DGPS OP 70CM !!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#61 Bericht door PE7EB »

Zijn goed bezig inderdaad, alleen jammer dat ze het specifiek over 439,400 hebben.

DGPS moet gewoon volledig uit de 70cm verdwijnen, en de hele band dient weer volledig primair amateur te worden :!:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

ON4PC
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:07

Re: DGPS OP 70CM !!

#62 Bericht door ON4PC »

Hoewel ik absoluut niet willen komen zeggen hoe jullie deze zaak in Nederland moeten aanpakken zou ik toch willen suggereren om indien mogelijk het volgende van het AT verkrijgen:

- het stopzetten en terugdraaien van frequentiewijzingen voor RTK-DGPS in het bandsegment 438 tot 440 MHz,
- het wijzigen van het Nederlandse frequentieregister: 436 tot 440 MHz (terug) primair voor radioamateurs (om gelijkaardige situaties in de toekomst te vermijden),
- het toelaten van uitgangsfrequenties voor de huidige en toekomstige onbemande stations in Nederland in het bandsegment 438 tot 440 MHz (conform de IARU-toewijzing reeds van toepassing in België en Duitsland),
- dat de coördinatie van de onbemande stations van radioamateurs terug door radioamateurs gedaan wordt en niet door een ambtenaar van het AT.

Wat dit laatste betreft: Bij ons denkt het BIPT er absoluut niet aan om bandplannen voor radioamateurs op te stellen of om de coördinatie van onbemande stations van radioamateurs op zich te nemen. Deze taken worden (gratis) door gemotiveerde radioamateurs waargenomen met onderling overleg tussen de verschillende verenigingen en dit gaat prima. Ik kan het weten want ik coördineer dit overleg voor alle Belgische radioamateurs onafgezien van hun al dan niet lidmaatschap van een vereniging.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: DGPS OP 70CM !!

#63 Bericht door elsinga »

Tjerkey schreef:Kan iemand voor mij dit DGPS stoorsignaal opnemen en naar mijn mailadres op dekotex at hotmail punt com sturen ?
Je hebt een opname binnen vanuit Groningen. Niet erg sterk overigens, komt net boven de squelchdrempel van de Uniden UBC3500XLT scanner heen, dus squelch even uitgeschakeld. Zal thuis nog wel even kijken of ik een sterker signaal kan vinden.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#64 Bericht door Tjerkey »

Bedankt !
heb de . wav file inmiddels doorgestuurd naar Kai Siebels, DH 0 SK , die de aktie tegen AT aanvoert vanuit de OV Papenburg.
Ik hoop dat ie dit geluid als voorbeeld plaatst. De protestbrief richting AT wordt vanuit Papenburg inmiddels goed verstuurd. ( Motto: 70 cent für das 70 cm Band ) Op het forum las ik de opmerking "jammer dat het voor de eigen 70 cm frequentie is ", maar deze brief was ook in eerste instantie voor de leden van I 57 zelf bedoeld. Het bestuur heeft intussen wel een algemeen protest tegen het gebeuren in het algemeen gestuurd richting Groningen en het plan is dat er ook zoiets 'algemeens' op hun website komt 'zum Downloaden' voor andere O.V.'s langs de grens ( Leer/Ostfriesland, Meppen, Bad Bentheim om enkele bij mij aan de andere kant van de grens te noemen )
Meer info volgt op hun website www.I57.de

Tjerk
PE 1 IOC

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: DGPS OP 70CM !!

#65 Bericht door pd1rh »

Mag ie ook als attachment op dit forum?
Kunnen we de signalen allemaal herkennen.
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#66 Bericht door Tjerkey »

Ja hoor; geen probleem !

Hier onder de link die Robert E. uit Groningen me toestuurde. Hij gaat nog op zoek naar een sterker en beter signaal en stuurt me die dan toe. Ik begrijp uit zijn antwoord... keuze zat (helaas ) :evil:
Bijlagen

[De extensie wav is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]


Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#67 Bericht door Tjerkey »

Hier ook nog een mij toegestuurde opname van Mark in MP 4 formaat van een DGPS stoorsignaal, inclusief videobeeld van ontvanger met frequentie. Mark bedankt !

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#68 Bericht door Tjerkey »

heee... ik zie em niet na uploaden !

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: DGPS OP 70CM !!

