Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Bericht
Auteur
ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#76 Bericht door ZA-Markplaats »

Dank je. :P

Voor degene die de laatst geplaatste advertenties willen laden op hun site of waar dan ook:
https://www.zendamateur-marktplaats.nl/rss-feed.html

Je kunt ook een categorie apart laden, bijvoorbeeld:
https://www.zendamateur-marktplaats.nl/ ... oebehoren/

Rechtsonder staat het icoontje, als je dat in de bijbehorende categorie aanklikt, krijg je bovenstaande.

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#77 Bericht door PA3HGT »

ZA-Markplaats schreef:Dank je. :P

Voor degene die de laatst geplaatste advertenties willen laden op hun site of waar dan ook:
https://www.zendamateur-marktplaats.nl/rss-feed.html

Je kunt ook een categorie apart laden, bijvoorbeeld:
https://www.zendamateur-marktplaats.nl/ ... oebehoren/

Rechtsonder staat het icoontje, als je dat in de bijbehorende categorie aanklikt, krijg je bovenstaande.
Ik heb het eens zitten bekijken maar ik krijg alleen maar tekst,soort HTML taal .
Of het werkt niet lekker of ik moet wat extra's doen want ervaring met RSS heb ik dus ...niet ;-)
Heb het geprobeerd met Mozilla en Chrome.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#78 Bericht door EA5JEX »

Ik krijg ook HTML, als ik naar homepage ga, krijg ik alle rubrieken, ik zie geen menu waar je alle nieuwe items kunt zien.

Dat is erg lastig, want bijna alle rubrieken zijn (nog) leeg.

kees

Gebruikersavatar
PD0RTT
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 dec 2011, 20:04
Roepletters: PDORTT

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#79 Bericht door PD0RTT »

Als ik op marktplaats kijk zie ik nergens de rubriek zendamateur.
Bij de rubriek telecommunicatie kom ik wel de rubriek zenders en ontvangers tegen.
https://www.marktplaats.nl/c/telecommunicatie/c820.html

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#80 Bericht door PA0ETE »

PA3HGT schreef:Ik heb het eens zitten bekijken maar ik krijg alleen maar tekst,soort HTML taal .
Of het werkt niet lekker of ik moet wat extra's doen want ervaring met RSS heb ik dus ...niet ;-)
Heb het geprobeerd met Mozilla en Chrome.
Die ene link is een RSS-feed. Daar krijg je inderdaad niets zinnigs op te zien. Je kunt die gebruiken in een programma als bijv. Feedreader.com. Zo'n programma geeft een popup als er op de feed iets nieuws te lezen valt. Ik had om zo'n feed gevraagd voor één van mijn banners.

Als je je in het programma op meerdere van die links abonneert krijg je in het programma een soort knipselkrant. De meeste browsers ondersteunen ook RSS-feeds, maar je kunt ze dan pas bekijken als je erop abonneert.

Je kunt de feed daarnaast gebruiken om een banner aan te sturen. Deze is bijv. van mijzelf.

http://shorties.be/2009/shortiesns/smal ... icker.html (je kunt op de ondewerpregels klikken.

Dat soort banners zijn er ook in de vorm van widgets als je een Wordpress-blog hebt, je kunt dan bijv. in een kadertje automatisch de nieuwste titels op Hamniuews.nl of op VERON.nl weergeven. Op mijn site http://pa0ete.nl kun je in het rechterkader meerdere van dat soort widgets te zien, bijv. van Southgate en van de ARRL. Elke keer als je op de site komt, staan daar de nieuwste berichten van dat moment van de betreffende site.

Een RSS-feed is niet zo'n bekend fenomeen. De podcast is bekender. Een podcast is een RSS-feed waar een bijlage bij wordt meegestuurd (die bijlage wordt in het geval van een podcast een 'enclosure' genoemd).

Het klopt dus dat je hem in een browser niet kunt bekijken.

De man van de website trouwens bedankt voor de snelle actie!

