LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#16 Bericht door Marco »

Zo en ik ben nu echt van me probleem af.
Wel leuk om te melden voor iedereen.

Samsung heeft iets leuks in dr tv gemaakt. Dat heet Touch screen met aan uit vol harder zachter.
Ik heb vanavond de tv opgemaakt. Ik was het zat.
Ik heb onderaan rechts een box moeten verwijderen en daar zaten twee printjes.

1 printje is voor de remote afstandbieding. En die werd doorgelust naar een ander lang werpig printje onderaan de tv.
Laat dit printje nou net het touch gedeelte zijn.

Ik heb het stekertje los gehaald en eureka. Probleem opgelost.
Dus heb je zelf dit probleem ff tv open halen printje los maken en dichtschroeven maar.

Een oplossing kan zo simpel zijn,

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#17 Bericht door -Mark- »

PD1BIG schreef:het feit dat de tv aan- en uitgaat kan te maken hebben met HF instraling op het keyboard van de toetsen. Veel tv's hebben tegenwoordig printen met "touch" knoppen of piezo elementen erin. Ik heb er verder geen ervaring mee of deze HF gevoelig zijn, of wat hier aan te doen is. de meesten zijn zo krap van binnen dat een inwendig een ferrietkern aanbrengen waarschijnlijk niet zal passen.
Ze zijn dus HF gevoelig, en idd wat je beschrijft klopt, meestal 1 losse infrarood print voor de afstandsbediening, met kabeltjes doorgelust naar de control print (keyboard zeg maar, met druk- of tiptoetsen) en vanuit daar een kabel naar het mainboard. dit is bij de meeste merken zo.

nu reageert je afstandsbediening ook niet meer verwacht ik?
heb je nu alleen de IR print losgehaald of ook de stekker uit het touch paneel wat naar het moederbord gaat?
in dat geval kun je de tv toch niet meer bedienen?

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#18 Bericht door Marco »

PD1BIG schreef:
PD1BIG schreef:het feit dat de tv aan- en uitgaat kan te maken hebben met HF instraling op het keyboard van de toetsen. Veel tv's hebben tegenwoordig printen met "touch" knoppen of piezo elementen erin. Ik heb er verder geen ervaring mee of deze HF gevoelig zijn, of wat hier aan te doen is. de meesten zijn zo krap van binnen dat een inwendig een ferrietkern aanbrengen waarschijnlijk niet zal passen.
Ze zijn dus HF gevoelig, en idd wat je beschrijft klopt, meestal 1 losse infrarood print voor de afstandsbediening, met kabeltjes doorgelust naar de control print (keyboard zeg maar, met druk- of tiptoetsen) en vanuit daar een kabel naar het mainboard. dit is bij de meeste merken zo.

nu reageert je afstandsbediening ook niet meer verwacht ik?
heb je nu alleen de IR print losgehaald of ook de stekker uit het touch paneel wat naar het moederbord gaat?
in dat geval kun je de tv toch niet meer bedienen?
Ik heb de remote print aangesloten gelaten en alleen de touch print los gehaald. Dus de tv is gewoon nog te bedienen met de afstandbediening. Zoals het ook moet. Niks tiptoets.
weg met die rommel :-)

Gebruikersavatar
-Mark-
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 okt 2010, 20:23

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#19 Bericht door -Mark- »

ah ok, meestal wordt de remote print door het control printje "gelust" en is dus niet alleen aan te sluiten.

maar goed, dit werkt natuurlijk ook.
zal de link van dit draadje eens naar wat collegas doorzenden, wellicht dat ze hieruit info kunnen trekken.

pe1pin
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2008, 22:10
Locatie: Gorssel JO32ce

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#20 Bericht door pe1pin »

Marco,


Ik heb exact het zelfde toestel en het zelfde probleem. Je hebt toevallig geen foto van het binnen werk en printjes gemaakt? Ik ben ook zeer benieuwd naar de reactie van Samsung. Ook ik zal een mail die kant op doen. Als je een reactie krijgt hoor ik het graag.

