D.A.R.U

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#76 Bericht door PA0ETE »

Dat is prima! Klachten dat kan hier uitsluitend op een Remmington, niet-elektronische schrijfmachine, waarbij twee velletjes authentiek carbonpapier worden gebruikt voor twee extra doorslagjes. TypEx niet toegestaan, het moet in één keer goed zijn. :lol: :lol:

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: D.A.R.U

#77 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

PA0ETE schreef:Dat is prima! Klachten dat kan hier uitsluitend op een Remmington, niet-elektronische schrijfmachine, waarbij twee velletjes authentiek carbonpapier worden gebruikt voor twee extra doorslagjes. TypEx niet toegestaan, het moet in één keer goed zijn. :lol: :lol:
out off topic, John.


DE de grote medespeler laat een steekje vallen.
lol lol en dat voor de beheerder.
een goed voorbeeld doet goed volgen.
mede zendelingen op hun fouten wijzen en dan zelf buiten de pot urineren.
tja welk een vermaak.......

maar ondanks dit genoemd hebbende,

groeit de DARU door positieve belangstelling
wie helpt deze vereniging haar activiteiten verder te ontplooien?
meldt u aan, veel overstappers zijn u voorgegaan.


73 pd0hdf.

lid van of Daru.

Roelof

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: D.A.R.U

#78 Bericht door pe1rxq »

meldt u aan, veel overstappers zijn u voorgegaan.
Blijkbaar weet je meer dan de meesten hier... hoeveel dan? (hoeft niet exact hoor)
En als je dan toch korte lijntjes hebt, wanneer is de vakantie periode voorbij?

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: D.A.R.U

#79 Bericht door johnp »

-Pd0hdf- mag even een weekje over zijn laatste opmerking nadenken. In de tussentijd is zijn account uitgeschakeld.

Ergens in de forumregels staat iets over respecteren van de beheerders en van het team.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: D.A.R.U

#80 Bericht door Bert_1 »

Lange tenen John?

Ik kan me andere discussies herinneren waarin dit soort off topic reacties, tegelijk met wel serieuze antwoorden :( , al lang waren verwijderd zodat de oorspronkelijke boodschap niet ondersneeuwde. Ik zou verwachten dat dat hier ook zou gebeuren, vooral omdat het meestal een gevoelig onderwerp blijkt te zijn is het beter om dit topic gelijkwaardig te behandelen zoals andere topics.
Bert

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#81 Bericht door PA0ETE »

Nee hoor, maar ik erger me al langer aan Roelof. Er waren ook drie mensen die klaagden over de post omdat ze zich eraan stoorden, en net als bij mij hadden twee van die drie al langer ergernis over de posts van Roelof.

Als je mij als mede discussieerder op het forum aanvalt dan til ik daar beslist niet heel zwaar aan, maar als het over mijn beheerder zijn gebeurt kan dat niet. Dat ondermijnt dat het team serieus genomen wordt, en daar zit ik altijd zo bovenop als nu.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#82 Bericht door PA0BAK »

PA0ETE schreef:maar als het over mijn beheerder zijn gebeurt kan dat niet. Dat ondermijnt dat het team serieus genomen wordt, en daar zit ik altijd zo bovenop als nu.
Mijn mening:
De belangrijkste taak van een moderator/beheerder is het bewaken van de sfeer.
Ruzies ondermijnen (meestal/vaak) de bedoeling van een forum, alleen met een vriendschappelijke sfeer is een forum als dit gezellig en doeltreffend.

Op het beheer van dit forum heb ik (bijna) geen kritiek, het kost een hoop tijd en het is onbetaald :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#83 Bericht door PA0ETE »

Dank je!!

Ik ben voor zoveel mogelijk vrijheid. Dingen als de beheerders niet naar beneden halen, en ook een aantal andere zaken zijn in de forumvoorwaarden terechtgekomen omdat er dingen gebeurd waren die dat noodzakelijk maakten.

