Voorstellen PH7TPW

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Voorstellen PH7TPW

#1 Bericht door Pelk »

Ik ben Nico ter Pelkwijk.
Van jongs af aan al interesse in elektronica, maar ook voor vele andere zaken, gehad. Met de ooit bekende Philips bouwdozen, radio's en andere electronica gebouwd. Met wisselend succes overigens. (Dunne witte rook uit een potmeter ...)
Ooit op cursus geweest in Tilburg, maar toen net niet geslaagd helaas. De draad heb ik weer opgevat door vorig jaar bij Klaas, PA0KLS, in Eindhoven op cursus te gaan. Deze cursus (N-F), die volgend jaar elke woensdag in Eindhoven weer opnieuw begint, kan ik iedereen aanbevelen, gezien de systematische opbouw en enorme kennis van Klaas. Ik zal de wekelijkse bijeenkomsten missen. Na veel zelfstudie deze zomer nu wel geslaagd voor F. De certificaten en registraties zijn nu eindelijk rond. Dat wil echter nog niet zeggen, dat ik "uitgeleerd" ben. Vandaar mijn inschrijving voor dit forum.
Nico. PH7TPW

(Ik heb wat met vliegtuigjes, vandaar de keuze voor deze call)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen PH7TPW

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier Nico!

Ja wat Klaas betreft kan ik je helemaal gelijk geven. Ook ik heb ooit de D en C cursus gevolgd bij Klaas en zat elke (destijds) donderdag trouw op het Hertog Jan college in Valkenswaard.

Daar ben ik alweer 23 jaar heel blij mee :-)

Veel plezier met deze mooie hobby!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3FK
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:35
Roepletters: PA3FK

Re: Voorstellen PH7TPW

#3 Bericht door PA3FK »

Hoi Nico,

Welkom hier en veel plezier gewenst met je nieuwe hobby.

Ik heb ook iets met vliegtuigjes maar ik mis even de hint.
Waarom PH7TPW als call irt deze opmerking?
Is dat de PH prefix? (vliegtuigen zijn immers PH-XXX)
73, PA3FK

Pelk
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 sep 2019, 15:03
Roepletters: PH7TPW

Re: Voorstellen PH7TPW

#4 Bericht door Pelk »

PA3FK schreef:Hoi Nico,

Ik heb ook iets met vliegtuigjes maar ik mis even de hint.
Waarom PH7TPW als call irt deze opmerking?
Is dat de PH prefix? (vliegtuigen zijn immers PH-XXX)
Je kunt voor je call kiezen uit de prefix PA t/m PH Op Nederlandse vliegtuigen staat PH- Overigens ben ik nooit piloot geweest en ben ook geen verstokte vliegtuig spotter. Wel ben ik recent weer naar de vliegshow op de Hahnweide in Duitsland geweest en in het verleden naar Duxford in Engeland. Daarnaast bestaat de 7 (se-ven) uit een duidelijke dubbele syllabe wat de verstaanbaarheid verhoogd. Golf en Mike hebben ook maar een syllabe. De een, twee of drie idem. Ze-ro had gekund, maar de 0 en de O geven kans op verwarring. Wat betreft de suffix gebruik ik al jaren de initialen tPw en NtP. Zo heb ik mijn keuze bepaald. Maar het kan best wezen, dat ik na jaren ontdek dat mijn keuze toch niet zo handig was. :lol: We zien wel.

Nico.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Voorstellen PH7TPW

#5 Bericht door PE2AAB »

Je zou eventueel je forumnaam nog kunnen wijzigen in PH7TPW. Geen verplichting hoor maar wel makkelijk ;-)

Forum namen zijn wijzigbaar voor b.v. een N amateur die zijn/haar F haalt. Men kan deze dan zelf wijzigen (in het geval van de call als forumnaam). ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Voorstellen PH7TPW

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Welkom Nico!
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie