Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#16 Bericht door elsinga »

Ik blijf popups krijgen van foute gebruikersnaam of wachtwoord. Bij (opnieuw) registreren geen melding dat ik al bestond, inloggen met het password in de mail geeft zelfde popup...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#17 Bericht door Edwin FRN »

We doen iets meer dan de frequentie overnemen. Het is ook de mode. De tijd wordt ook up to date gehouden. Eigenlijk wilde ik het het programma omschrijven van delphi onder windows naar C++ onder linux. Is er echter nooit van gekomen. Een koppeling tussen een JOTA database/callbook en CQRlog lijkt me ook wel een mooie oplossing.
PA7FRN
pa6shb.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#18 Bericht door PE2AAB »

PA3TON schreef:@PE2AAB kan bij instellingen/groep aanpassen :D
Je kunt daar op je exacte locatie klikken en dat wordt dan overgenomen.
Zelfs de locator wordt nog aangepast, als je te ver uit het lood zit
Ja top! dat zocht ik :-D.

Gelukt.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#19 Bericht door Ton_O_E »

elsinga schreef:Ik blijf popups krijgen van foute gebruikersnaam of wachtwoord. Bij (opnieuw) registreren geen melding dat ik al bestond, inloggen met het password in de mail geeft zelfde popup...
call zonder /J PC5E dus
en wachtwoord knippen en plakken?
anders kan ik je er uit gooien, dan kun je opnieuw aanmelden
Alle groepen moeten elk jaar opnieuw aanmelden, gegevens van vorig jaar zijn niet meer geldig,
dit omdat er nogal veel variatie zit in zendamateurs die JOTA draaien
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#20 Bericht door elsinga »

Gooi me er maar even uit, registreer ik wel opnieuw. Dank.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PE1MR
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2011, 10:30
Roepletters: PE1MR
Locatie: Gouda

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#21 Bericht door PE1MR »

PA3TON schreef:Omdat de server waar multilog op draaid over is gegaan op php7, heb ik vorig jaar met veel noodgrepen het logboek nog bruikbaar kunnen maken.
Sorry Ton :oops: maar php 5.6 is end-of-life en begint qua security wat link te worden.

Het resultaat is erg mooi geworden, vind ik! Ik zal de boel monitoren tijdens de JOTA. De VM waar Multilog op draait heb ik wat meer geheugen en CPU toegekend en heeft nu lokale NVMe als storage. Ik denk dat de prestaties beter zullen zijn dan in het verleden. Ook heb ik apc aangezet (php opcode caching).

Eventueel kan ik meehelpen met het implementeren van een (REST) API voor externe programma's?

@Edwin FRN SQL-queries kun je evt. remote doen op de database. Ik heb een applicatie-firewall ertussen, dus ik kan je clients evt. read-only rechten geven op bepaalde views en/of tabellen, mocht het toch niet goed gaan via de forms.

Toevoeging: in overleg met Ton en Scouting Nederland is https://logboek.jota-joti.nl nu een rechtstreeks adres mét SSL-certificaat.
--
Michel (PE1MR)
Michel PE1MR
JOTA PA65POL/J - Scouting Polanen, Monster - JO22CA28
WWFF/POTA/IOTA PA6ML - Special call voor portable activaties

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#22 Bericht door Ton_O_E »

Uiteindelijk heeft dat ook goed uitgepakt (naar php7), ik heb eigenlijk alles opnieuw gemaakt het afgelopen jaar, het zit nu een stuk logischer en duidelijker in elkaar.
Het mooiste vindt ik dat nieuwe verbindingen nu live worden toegevoegd, als op een andere computer een verbinding wordt gelogd. Geen refresh meer nodig.
En de kaart is nu ook een soort van standaard, zelfs als google weer iets nieuws bedenken kan ik vrij éénvoudig overschakelen.
het kan zo weer jaren mee, al sta ik altijd open voor nieuwe ideeën of aanpassingen.
Allen weer hartelijk dank voor de inzet en alvast veel plezier voor aankomend weekend.
Voorheen PA3TON

