USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

Alles over zelfbouwprojecten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#16 Bericht door PE7EB »

Tnx Oene.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#17 Bericht door PE1NBD »

Nog even een kleine aanvulling. De TXD en RXD aansluitingen schijnen gebruikt te kunnen worden voor de CI-V aansluiting op de transceiver. Ga er zelf vanmiddag even mee aan de slag. Moet nog een componentje halen(Diode).
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#18 Bericht door PE1NBD »

Geprobeerd TXD en RXD aansluitingen op de CI-V van mijn transceiver aan te sluiten maar nog geen positief resultaat. Iemand die hier wel positieve ervaringen mee heeft??
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#19 Bericht door 19DT2120 »

Rxd en Txd worden samengevoegd en aangesloten op de tip van de 3.5 jack en ground op de shield van de plug.
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#20 Bericht door PE1NBD »

TXD en RXD heb ik al samengevoegd op de tip en massa aan de gnd ring maar doet het n iet. Kan zijn dat er natuurlijk iets aan de aansturing defect is.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#21 Bericht door PH4CK »

Oene heb je de adressering van de 7400 en de software wel gelijk?
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#22 Bericht door PE1NBD »

Ja alles staat gelijk. Laat HRD zelf kiezen.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

PE4SKY
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:16

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#23 Bericht door PE4SKY »

PE1NBD schreef:Ik heb nu als het goed is alle pin-aansluitingen op papier staan. Ga het morgen solderen en kijken wat het doet. Rest me nog 1 vraag. Voor de PTT(TXD) op mijn transceiver (ICOM 7400) zitten op de ACC aansluitingen voor VHF en HF twee verschillende aansluitingen, namelijk HSEND en VSEND. Kan ik deze twee gewoon doorverbinden? Ga de Digibox namelijk voor zowel HF als VHF gebruiken.
Oene ik heb dezelfde digi box 3 als die je op de foto laat zien,echter is het schema en de aansluitingen die je laat zien anders dan de box uit de foto.
Kan je mij de aanluitingen geven die jij hebt voor deze box?
Bedankt 73"Fred

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#24 Bericht door PE1NBD »

Hi Fred, ik heb het als volgt aangesloten. Dit zijn de aansluitingen op de Sub-D connector. RXD en TXD schijnen ze samen op de tip van de CI-V van de transceiver aan te sluiten maar dat werkt bij mij niet. PTT1 en PTT2 gebruik ik apart, de ene voor VHF en de andere voor HF. Dit omdat ik voor deze banden een aparte aansturing voor de PTT nodig heb maar dat is bij jou niet het geval zodat je aan 1 PTT aansluiting voldoende hebt.


1 - TX audio
2 - RX audio
3 - Gnd. Mic of line in PC
4 - Gnd. line out PC
5 - PTT 1
6 - PTT 2
7 - Gnd.
8 - Not Connected
9 - Not Connected
10 - Line out PC
11 - Mic of line in PC
12 - TXD
13 - RXD
14 - 13,8 V
15 - Gnd.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

PE4SKY
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:16

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#25 Bericht door PE4SKY »

Oene,

Bedankt voor je antwoord.
De kabels die bij mij digibox 3 zitten zijn anders aan gesloten NL:
? - TX audio
? - RX audio
11 - Gnd. Mic of line in PC
12 - Gnd. line out PC
? - PTT 1
? - PTT 2
? - Gnd.
8 - Not Connected
9 - Not Connected
2 - Line out PC
1 - Mic of line in PC
? - TXD
?- RXD
14 - 13,8 V
15 - Gnd.
Er vanuitgaande dat ik dezelfde box hebt als van jou. Lijkt het erop dat de bijgeleverde kabels niet bij deze type box3 hoort?

on8dm
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 mei 2011, 21:47

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#26 Bericht door on8dm »

Hoi

Ik heb ook een digibox 3 van pe2rmi, ik ben nu die software kwijt waar ik de usb drivers kon installeren want helaas op W7 lukt het niet zonder die drivers..Wie kan mij helpen aan die software...

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#27 Bericht door PE1NBD »

Hallo,

Ik heb hier de drivers nog op cd staan.
Dit zijn de originele drivers: http://www.odevegt.nl/USB%20Drivers.zip

Weet zo niet of ze op W7 werken, anders hier even zoeken: http://www.ftdichip.com.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#28 Bericht door pc9t »

Oene,

Die Digibox dingen hebben nog nooit gewerkt bij mij op een ic7400, er was altijd wat mee. Ik ben toen overgestapt op die interfaces van G4ZLP lekker betaalbaar betrouwbaar klein en een ander voordeel is.
Stel dat je ooit een ander merk TX koopt hoef je alleen een ander tussen kabeltje te maken of te bestellen tussen de TX en de interface.

Ik gebruik dat al jaren en eigenlijk weinig problemen mee gehad. 1 keer heeft die problemen gegeven en toen ook de geest gegeven dat was op een FT2000. Heb daarna een nieuwe besteld en die werkte wederom feilloos en die heb ik toen verkocht omdat ik op een TS480 er geen nodig dacht te hebben. Toen ik de IC7400 weer heb neer gezet heb ik weer de mini interface gekocht en wederom geen problemen.

Echter door mijn audio processing direct op de ACC2 aansluiting aan te bieden, kan ik de interface niet gebruiken helaas. En steeds om pluggen zie ik niet zitten. En heb nu een Rigblaster staan die ik via de microfoon ingang van de IC7400 kan laten werken, maar helaas moet ik nog een oplossing bedenken voor de ontvangst dat doe ik nu dus via de phones uitgang, maar dit is verre van ideaal.

Maar die digibox dingen hebben hier altijd problemen gegeven, en ik heb er een stuk of 5 gehad op diverse merken Icom, Kenwood, en Yaesu, maar overal problemen.

Hoop voor je dat je het draaiende krijgt, helaas kan ik je niet helpen , als alleen een goed alternatief advies.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#29 Bericht door PE1NBD »

@ Fred: Vergelijk het print eens met die van mij. Misschien dat je dan verschil ziet?? Staan foto's in mijn eerste post in dit topic.


@ Maurice: Ik ben een hele tijd aan het zoeken geweest naar de goede aansluitingen van de connector op de Digibox omdat ik er geen kabel bij geleverd heb gekregen(2dehands gekocht). Maar momenteel werkt hij al weer een tijdje naar behoren. Intussen nog wel een potmetertje moeten vervangen. Maar verder ben ik er zeer tevreden over. Maar interface met ingebouwde soundkaart lijkt me toch wel ideaal. Ga me dus beraden over zo'n interfaces van G4ZLP. Tnx voor je input.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

pa3eje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009, 17:40

Re: USB Digibox 3 Icom aansluit kabels

#30 Bericht door pa3eje »

hallo ik ben op zoek naar het schema van de edigibox3 seriall wie o wie
kan mij daar aan helpen en de aansluit gegevens naar computter en naar de ft7800 minidin 6 polig
wie kan mij daar aan helpen
alvast by voorbaat mijn dank
m.v.gr. wi pa3eje@casema.nl

Plaats reactie