Oefening

Alles over morse.
Bericht
Auteur
pa2st
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 aug 2010, 07:52
Roepletters: PA2ST

Re: Oefening

#46 Bericht door pa2st »

Ik kan alleen mijn ervaring met de Begali Simplex Basic delen. Een maand of 4 in gebruik, bijna dagelijks. Heel tevreden mee. Nauwkeurig af te stellen. Zware basis, schuift niet makkelijk weg. Goedkoopste in hun reeks (119 euro ex. verzendkosten).
CWops #2897

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Oefening

#47 Bericht door PD2R »

Ik gebruik een Kent TP1, erg fijne paddle (o.a. verkrijgbaar bij de Hamshop). Maar paddles zijn heel persoonlijk. Eigenlijk zou je er verschillende moeten proberen voor dat je je keuze maakt. Ik was op bezoek bij Rob PD2RSW en die had een Kent staan die ik even mocht proberen. Dat voelde zoveel fijner dan de Benchers en MFJ paddles die ik tot dan toe had gebruikt, dat ik voor de Kent heb gekozen. Zelf zou ik graag eens een single lever paddle proberen. Ik gebruik de squeeze techniek maar heel weinig dus wellicht ben ik beter af met een single lever paddle. Er zijn mensen die beweren dat ze aanzienlijk minder fouten maken met een single lever paddle. Maar goed, even een single lever paddle aanschaffen om te proberen is wat kostbaar.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Oefening

#48 Bericht door pc1mb »

Er is een hoop moois in de handel, soms letterlijk en figuurlijk van goud, maar voor de prijs van zelfs die "instapmodellen" heb je twee complete QCX+ transceivers :shock:

De prijs van die keys zit in de prachtige afwerking en natuurlijk heel mooi afgewogen bediening (maar die is dan ook nog sterk persoonlijk).
Ik ben echter nog niet toe aan een sieraad, meer op het nivo van "twee schakelaars op een plankje"...

Dus ik zie het al, kan beter zelf iets maken als ik wil starten zonder grote investeringen. Er staan genoeg ontwerpjes online.

pa2st
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 aug 2010, 07:52
Roepletters: PA2ST

Re: Oefening

#49 Bericht door pa2st »

Dat is ook zo, paperclips, lego, 3D geprint. Er is een OM in België, dacht ik, die hele mooie sleutels maakt, maar niet zo bedreven in CW is. Het kan een hobby / (kunst)werk op zich zijn.

Ik koos ervoor een paddle te kopen, om zonder problemen aan de cursus deel te nemen.

Als je een leuk ontwerp hebt gevonden heb ik wel interesse :)
CWops #2897

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Oefening

#50 Bericht door pc1mb »

He Bert, je hebt een banaan in je oor transceiver! (klik=filmpje)

Afbeelding


Deze is ook wel goed trouwens, voor ons kaaskoppen.

Afbeelding

Wie maakt er een van een klomp?

Maar ik heb al een wat serieuzer idee, ga wel eens wat proberen.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: Oefening

#51 Bericht door PA3JD »

pa2st schreef:Dat is ook zo, paperclips, lego, 3D geprint. Er is een OM in België, dacht ik, die hele mooie sleutels maakt, maar niet zo bedreven in CW is. Het kan een hobby / (kunst)werk op zich zijn. Ik koos ervoor een paddle te kopen, om zonder problemen aan de cursus deel te nemen. Als je een leuk ontwerp hebt gevonden heb ik wel interesse :)
Ben, dat klopt. ON4MAC maakt deze straight keys. Mijn werkgever heeft een sleutel laten maken bij Michel, ON4MAC. Ik heb hem opgehaald in Berlare in België. Heel mooi gesprek gehad met hem. Beneden in zijn huis, in de kelder, heeft Michel draaibanken, gereedschap en van alles staan om deze sleutels te maken. En ik moet je eerlijk zeggen, voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn er nu 2 in Nederland: Hans, PA1HR, heeft er 1 (zie zijn site) en ik heb er 1. De video ervan staat op https://www.youtube.com/watch?v=iZbE8fJfhq4
Overigens, Michel, kan goed seinen mits de snelheid lager is dan 20 wpm.
73 de Joop, PA3JD

pa2st
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 aug 2010, 07:52
Roepletters: PA2ST

Re: Oefening

#52 Bericht door pa2st »

Ah ON4MAC, ja dat is echt heel mooi werk. Dat over de snelheid neem ik terug, 20 wpm is heel respectabel :oops:
CWops #2897

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Oefening

#53 Bericht door Rene - pg3r »

PA3JD schreef:Hans, PA1HR
PA0Q alweer een tijdje.

https://www.remeeus.nl/

Plaats reactie