ICOM 705 Prijsindicatie

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#16 Bericht door pa1bvm »

leuk .. maar zijn er geen belangrijkere dingen dan de prijs ..??

drift op vhf / uhf .. kan ie gelocked ??

wat is de fase ruis bij TX op vhf/uhf ??

aparte Rx ingangen ??

hoe zit het met een " spike" op het output signal ( de beroemde SSPA killer van ICOM )

ingebouwde sequencer ??

of toch alles wat je echt nodig weer zelf maken …

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#17 Bericht door PE4BAS »

Is er al bekend wat je allemaal kan met bluetooth en Wifi? Kan je CAT control via bluetooth doen? Daar was ik wel nieuwsgierig naar.
Ik zag ook dat je er plaatjes mee kan ontvangen en verzenden, met welke mode gaat dit? Vast niet SSTV....misschien met C4FM of DMR? Wie kan mij daar helderheid over geven...

Het decoderen van een bepaalde digimode zoals FT8 (in de IC-7300 kan je RTTY decoderen) lijkt mij gewoon een kwestie van een firmware upgrade. Een CW decoder zoals bij Elecraft zou wel een mooie optie zijn.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#18 Bericht door PD0JSB »

dit filmpje geeft iets meer indruk, al is het wel onder voorbehoud [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MBVzyJiDusU[/youtube]
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#19 Bericht door Rene - pg3r »

Alles tot en met v= moet je strippen.


youtu.be/MBVzyJiDusU

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#20 Bericht door PD4M »

Dat filmpje is zo Jiskefet!
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2049
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#21 Bericht door PA1AIS »

PD4M schreef:Dat filmpje is zo Jiskefet!
Dan zou je niet in slaap vallen.... :lol:
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#22 Bericht door pe1cmo »

Wat BFM al schreef, wat zijn de specificaties, en dan in het bijzonder de faseruis.
Dat is toch een groot ding in het bepalen van je dynamisch bereik nabij de zend / ontvangst frequentie.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#23 Bericht door radioshack »

pa1bvm schreef:leuk .. maar zijn er geen belangrijkere dingen dan de prijs ..??
drift op vhf / uhf .. kan ie gelocked ??
wat is de fase ruis bij TX op vhf/uhf ??
aparte Rx ingangen ??
hoe zit het met een " spike" op het output signal ( de beroemde SSPA killer van ICOM )
ingebouwde sequencer ??
of toch alles wat je echt nodig weer zelf maken …
De prijs is inderdaad niet zaligmakend, maar als de baas het niet kan sponsoren komt de set er niet, ook als is het apparaat zo mooi. 8) Dus prijs is wel een "dingetje".

Het is een alles in één set voor portabel gebruik, dus afmetingen, gewicht en laag energie verbruik is een must.

Dus een ingebouwde tuner valt af omdat het te groot is. Daarbij "mishandelen" auto tuners de eindtrap door testen van de impedantie variaties, dus een externe manuele tuner geniet altijd mijn voorkeur. En het afstembereik van een interne tuner is vaak beperkt en om een willekeurig stuk draad af te stemmen schiet een interne tuner te kort. In mijn situatie werk ik met een resonante antenne waarbij een tuner niet nodig is of een "willekeurig stuk draad" op een manuele tuner met een balun. Dus ik zal de tuner niet missen.

Een tweede RX ingang kost ruimte en is daarmee niet erg interessant voor een portabel apparaat. Portabel is toch altijd primitiever en ompluggen van een stuk coax hoort daarbij lijkt mij.

Wat de faseruis is weet ik niet en eigenlijk interesseert het mij ook niet zo veel. 8) Amateurradio is toch experimenteel en ik geloof niet dat ik het verschil echt ga merken. Voor de puristen is het wel een mooi criterium, maar voor gebruik zegt het mij niet zo veel. Daarbij is het ook een apparaat voor in het veld en daarmee is een compromis in kwaliteit arbitrair.

Ik heb de IC-7300 gehad naar volle tevredenheid. Dat is mijn beste set geweest tot nu toe. Oké, de FT-2000 was toch echt mooier qua uitstraling, maar verbleekt toch wel bij de audio kwaliteit en het gebruiksgemak van de IC-7300.

