"100% copy Diamond Antenna X300."

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PDØPXG
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:50
Roepletters: PD0PXG

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#16 Bericht door PDØPXG »

Het antwoord van Deltron B.V.

Beste Wil,

U kunt natuurlijk altijd rechtstreeks bij ons bestellen, dan bent u verzekerd van origineel Diamond. (informeer voor bestellen naar de voorraad want het is de laatste tijd hard gegaan).

Daarnaast leveren Jacobs Breda, Rys Schagen, JvG Communications Nijmegen, Venhorst Hilversum, Diamond producten die bij ons vandaan komt.

Vr. grt. XXXX XXXX

De volgende vraag die bij mij nu speelt is of WIMO óók aan Nederlandse winkels levert en zo ja welke.
In ieder geval ga ik aan Handelsonderneming Veenstra vragen waar mijn X300N vandaan komt.
'73 Wil PDØPXG

PDØPXG
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:50
Roepletters: PD0PXG

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#17 Bericht door PDØPXG »

Inmiddels heb ik per e-mail contact gehad met de andere importeur voor Nederland. Wimo antennen und electronik GMBH heeft mij medegedeeld dat zij o.a leveren aan Handelsonderneming Veenstra.

Ik kan er nu vanuit gaan dat ik een originele Diamond heb en geen fake.
'73 Wil PDØPXG

Jeroen PD0JSP
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2020, 10:47
Roepletters: PD0JSP
Locatie: Beek en Donk

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#18 Bericht door Jeroen PD0JSP »

Goed te lezen, want ik heb afgelopen week een Diamond X50n besteld bij dezelfde leverancier!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#19 Bericht door PA0ETE »

Ik heb, ook bij de reguliere doorgaans nette handel in Nederland wel eens een nep-portofoonantenne van Diamond gekozen. Vaak kun je het zien aan het net even afwijkende logo.

Ik had het liever anders gezien. Als ik kan kiezen koop ik geen nepperds. Maar ik heb besloten niet te klagen. De originele antenne van Diamond kostteoveral 7 tientjes. Ik heb 25 euro betaald, en ik dacht eigenlijk dat het een fout in de beprijzing was.

De antenne werkt ook volkomen identiek met het origineel (heel wat kopieën van Diamond zijn gewoon goed, maar er zijn ook heel slechte van)>

Veel Nederlandse bedrijven zijn tegenwoordig voorzichtiger geworden. Ze verkopen dan de antennes van de zelfde namaakbedrijven, maar dan staat er een op Diamond lijkend logo op, maar dat is dan iets als D Original of een vergelijkbare naam.

Ik denk overigens dat bij mijn nep-aankoop van hierboven de kans heel groot is dat de Nederlandse leverancier gedacht heeft dat hij het echte product had. Ik heb heel wat moeite moeten doen om te achterhalen dat het inderdaad een nepperd betrof. Het ging om een vrij onaansienlijk afwijkend detail aan het logo waar het uit blijkt. Dat is ook echt het enige waar je het aan kon zien.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#20 Bericht door PA0ETE »

Nepproducten zijn een grote bedreiging voor de originele fabrikant. Hij moet als het op enige schaal gebeurt concurreren met zijn eigen producten, en de kopieën hebben mogelijk niet dezelfde kwaliteit, en dat gaat ook nog ten koste van de reputatie van een bedrijf. De namaker heeft bovendien de (dure) kosten van productontwikkeling niet gehad, en heeft daardoor een voorsprong.

Een bedrijf dat in het verleden veel last heeft gehad van gekopieerde apparatuur is Icom.

Op het linkje hieronder een pagina van Icom Japan over hoe je counterfeit apparaten kunt herkennen, cq. kunt zien dat wat jij hebt de real deal is.

https://www.icomjapan.com/explore/genuine_info/

PDØPXG
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:50
Roepletters: PD0PXG

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#21 Bericht door PDØPXG »

Het mooie van Jacobs Breda electronics is, vind ik, dat ze een namaak naast de originele leveren maar dat wel aangeven. Zie deze link
'73 Wil PDØPXG

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5692
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#22 Bericht door PA0ETE »

Waarom zou je voor die drie tientjes namaak nemen? De kans dat de ¨white label¨ niet goed werkt, is bij een van de gerenommeerde bedrijven niet zo groot, maar hoe lang blijft zo'n antenne op het dak staan? Tien jaar misschien wel. Dat is dus 3 of 4 euro per jaar dat het goedkoper is...

PDØPXG
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:50
Roepletters: PD0PXG

Re: "100% copy Diamond Antenna X300."

#23 Bericht door PDØPXG »

PA0ETE schreef:Waarom zou je voor die drie tientjes namaak nemen?
Geen idee. Ik ga voor de originele. Vandaar mijn "onderzoek" naar bonafide leveranciers.
'73 Wil PDØPXG

Plaats reactie