DGPS OP 70CM !!

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#31 Bericht door PA3FS »

Misschien wil je dat zelf doen Erik.

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#32 Bericht door Tjerkey »

OOK IN HET EMSLAND, GELEGEN TEGENOVER OOST GRONINGEN, WORDEN NU DE DUITSERS WAKKER !

Zie DIT artikel (overgenomen uit België ) :

http://www.i57.de/article.php?op=view&aid=956

Het Relais DB 0 EMS op 439.400 Mhz met locatie Sögel heeft een grote reikwijdte in het noorden van Nederland.

Op storing met het DGPS systeem kan dus gewacht worden....

73's

Tjerk
PE 1 IOC

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#33 Bericht door PA3FS »

Van de Partij voor de dieren kreeg ik een zelfde soort recactie zo als pe1oid die ook kreeg .

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#34 Bericht door Tjerkey »

De aktie bereidheid hier vlak over de grens van Oost Groningen is
< GROOT > !

Men heeft echter wel het idee dat de O.M.'s in Nederland niet zo erg te hoop lopen voor deze in hun ogen Intruders op 70 in het laatste stukje 70 cm amateurband waar ALLE duitse relais zitten..

Verlust = deswegen für Holland eigene Schuld ?

zie ook :

http://www.i57.de/article.php?op=view&aid=957

Tjerk
PE 1 IOC

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#35 Bericht door PE7EB »

Tjerkey schreef:Men heeft echter wel het idee dat de O.M.'s in Nederland niet zo erg te hoop lopen voor deze in hun ogen Intruders op 70 in het laatste stukje 70 cm amateurband waar ALLE Duitse relais zitten.
Dat verbaast mij niets Tjerk, als je het artikel over dit onderwerp op de sit van de DARC leest, krijg je de indruk dat onze Duitse amateur vrienden klaar staan om op te rukken naar Groningen.
Kijk ik daarentegen op de sites van VERON en VRZA dan is alles blijkbaar pais en vree, geen enkele aanwijzing dat deze beide verenigingen enige actie ondernemen tegen de diefstal van een stuk van onze frequentieruimte.
Alleen in het op beide sites gepubliceerde verslag van het laatste amateur overleg staat het, en daar is dit draadje ooit mee begonnen.

Eric
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#36 Bericht door PA3FS »

Ik heb hier op 70cm al drie pulserende signalen ontvangen :!:
Laatst gewijzigd door PA3FS op 14 jun 2009, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#37 Bericht door Tjerkey »

ja ... het wordt weer "Krieg" uit oostelijke richting, gelukkig ditmaal op papier...

Bedankt voor de melding over de waarneming van een stoorsignaal, PA 3 FS !

Waargenomen stoorsignalen a.u.b. melden bij Kai Siebels, DH o SK ( kai.siebels at familie-siebels.de ) of ondergetekende op ta.polee at hondsrugcollege.nl , met vermelding van frequentie van het stoorsignaal, eigen locatie, waargenomen sterkte ( S punten) en indien mogelijk richting of lokatie van de DGPS zender.
Alleen zo kunnen we een overzicht van de problemen/ storingsbronnen krijgen.

Ook wordt nog gezocht naar een goede opname van dit stoorsignaal ( Wav, Mp3 , maakt niet uit ), dat Kai graag als voorbeeld op de homepage van I 57, te vinden onder www.i57.de , wil plaatsen.

Inmiddels is bij mij ook al een melding uit Emmerich van een S9+ stoorsignaal ontvangen.

Bedankt

Tjerk

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#38 Bericht door PA3FS »

Dit kon wel eens handig zijn voor evt. plaats bepalingen :arrow: http://f6fvy.free.fr/qthLocator/fullScreen.php

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#39 Bericht door Tjerkey »

Bedankt, inderdaad handig.

Zojuist een mailtje van marktplaats.nl binnengekregen
Men heeft daar mijn advertentie met het (groene) DGPS affiche er bij gedeactiveerd omdat er klachten binnen zijn gekomen van gebruikers van de website die zich aan de inhoud stoorden...

Tja... bevestigt alleen maar het beeld dat men in DL en BE van ons heeft... het DGPS gebeuren interesseert zendend Nederland blijkbaar allemaal niet zo ...

Wat dat betreft geeft dit misschien al een beetje zicht op de reactie als straks in de toekomst AT zou kunnen gaan besluiten maar een stuk van 23 cm in te gaan leveren t.b.v. het Galileo plaatsbepalingsysteem dat er zit aan te komen met (ook) als argument "van dit frequentiegebied wordt toch nauwelijks gebruik gemaakt"....

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#40 Bericht door PA3FS »

Om het nog maar eens onder de aandacht te brengen bij de Duitse amateurs ,heb ik ook even een mailtje verstuurd naar het tijdschrift FUNK-AMATEUR.
Redaktion at funkamateur.de

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: DGPS OP 70CM !!

#41 Bericht door Steef »

Het is mooi om te zien dat men een en ander wil voorkomen. En goed dat er actie wordt ondernomen.
Maar het economisch belang is hier zo groot dat er geen partij is die hier zijn vingers aan gaat branden.

Wil niet negatief zijn, nee echt niet.
Maar heb al eerder gezegd, hier ga je niet winnen.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: DGPS OP 70CM !!

#42 Bericht door PA3FS »

We zullen zien ,laat de Belgen en de Duitsers maar komen met hun stations :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#43 Bericht door Tjerkey »

Der Krieg hat begonnen...

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: DGPS OP 70CM !!

#44 Bericht door PE7EB »

Inderdaad, zolang de Duitsers en Belgen zich niet laten verdrijven en hun repeaters zoveel mogelijk, en op maximaal ERP benutten, zal DGPS op deze frequenties vanzelf volledig onbruikbaar blijken te zijn. :mrgreen:

En als de nu reeds uitgeleverde systemen niet simpelweg om te zetten zijn naar een frequentie boven de 440 MHz, is er dus per definitie rotzooi verkocht. :?
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
Tjerkey
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2007, 21:58
Locatie: Barnflair (Gr)

Re: DGPS OP 70CM !!

#45 Bericht door Tjerkey »

Het originele bericht dat hier stond over dat nu ook België geen vergunningen voor D-STAR-repeaters meer uitgeeft blijkt na onderzoek van mijzelf onjuist te zijn. Er zijn al zoveel fabels over D-STAR in omloop dat ik om verdere verspreiding te voorkomen deze tekst mede op verzoek van de plaatser Tjerk verwijderd heb. Wie alsnog kennis van het bericht wil nemen kan dit uiteraard op verzoek nog inzien.

Ik heb toen ik het zag staan meteen contact met enkele bij de Vlaamse D-STAR-repeaters betrokken amateurs opgenomen. Die hebben navraag gedaan, en daar was niets van de kwestie bekend. (bericht vervangen door PA0ETE, moderator op 14/6 om 1914 uur)

Plaats reactie