#69 Bericht door 19DT2120 »

Tjerkey schreef:heee... ik zie em niet na uploaden !
Dat klopt,mp4 is een extentie die niet is toegestaan. ik had het gisteren ook.
Het orgineel wat een *.3gp is ook niet
De extensie 3gp is niet toegestaan.
Soms weet ik het ook niet meer.........

pd2ez
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2009, 16:44

Re: DGPS OP 70CM !!

#70 Bericht door pd2ez »

beste om,s ik heb de ukw referat van de darc een e mail gestuurd dit is dl1ybl kijken wat daarvan terug komt. de solo aktie van AT is slecht gevallen bij onze ooster- en zuiderburen moge duidelijk zijn. uit een e mail van de voorzitter van de veron blijkt zo schrijft hij me dat de race nog niet gelopen is maar er zijn al vergunningen uitgegeven en terugdraaien zal AT wel niet doen.hebben we al hinder van lpd,hoofdtelefoons en hamburgerketens nu dit weer.
de radioamateur levert voor het AT niets meer op en ga je dan maar zo met je klanten om??
er is buiten de 430-440 mhz nog ruimte genoeg om een aantal dgps systemen te plaatsen en in dl doen ze dat ook dus waarom hier wel op 438-440 mhz??
zie ook de darc site voor meer info
vy 73 pd2ez

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#71 Bericht door PE7EB »

dus waarom hier wel op 438-440 mhz
Wat dacht je van gemakzucht Evert Jan :?:
436-440 was al secundair voor de amateurdienst i.v.m. "Syledis" een navigatiesysteem uit "het jaar kruik" dat reeds lang "doedt ende verghaen" is.
De allocatie voor dat systeem zat nog op het segment, dus wat is er dan makkelijker dan dat gewoon weer toewijzen aan DGPS, i.p.v. de zaak Europees afstemmen, 430-440 weer helemaal primair amateurdienst maken en een nieuwe allocatie toewijzen ergens tussen 440 en 470 voor DGPS zoals héél Europa dat doet.
Het laatste vergt werk en inspanning, het eerste nauwelijks :mrgreen:

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#72 Bericht door PA3FS »

In de juli uitgave van het Duitse tijdschrift FUNK-AMATEUR komt ook stuk te staan over DGPS in Nederland .

:idea: http://www.funkamateur.de/

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#73 Bericht door Tjerkey »

Op DB 0 EMS, het aktieve 70 cm relais hier vlak over de grens met 'Standort' Sögel ( tegenover Oost Groningen ) op 439. 400 Mhz, vragen duitse zendamateurs zich intussen hardop af wie de volgende toegelaten commerciële 'Anbieter' wordt in Holland, maar dan ditmaal in het segment 436 tot 438 Mhz......
Het vertrouwen in een nog goede afloop is blijkbaar weg; DGPS stoorsignalen die men hoort worden gerapporteerd bij de 'Intruder watch' van de Bundesnetz Agentur (duitse AT versie), kortom 'Es lebe die EU !'

EU = Europäische Uneinigkeit !

In Friedrichshafen tijdens de binnenkort te houden Ham beurs schijnt er een diskussie te gaan plaatsvinden tussen zendamateurs ( NL,DL, BE ) en een vertegenwoordiger van AT over de DGPS problematiek. Ben nieuwsgierig hoe die zal verlopen :mrgreen:

Tjerk
PE 1 IOC

Gebruikersavatar
pd1rh
Berichten: 532
Lid geworden op: 11 aug 2007, 16:12
Locatie: Ass'n ( jo33ga )

Re: DGPS OP 70CM !!

#74 Bericht door pd1rh »

Ik ben de band es even rondgefietst.
Gevonden signalen ( dankzij het voorbeeld! ) in JO33ga

439.9875
439.9375
439.8875
439.8625
439.7625 strong
439.7125

DB0EMS zit op 439.400 met zijn uitgang.

Verder nog een SSTV station op 438.575
Condor16,KENWOOD480SAT,YAESU857D, KENWOOD TH-F7E en AOR8000 RX

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#75 Bericht door Tjerkey »

@ Reijndert,

Goed idee hier je gevonden 'Stoor QRG's' van DGPS met vermelding van jouw locator te posten !
De overige lezers van dit draadje kunnen op deze manier een beetje zien wat er in hun regio zit ( de opstel/ plaatsings lokaties van de basisstations zul je denk ik heus niet van AT krijgen !) en zendamateurs in de grensstreek zien dan aan beide zijden van de grens of hun relais/ Umsetzer ook gevaar loopt !

Tjerk

Plaats reactie