Edwin FRN
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 sep 2015, 14:24
Roepletters: PA7FRN

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#23 Bericht door Edwin FRN »

@Edwin FRN SQL-queries kun je evt. remote doen op de database. Ik heb een applicatie-firewall ertussen, dus ik kan je clients evt. read-only rechten geven op bepaalde views en/of tabellen, mocht het toch niet goed gaan via de forms.
Dit wordt voor volgend jaar. We gaan nu CQRlog gebruiken. volgend jaar kijken of we dat kunnen combineren met een centrale database.
PA7FRN
pa6shb.nl

PE1MR
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2011, 10:30
Roepletters: PE1MR
Locatie: Gouda

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#24 Bericht door PE1MR »

@PA3TON - Het sorteren van de deelnemerstabel gaat prima. Alleen op afstand kan ik niet sorteren. Is dat aan te passen of string vs integer?
Michel PE1MR
JOTA PA65POL/J - Scouting Polanen, Monster - JO22CA28
WWFF/POTA/IOTA PA6ML - Special call voor portable activaties

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#25 Bericht door Ton_O_E »

afstand is voor elke gebruiker verschillend, deze wordt on the fly berekend.
Ik kan dat wel via een array en dan sorteren, maar zag het nut er niet zo van in.
als je op regio sorteert heb je al een redelijk overzicht
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#26 Bericht door PE2AAB »

Wanneer wordt het 2019 log gesweept Ton? Vanavond ofzo? Ben even aan het 'pielen' geweest. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#27 Bericht door Ton_O_E »

Ja, vanavond/vannacht. Om 12:00uur begint de Jota officieel geloof ik.
Je kunt het ook zelf weghalen als je op de log klikt en dan aanpassen/verwijderen :D
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#28 Bericht door PE2AAB »

PA3TON schreef:Ja, vanavond/vannacht. Om 12:00uur begint de Jota officieel geloof ik.
Je kunt het ook zelf weghalen als je op de log klikt en dan aanpassen/verwijderen :D
Top!

JOTA begint officieel om 22:00u morgen maar we mogen /J al gebruiken vanaf 12:00u
Vóór die 12:00u moet het log dan dus inderdaad schoon zijn. Ik check morgen wel even anders gooi ik ze zelf weg. Maar een paar contacten.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#29 Bericht door PA3RIS »

PE2AAB schreef:
PA3TON schreef:Ja, vanavond/vannacht. Om 12:00uur begint de Jota officieel geloof ik.
Je kunt het ook zelf weghalen als je op de log klikt en dan aanpassen/verwijderen :D
Top!

JOTA begint officieel om 22:00u morgen maar we mogen /J al gebruiken vanaf 12:00u
Vóór die 12:00u moet het log dan dus inderdaad schoon zijn. Ik check morgen wel even anders gooi ik ze zelf weg. Maar een paar contacten.
Met een beetje mazzel is PA6JAM/J omstreeks 12 uur wellicht al in de lucht. :D

PE1MR
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 apr 2011, 10:30
Roepletters: PE1MR
Locatie: Gouda

Re: Multilog 2019 (jota logboek voor Nederland)

#30 Bericht door PE1MR »

@PA3TON e.a., mocht er nou iets zijn met de server / bereikbaarheid van de site; ik zit op Scoutlink IRC in het #dutch kanaal vanwege JOTI en op Freenode IRC in #multilog (ook webchat).

Het zal waarschijnlijk allemaal prima draaien, maar het blijft een nieuwe hostingboer ivt vorig jaar ;-)
Michel PE1MR
JOTA PA65POL/J - Scouting Polanen, Monster - JO22CA28
WWFF/POTA/IOTA PA6ML - Special call voor portable activaties

Plaats reactie