Ik gebruik 2m en 70cm voor lokaal verkeer en HF voor de grotere afstanden. Ik wilde van veel sets terug naar één apparaat uit diverse overwegingen. In de IC-705 vind ik wat ik zoek. HF, VHF en UHF met waterval spectrum! Een tweede ontvanger mis ik niet omdat ik geen echte DX'er ben. Zoals gezegd is een interne tuner voor mij ook niet zo relevant. Redelijkerwijs zit er ook een (voice/cw) keyer in net als bij de IC-7300. De audio opname functie is erg leuk voor logging van bijzonder gesprekken. De audio filtering is waarschijnlijk ook net zo prettig als de IC-7300. Ik lever wel zendvermogen in, maar dat is te overzien. Voor 2m en 70cm werk ik alleen lokaal omdat ik geen antenne hoogte heb, dus 10 Watt is zat. Dus ik heb er een lineair van 70 Watt bij gemaakt om het vermogen op te peppen. Het resultaat is een apparaat dat bij mijn verwachtingen aansluit. "Alle" modi en banden in een apparaat dat thuis en portabel te gebruiken is. En voor "een paar centen meer" dan een IC-7300 heb je 2m en 70 cm er bij in (!) en ook nog praktischer voor onderweg. Voor mij is het de "ideale" set. Als er een "dock in station" komt met een 100 Watt eindtrap, zou dat het feestje compleet maken. :D

Ik heb een zwak voor de FT-817, maar ik geloof meer in de IC-705. Nieuwe technieken, beter scherm, betere filtering, digitale modus ingebouwd, en door de architectuur ook software verbeteringen mogelijk achteraf.

Ik weet niet of jullie op mijn mening zitten te wachten, maar sla het rustig over als het niet boeiend is. :roll: ;-)
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#24 Bericht door on4avt »

En geen 60 m gezien ?

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#25 Bericht door Thijzer »

Hij is bedoeld voor portabel gebruik, het is dus geen IC-7300 + 9700 in een klein huisje. Verwacht er dus ook geen wonderen van.

Voor HF is 5W of 10W goed voor een hoop plezier, afhankelijk van je antenne. En je kunt er FT8 en andere digitale modi mee doen zodat je een heel eind komt. Hij is voorzien van een spectrum display, zeker heel handig als je wat over de band draait in je ligstoel op 't strand.
Op VHF/UHF is satellieten werken misschien een optie, al lees ik niks over full duplex. Ik reken er niet op eerlijk gezegd. Dus alleen geschikt voor sporadic-E of ander zeldzaam event. En natuurlijk de lokale repeaters.

Denk dat je het dan ver hebt gehad.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#26 Bericht door on4avt »

Paar toeters en bellen erop en het verkoopt. Wifi ,bleutoots,etc
Wat is de minimum output?Om eventueel qo100 te werken via een upconverter?

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1392
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#27 Bericht door Thijzer »

on4avt schreef:Paar toeters en bellen erop en het verkoopt. Wifi ,bleutoots,etc
Wat is de minimum output?Om eventueel qo100 te werken via een upconverter?
Dan zal full-duplex toch wel fijn zijn en dat zie ik nergens terug...

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#28 Bericht door on4avt »

Full duplex om de low orbit sats te werken zou zeker leuk zijn,dat vind ik alleen maar terug op de yaesu toestellen.
Na het filmpje te zien zijn er zeker pro's aan,
Wat me vooral opvalt is de groote ervan, denk dat die groter is dan de KX3 en zeker de KX2.
Voor portabel gebruiken sota's?
Pro is de verwisselbare batterij die ook op de id 51 past, maar wat is de duur ervan dan?
Alhoewel er dan ook maar 5 watt uitkomt.

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#29 Bericht door pa0ejh »

De Q900 allMode All Band Tranceiver...
https://youtu.be/sMlRSrdm5z4

Veel goedkoper dan de IC705....maar prijs nog niet bekend.. :roll:
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: ICOM 705 Prijsindicatie

#30 Bericht door PE9PE »

on4avt schreef:Full duplex om de low orbit sats te werken zou zeker leuk zijn,dat vind ik alleen maar terug op de yaesu toestellen.
Na het filmpje te zien zijn er zeker pro's aan,
Wat me vooral opvalt is de groote ervan, denk dat die groter is dan de KX3 en zeker de KX2.
Voor portabel gebruiken sota's?
Pro is de verwisselbare batterij die ook op de id 51 past, maar wat is de duur ervan dan?
Alhoewel er dan ook maar 5 watt uitkomt.

Hier staan de maten.
https://www.universal-radio.com/catalog/hamhf/0705.html
Life is too short for QRP.

Plaats reactie