________________________________________

Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

#5 Bericht door Theo Postma »

Op de site van AT staan de voorwaarden vermeld.
Twee regels maar, de rest wordt aan onze fantasie overgelaten hoe je dit gaat invullen.
Kortom, net als anders, spelen dan maar :D
Ik heb er wel zin in. Ga wat met ATV doen, daar staat de call toch vast vermeld rechts boven in de hoek.
En duplex werken, heeft dan zo zijn voordelen.
Veel plezier allemaal.

Groeten,
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

#6 Bericht door pe5jw »

Iemand nog wat leuks gedaan met Kidsday2 ?
Reaktie gehad etc ?
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

#7 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 17 nov 2011, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

#8 Bericht door PD1AEC »

Jazeker, gisteren kwam ik vanuit Rotterdam en sprak ik in de auto met een station welke ook mobiel was en deze gebruikte de extentie /kid
Die conversatie heb ik toevallig gehoord gister, op de repeater van Rotterdam :) Da's zo'n beetje het enige dat ik hier ontvang op de kleefvoet, 'k ben benieuwd naar andere verhalen :!:

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

#9 Bericht door PA2RUS »

-

Plaats reactie