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#21 Bericht door Marco »

Hoi

Ik heb geen foto gemaakt. Maar is echt heel simpel.
Je maakt de kap compleet open aan de achterkant.
Links onderin zit een vierkant zwart boxje.
Deze verwijder je en daaronder zie je 2 printjes.

1 klein printje van 3 a 4 cm met een Kristal erop. Dit is je remote print.
Aan deze print zitten 2 kabels 1 komt van je main board af en de andere is een doorlus. Deze maak je dus los.

Want als je goed kijkt zie je 2 cm eronder een lang printje zitten. Dit is je touch print. En dus de boosdoener.

Hopelijk heb ik je geholpen.

pe1pin
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 nov 2008, 22:10
Locatie: Gorssel JO32ce

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#22 Bericht door pe1pin »

Marco,

Het werkt, ik heb precies gedaan wat je had beschreven en met gevolg dat ik kan uitkomen op 30 meter en de familie tegelijkertijd tv kijken zonder dat deze in of uit schakelt. Normaal schroef ik geen tv van een week open maar nu moest het wel. Ik heb er wel wat foto's gemaakt.

bedankt voor de tip.

Grtx. Roland
Bijlagen
Samsung_023.JPG
Samsung_021.JPG

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#23 Bericht door Marco »

Hallo

Ik heb vanmorgen een monteur over de vloer gehad. Dit naar aanleiding van me Samsung TV die spontaan verspringt van zender.
Ik heb verteld wat het probleem was en dit ook laten zien. Vooral 7Mhz en 10Mhz waren de boosdoenders.

Ook heb ik verteld dat de oplossing simpel is maar eigenlijk wil ik een oplossing van Samsung.
Hij begreep het helemaal en heeft alles genoteerd.

Hij gaat met de gegeven terug naar Samsung om door hun een oplossing te laten vinden.
We zijn dus in afwachting van. Wie weet krijgt die verhaal wel een staartje.

Marco

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#24 Bericht door PE1LGW »

Even een paar dingen even recht zetten led tv bestaan wel, de led worden niet alleen voor de backlight gebruikt , we spreken dan wel Oled Organische leds, levensduur is nog niet opimaal en nog niet echt goedkoop maar ze zijn er wel.
Het aan of uitspringen van de Tv gebeurd doordat er een puls wordt op gepikt door de aansluit kabels HDMI of DVI, een ontstoring of goed afgeschermde kabel, kan dit mogelijk oplossen.

Deze aansluitingen kunnen via de bron (dvd pc ) de tv aan of uitschakelen
Nadeel van Plasma in het vermogen dat de tv trekt, of ze beter zijn, beter beeld als andere type tv, is een persoonlijke mening heb ik zelf mijn twijfels.
Met een active led backlight techniek is de contrast tot 1 / 500.000 mogelijk, dit kom ik bij plasma niet tegen. storing uit de plasma is groot tov een andere techniek.
Oordat er veel hoog spanning aan wezig is.
Mij normalen backlight is dir ook nog aan wezig 700 v bij 6 mA op de backlight.
Bij leds is die al weer een stuk minder 30 v wisseld sterk bij div fabrikanten

het gevalletje Duitsland, mijn mening is de pot verwijt de ketel ......
Mocht hij bij het zenden van de amateur een riefeltje zien gaat de zender toch ook ook niet op zwart. waarom niet.
Dit verhaal zal in nederland nooit op gaan.
gewoon onder elkaar oplossen met behulp van beide fabrikanten.

De fabrikant moet en dient een tv op de markt te zetten die volgens de regels werkt.

