slechte SWR

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: slechte SWR

#61 Bericht door PA0LMD »

Op internet een filmpje gevonden waar iemand issues had met de tuner en op zijn radio/991 moest slaan om de tuner zijn werk te laten doen. Los contactje, vroeg hij zich af.

Ja, bekend euveltje, heeft te maken met onvoldoende goede aarding van de tuner print.
Dit kan verholpen worden, onder garantie doorgaans.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PC1L
Berichten: 1394
Lid geworden op: 14 okt 2007, 17:02
Roepletters: PC1L
Contacteer:

Re: slechte SWR

#62 Bericht door PC1L »

PF1X - was PD5X .. nog een keertje felicitaties :) ..

Verder tot slot, heb begrepen dat je nu na de reset met de tuner wel kunt werken. Dat je de antennes aangesloten hebt. Misschien heb ik het gemist, maar anders nog deze vraag, als dat nog even kan hier : wat doet je tuner met de dummyload erop ?

Last but not least : Op internet een filmpje gevonden waar iemand issues had met de tuner en op zijn radio/991 moest slaan om de tuner zijn werk te laten doen. Los contactje, vroeg hij zich af.

Ja wil wel voorkomen dat zoiets bij deze trx voorkomt, dan helpt de reset niet. Als zich dat voordoet : binnen garantieperiode meteen terug ermee naar leverancier ! Suc6 met alles !

Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: slechte SWR

#63 Bericht door PH2X »

PC1L schreef:PF1X - was PD5X .. nog een keertje felicitaties :) ..

Verder tot slot, heb begrepen dat je nu na de reset met de tuner wel kunt werken. Dat je de antennes aangesloten hebt. Misschien heb ik het gemist, maar anders nog deze vraag, als dat nog even kan hier : wat doet je tuner met de dummyload erop ?

Last but not least : Op internet een filmpje gevonden waar iemand issues had met de tuner en op zijn radio/991 moest slaan om de tuner zijn werk te laten doen. Los contactje, vroeg hij zich af.

Ja wil wel voorkomen dat zoiets bij deze trx voorkomt, dan helpt de reset niet. Als zich dat voordoet : binnen garantieperiode meteen terug ermee naar leverancier ! Suc6 met alles !

Dankjewel :)
En dan te bedenken dat het oorspronkelijke plan was om op 25 mei in Vlaardingen examen te doen.
Dat examen - en dat van Assen - gaat niet door i.v.m. de regels rondom het coronavirus.

Wat betreft je vraag:
Ik heb dat niet meer getest, met dummyload.
Maar goed dus dat je ernaar vraagt. Ik zal het testen en hier laten weten wat de resultaten zijn.
Reken maar dat ik regelmatig de tuner zal testen. Ik wil niet dat ik straks buiten de garantieperiode met een defecte 991 zit.
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

Plaats reactie