Ik vind het leuk om te modereren. Anders zou ik het niet zolang al doen. Ik probeer altijd nieuwe leden en met name ook nieuwkomers in onze hobby zich thuis te laten voelen, en waar nodig ze te helpen. Ik ben modereren en het beheer ook steeds meer op de achtergrond gaan doen. Ik vind het tegelijk leuk om zelf op het forum mee te doen, en ik probeer dan ook gewoon zoveel mogelijk een reguliere forumdeelnemer te zijn.

Michael
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 dec 2005, 10:47
Roepletters: PD4MT
Locatie: Vlaardingen

Re: D.A.R.U

#84 Bericht door Michael »

Sorry voor de offtopic
PA0ETE schreef:TypEx niet toegestaan, het moet in één keer goed zijn. :lol: :lol:
Vroegah hadden mijn ouders een typemachine met correctieblaadjes. :lol:

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#85 Bericht door PA0FRI »

-Pd0hdf- schreef:D.A.R.U ziet deze maand het levenslicht. Contributie 15 euro per jaar.
Het begin van DARU is twijfelachtig. Als je betaalt om lid te worden krijg je geen bericht dat je inderdaad lid bent?
Verder staat nergens hoeveel er al lid zijn, dat zijn is geen aanbevelingen om lid te worden.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: D.A.R.U

#86 Bericht door PA2S »

PA0FRI schreef:
-Pd0hdf- schreef:D.A.R.U ziet deze maand het levenslicht. Contributie 15 euro per jaar.
Het begin van DARU is twijfelachtig. Als je betaalt om lid te worden krijg je geen bericht dat je inderdaad lid bent?
Verder staat nergens hoeveel er al lid zijn, dat zijn is geen aanbevelingen om lid te worden.
Frits, laat ik voorop stellen dat jij een groot licht bent in de duisternis van de vele koopdingen (die niet of amper bijdragen aan ons maatschappelijk nut). Ook mag gezegd worden dat jouw persoonlijke website enorm veel inspiratie oplevert. Al vaak met genoegen zitten bladeren en ideeën kunnen toepassen. Dus dank daarvoor!

Voor wat jouw reactie betreft: als je kijkt naar de geschiedenis van de amateurverenigingen, dan kan niet gezegd worden dat zij vanaf dag 1 meteen alles op orde hadden. Integendeel, er zijn vele kuilen op de weg geweest en als je het mij vraagt, zijn er nog diepe gaten in aantocht. DARU heeft een soort kip-ei probleem en dat los je niet in een maand op.

Daarnaast zeggen ledentallen in beginsel niets. Het gaat om de 'output' en die is bij de beide 'oude' verenigingen bijzonder mager. Het is tekenend dat ledenwerving de hoogste prioriteit van de VERON lijkt te zijn. De voorpagina van de site begint daarmee al meteen. Google advertenties vlogen geregeld over mijn scherm. Al langere krijgt men diverse functies niet meer ingevuld en moeten betaalde krachten bijspringen.

Het is geen nieuws dat onze frequenties onder vuur liggen en bij de WRC-19 is het nog goed afgelopen. Maar in de toekomst gaat dat veranderen. Ook gaan we banden kwijtraken, neem Zweden als recent voorbeeld. Daar waren voor 13 en 9 cm bijzondere toestemmingen nodig en die worden volgend jaar niet meer verleend. Al heel vaak heb ik gesuggereerd (o.a. tijdens de Verenigingsraad) om beleid te ontwikkelen en wilde daaraan bijdragen. Maar er gebeurde niets.

En als er al beleid wordt ontwikkeld, dan is het niet gericht op samenwerking maar gericht op buitensluiten van andere organisaties. Het gemeenschappelijke doel zal derhalve niet dichterbij komen.

Niettemin zal ik het DARU bestuur nog eens benaderen en jouw opmerkingen onder de aandacht brengen.

Best 73, Henk

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: D.A.R.U

#87 Bericht door PA0FRI »

Het probleem is inmiddels opgelost.
Op dezelfde dag zijn er 2 emails naar mij verzonden, maar over een verschillend onderwerp. Jammer genoeg is 1 email miet aangekomen.
De laatste ging over het geaccepteerde lidmaatschap.
DARU treft geen blaam.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie