ComputerClub2

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

ComputerClub2

#1 Bericht door PE5I »

Weet iemand het call-sign van deze meneer?

https://www.youtube.com/watch?v=QAyA4Cx ... MjA3MjAxOQ

Geweldig dat die man nog steeds z'n episodes draait na al die jaren. Nog steeds het bekijken waard!

73,
Patrick
QRO, einde probleem!

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: ComputerClub2

#2 Bericht door Radioot »

DC3PA

Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#3 Bericht door PE5I »

Inderdaad. DC3PA. TnX @Radioot :)

In DX clusters kan ik 'm niet vinden. Ik beweer niet dat ie niet QRV is maar als wel, dan toch QRPP met een heel klein mini rubberducky ;) Hij staat zelfs zeer summier op QRZ. User suppied Geo Source. Dus hij is wel ooit daar geweest. Hij reageert trouwens actief op cluevolle vragen. Iets wat je maar zelden ziet bij persoonlijkheden met een televisie geschiedenis van een jaar of 40.
QRO, einde probleem!

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: ComputerClub2

#4 Bericht door Radioot »

https://de.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_ ... Moderator)

Ik ken hem vooral van de WDR computer club en Dr Dish.

Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#5 Bericht door PE5I »

Radioot schreef:https://de.wikipedia.org/wiki/Wolfgang_ ... Moderator)

Ik ken hem vooral van de WDR computer club en Dr Dish.
Van Dr Dish zijn ze verwijderd. Ik vermoed dat dat met interne ruzies te maken heeft want ineens waren die 2 andere ook weg. Wolfgang Beck en die kleine met die bril. Kom niet meer op de naam. Het was op het laatst ook niet meer gezellig. Ze waren mekaar aan het afkatten enzo.

WDR ja. ComputerClub. Daar keek ik als klein ventje naar in de jaren 80. Niet dat ik er toen veel van snapte maar het was 'fascinating' ;)

Een hoop zijn gestopt. Hij gaat gewoon stug door. Maar nu dan met texten en onderwerpen die niet gecensureerd zijn door de WDR. Wat het alleen maar interessanter maakt natuurlijk.
QRO, einde probleem!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#6 Bericht door PA0ETE »

Dr. Dish heb ik eind jaren 90 voor Veronica Satellite geïnterviewd. Bijna niemand wist dat ie in Nederland woonde, weliswaar 500 meter van de Duitse grens, maar toch :-) Indertijd deed hij de uitzending nog op de satelliet. Trokken ze elke maand met twee vrachtwagens naar het gebouw van de Bundespost in Frankfurt am Main, om daar een kantoorruimte tot tijdelijke studio te verbouwen en zo de uitzending live te verzorgen. Zat hij twee of drie uur met zijn halvemaanbrilletje te praten. Aardige man. Hij kwam me van de trein ophalen in een grote Amerikaanse slee als ik me goed herinner.

Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#7 Bericht door PE5I »

PA0ETE schreef:Dr. Dish heb ik eind jaren 90 voor Veronica Satellite geïnterviewd. Bijna niemand wist dat ie in Nederland woonde, weliswaar 500 meter van de Duitse grens, maar toch :-) Indertijd deed hij de uitzending nog op de satelliet. Trokken ze elke maand met twee vrachtwagens naar het gebouw van de Bundespost in Frankfurt am Main, om daar een kantoorruimte tot tijdelijke studio te verbouwen en zo de uitzending live te verzorgen. Zat hij twee of drie uur met zijn halvemaanbrilletje te praten. Aardige man. Hij kwam me van de trein ophalen in een grote Amerikaanse slee als ik me goed herinner.
Chris Mass of zoiets heet die. Heb daar veel naar gekeken maar dat is alweer een jaar of 10 terug..

Die zitten op Astra 3? Heb net de zaak nog eens gescand (Astra 2) maar ik kan 'm niet meer vinden.
QRO, einde probleem!

Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#8 Bericht door PE5I »

PE5I schreef:
PA0ETE schreef:Dr. Dish heb ik eind jaren 90 voor Veronica Satellite geïnterviewd. Bijna niemand wist dat ie in Nederland woonde, weliswaar 500 meter van de Duitse grens, maar toch :-) Indertijd deed hij de uitzending nog op de satelliet. Trokken ze elke maand met twee vrachtwagens naar het gebouw van de Bundespost in Frankfurt am Main, om daar een kantoorruimte tot tijdelijke studio te verbouwen en zo de uitzending live te verzorgen. Zat hij twee of drie uur met zijn halvemaanbrilletje te praten. Aardige man. Hij kwam me van de trein ophalen in een grote Amerikaanse slee als ik me goed herinner.
Chris Mass of zoiets heet die. Heb daar veel naar gekeken maar dat is alweer een jaar of 10 terug..

Die zitten op Astra 3? Heb net de zaak nog eens gescand (Astra 2) maar ik kan 'm niet meer vinden.
https://www.techzim.co.zw/2018/12/frien ... r-634-000/
QRO, einde probleem!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#9 Bericht door PA0ETE »

Christian Mass inderdaad.

Geen fijne kwestie, zo te lezen.

Hij was behalve Dr. Dish lange tijd ook eindredacteur en redacteur van verschillende tijdschriften in Duitsland. Dat was eigenlijk zijn core-business volgens mij. Ik denk dat zijn TV-avonturen alleen maar geld kosten, net als mijn radio-avonturen. Die laatste kosten echter wel enorm veel minder geld :-)

https://de.wikipedia.org/wiki/TecTime_TV

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#10 Bericht door PA0ETE »

Ik zag trouwens je onderschrift, maar ik heb er ook eentje :-)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: ComputerClub2

#11 Bericht door Hans PE1KWH »

Even off topic

QRP is 1500 - 1 volgens een T-shirt in Dayton dit jaar......

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#12 Bericht door PA0ETE »

Hans PE1KWH schreef:Even off topic

QRP is 1500 - 1 volgens een T-shirt in Dayton dit jaar......
Ja, en wat er op T-shirts staat moet je natuurlijk altijd geloven. :lol:
t-shirt1_320.jpg
t-shirt1_320.jpg (15.46 KiB) 5383 keer bekeken

Gebruikersavatar
PE5I
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 dec 2018, 20:38
Roepletters: PE5I
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: ComputerClub2

#13 Bericht door PE5I »

PA0ETE schreef:Ik zag trouwens je onderschrift, maar ik heb er ook eentje :-)
Ik ben vreselijk lui. Dus you just hit the spot. Dat is ook de rede waarom ik in de automatisering terecht ben gekomen ;)

In de praktijk ben ik zwaar QRP doorgaans. Maar ik heb een image hoog te houden. Dit zeg ik al sinds jaren 90 ofzo. Vele kennen me van die uitspraak. Niet dat ik vies van QRO ben trouwens. Ik mag het graag zien als de straatverlichting zachter gaat branden als ik de mike inknijp. Daar niet van :P
QRO, einde probleem!

Plaats reactie