PE1LGW
LCD / TV repair engineer :wink:
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Marco
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 apr 2009, 19:42

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#25 Bericht door Marco »

PE1LGW schreef:Even een paar dingen even recht zetten led tv bestaan wel, de led worden niet alleen voor de backlight gebruikt , we spreken dan wel Oled Organische leds, levensduur is nog niet opimaal en nog niet echt goedkoop maar ze zijn er wel.
Het aan of uitspringen van de Tv gebeurd doordat er een puls wordt op gepikt door de aansluit kabels HDMI of DVI, een ontstoring of goed afgeschermde kabel, kan dit mogelijk oplossen.




PE1LGW
LCD / TV repair engineer :wink:
Je verhaal klopt omtrent LCD LED. Led bestaat niet. Maar begrijpbaar nederlands snapt een iedere een LED TV. Het aan en uitgaan heb je niet goed. Het komt niet door de ingang van de HDMI kabel. Ik heb deze reeds voorzien van een klapkern en nog is steeds het probleem aanwezig. Ook door het verwijderen van de kabel dus alleen de net stekker is het probleem aanwezig. Door de tv open te halen en het Touchprintje los te halen is het probleem opgelost. De electromagnetische puls die dat print oppikt word niet meer doorgestuurd naar het moederbord. En dus zal de TV niet meer reageren op gekke signalen. ( me oude samsung van 6 jaar terug geeft geen krimp en die staat pal onder me antenne)

Marco
Broadcast engineer. :) (als grapje op jou eind titel)

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#26 Bericht door PE1LGW »

marco schreef:
PE1LGW schreef:Even een paar dingen even recht zetten led tv bestaan wel, de led worden niet alleen voor de backlight gebruikt , we spreken dan wel Oled Organische leds, levensduur is nog niet opimaal en nog niet echt goedkoop maar ze zijn er wel.
Het aan of uitspringen van de Tv gebeurd doordat er een puls wordt op gepikt door de aansluit kabels HDMI of DVI, een ontstoring of goed afgeschermde kabel, kan dit mogelijk oplossen.




PE1LGW
LCD / TV repair engineer :wink:
Je verhaal klopt omtrent LCD LED. Led bestaat niet. Maar begrijpbaar nederlands snapt een iedere een LED TV. Het aan en uitgaan heb je niet goed. Het komt niet door de ingang van de HDMI kabel. Ik heb deze reeds voorzien van een klapkern en nog is steeds het probleem aanwezig. Ook door het verwijderen van de kabel dus alleen de net stekker is het probleem aanwezig. Door de tv open te halen en het Touchprintje los te halen is het probleem opgelost. De electromagnetische puls die dat print oppikt word niet meer doorgestuurd naar het moederbord. En dus zal de TV niet meer reageren op gekke signalen. ( me oude samsung van 6 jaar terug geeft geen krimp en die staat pal onder me antenne)

Marco
Broadcast engineer. :) (als grapje op jou eind titel)
Het touch printje kan natuurlijk ook de oorzaak zijn zoals je aan geeft. bij het merk wat ik dagelijks onder mijn neus krijg, hebben we tot op heden (afkloppen) nog geen problemem gehad met de toche bedienings print. wel met storing op de kabels.
Niet zo erg als het voorbeeld.

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#27 Bericht door pa5cal »

Wees blij dat hij nog aan en uit gaat, als je zo eens rond googled gaan er hele pakhuizen vol met samsungs na een jaartje of twee gewoon niet meer aan omdat de elco's naar zijn grootje zijn. Dat valt onder de noemer: op het verkeerde bezuinigd.

-P

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: LEd TV samsung gaat aan en uit door zenden

#28 Bericht door PA0LMD »

Sinds enige tijd een Samsung TV die al bij 100W op HF in- of uitschakelt.
Kabeltje los getrokken en...bingo ! probleem opgelost.
Marco, bedankt voor de tip.
Heeft er hier nog iemand een reactie van Samsung ontvangen n.a.v. dit probleem ?
Meten is (z)weten

Plaats reactie