LOG4OM en Winrotor koppelen

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3FTP
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:42
Roepletters: PA3FTP
Locatie: Tilburg
Contacteer:

LOG4OM en Winrotor koppelen

#1 Bericht door PA3FTP »

Ik heb op dit forum gezocht naar dit onderwerp maar vond geen match.

Situatie:
Ik gebruik al enkele jaren het logboek programma LOG4OM naar volle tevredenheid.
Lekker compact, makkelijk te synchroniseren met de andere computers in mijn netwerk.
Gekoppeld met QRZ.com/LotW, eQSL etc.

Na een recente upgrade van mijn antenne park, (van Delta loop naar 3 el. Ultra beam met Yaesu rotor G1000 en Winrotor-plus voor de besturing) wil ik mijn logboek programma nu gaan koppelen aan de Winrotor besturing. Bij het ingeven van een gehoorde call kan de rotor dan automatisch de juiste richting in draaien.
Lijkt me erg handig.
Ik gebruik voornamelijk de klassieke modes, dus SSB en CW. De digitale modes kan ik wel ontvangen maar heeft minder mijn interesse.
De gehoorde call typ ik dus altijd in LOG4OM waar ik dan alle info van het station krijg, ook uit andere logboeken zoals QRZ.com en anderen.

Heb al globaal zitten kijken in het Winrotor en LOG4OM programma hoe ik de koppeling tussen LOG4OM <> Winrotor moet aanpakken maar heb nog niet echt gevonden hoe ik dat zou kunnen doen.
Ook de helpfuncties van de beide programma's brengen me niet veel verder.
Zag wel dat pstrotator een pakket is wat communiceert met LOG4OM, maar ik heb dus Winrotor werkt zover ik kan beoordelen weer net even anders.
Heeft iemand zo'n combinatie draaien of weet hoe je dit zou kunnen aanpakken?

Hoor graag of iemand tips heeft die me de goede richting in kunnen sturen.

Alvast bedankt!

Louis
PA3FTP
Tilburg
Best 73's

Louis PA3FTP

Als het defect is moet je het repareren.....

Gebruikersavatar
PA3FTP
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:42
Roepletters: PA3FTP
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: LOG4OM en Winrotor koppelen

#2 Bericht door PA3FTP »

Helaas geen response op dit onderwerp.

Het goede nieuws is dat ik net zo lang heb zitten experimenteren met de instellingen dat het is gelukt.

Zodra ik een station hoor en intyp in log4om ( ssb/cw) dan zoekt mijn logboek programma de gegevens erbij en de hoek waarop ik mijn antenne rotor moet instellen.

Een klik op het graden veld is voldoende om de antenne automatisch (via PSTRotator en Winrotor) te laten draaien naar het gehoorde station.

Werkt magnifiek!
Best 73's

Louis PA3FTP

Als het defect is moet je het repareren.....

Plaats reactie