vraag over wifi/Raspberry-Pi

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

vraag over wifi/Raspberry-Pi

#1 Bericht door PA2HP »

Ik ben eigenlijk al een dag of 4 bezig met het volgende…in het kader van het experiment.

Heb een aantal hotspots, Raspi’s 3B+…3 stuks.

Ik heb een connectbox van Ziggo voor het wifi gebeuren.

Ik heb mijn shack op zolder.

Nu wil ik op zolder, 3 RBP’s laten draaien op wifi, ik moet erbij zeggen op zolder en de slaapkamer heb ik ook een Ziggo accespoint (lees router), zo’n ding met 3 antennes achterop ook voor de wifi, om op zolder zo’n sterk mogelijk signaal te hebben.

Om je RBP’s te laten werken moet je een SSID en wachtwoord ingeven en bestandje op je SD card zetten, allemaal geen probleem.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn RBP’s draaiend op mijn “ZOLDER” netwerk….de Connectbox ziet hem niet of geeft geen ip adressen uit op 1 of andere manier aan de RBP.

Mijn “gewone” netwerk heet ACHTERNAAM-WIFI…..die voor algemeen gebruik is voor telefoons,tablets etc…zeg maar alles en iedereen die niet op zolder is…
Op dit netwerk doen de RBP’s het wel…dus ook hier het SSID en wachtwoord ingegeven, en deze werkt wel, alleen de signaalsterkte is zeer zwak op zolder…twee verdiepingen ertussen en veel beton.

Ik wil dus het geheel op het netwerk “ZOLDER” hebben, in de router op zolder alles goed staan en alles gecheckt, wachtwoord, netwerknaam, etc, 2,4 en 5.0 ghz,
alles zou moeten werken.

Het signaal van de Connectbox van Ziggo staat beneden en is voor zolder aan de zwakke kant, te zwak om te gebruiken eigenlijk….vandaar dat ik zo graag dat andere netwerk wil hebben.

Misschien iemand een tip of truc aan de hand van dit verhaaltje??

b.v.d.

Harry PA2HP

- PD2SKZ -
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 dec 2013, 08:14
Roepletters: PD2SKZ
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: vraag over wifi/Raspberry-Pi

#2 Bericht door - PD2SKZ - »

Hoi Harry,

als je bijvoorbeeld je telefoon op je netwerk "ZOLDER" aanmeld, werkt deze dan wel ?

Sven.

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: vraag over wifi/Raspberry-Pi

#3 Bericht door PA1RLM »

Staat je "zolder" router als router ingesteld of als bridge?

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Re: vraag over wifi/Raspberry-Pi

#4 Bericht door PA2HP »

Inmiddels..na lang zoeken opgelost.
Ik moest in PI-STAR zelf bij " reset wifi adapter" en configure wifi" zijn.
Daar naar wifi netwerken laten zoeken en daar stond het netwerk "zolder 5.0" mooi tussen.
Ik dacht dat door het SSID en wachtwoord op het sd kaartje te zetten dat dat voldoende was...nee dus.

Plaats reactie