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#81 Bericht door PA0ETE »

PD0RTT schreef:Als ik op marktplaats kijk zie ik nergens de rubriek zendamateur.
Bij de rubriek telecommunicatie kom ik wel de rubriek zenders en ontvangers tegen.
https://www.marktplaats.nl/c/telecommunicatie/c820.html
Ik heb als journalist hierover afgelopen vrijdag kort contact gehad met Marktplaats. Eerder deze week had ik ze meerdere vragen hierover gesteld. Ze erkennen dat 2ehands mogelijkheden voor zendamateurs had die Markplaats niet biedt. Ze zijn nu aan het kijken of ze Marktplaats hierop kunnen aanpassen. In de loop van volgende week zouden mijn resterende vragen hierover beantwoord worden. Ik bericht daar in elk geval over in mijn podcast ( https://DMpodcast.net ), maar ik zal bij het onderwerp over het verdwijnen van 2ehands.nl op zendamateur.com daar ook nog iets over schrijven.

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#82 Bericht door PA3JVA »

En bij zenders ontvangers de volgende onderverdelingen:
Antennes en masten;
Portofoons en walkie-talkies;
Scanners;
Zenders en ontvangers:

Met alle respect voor alle nieuwe initiatieven maar ik verwacht dat deze vrij kansloos zijn (maar de tijd zal het leren)
En ik zie ook wel dat men hun best doet.
Maar zelfs Speurders.nl (wat van de telegraaf is) is veel kleiner dan marktplaats.
Ik heb al jaren advertenties staan op marktplaats, heb ze ook op 2e hands zendamateur gehad maar mijn ervaring is dat het via marktplaats gewoon het beste verkoopt.
Op zendamateur 2e hands kreeg ik gewoon veel minder respons. En zeurders en spookbieders komen overal voor, zelfs op Ebay.
Ik zie nu ook nederlanders adverteren op 2e hands.be maar dat is gewoon een marktplaats kloon, layout en indeling is exact hetzelfde.
En ik vraag me af of het gratis gehouden kan worden, ik verwacht het niet. nu staan er nog niet heel veel advertenties maar als dit wel het geval is ga je veel data genereren en je hebt veel server ruimte nodig. Op basis van vrijwillige donaties is dat ook een lastig verhaal.

Aangaande het nieuwe initiatief van zendamateur-marktplaats, het is een goede start maar lang niet af. Wat ik daar bijvoorbeeld mis is dat ik de advertentie moet openen voordat ik zie waar het geadverteerde staat. Sterker nog, in de advertentie zie ik het ook niet, ik moet echt op het profiel van de adverteerder klikken voordat ik dat kan zien. Op marktplaats zie je het direct in het overzicht (scheelt in een aantal gevallen 3x klikken)
Op Hamplace.nl zie je de locatie van het geadverteerde wel in het overzicht, het jammere daar is de limiet van 4 foto's.
En mijn adblocker grijpt al weer in op deze site. Dus niet anders als op marktplaats of 2e hands.nl.

Maar nogmaals de initiatieven zijn positief en ik hoop ook dat het een succes word, heb me in ieder geval op beide sites geregistreerd.

Joop

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#83 Bericht door pe1ioc »

En dan hier ook graag.... een speciale EX-ARMY-DUMP keuze !
Er zijn n.l. zat groene spullen te kopen en te verkopen voor de liefhebbers/ verzamelaars ...

Groeten uit Drentheland,

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#84 Bericht door PA0VRA »

Hallo Mario, een goed initiatief. Ik kan me wel in de site vinden; wellicht zijn er ook nog andere sites, maar daar gaat het hier niet om toch.
Dus neem alle positieve reacties mee in de opzet van de site en laat de treurnis en betweters ver achter je liggen.
73 Eddy

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#85 Bericht door PA3HGT »

pe1ioc schreef:En dan hier ook graag.... een speciale EX-ARMY-DUMP keuze !
Er zijn n.l. zat groene spullen te kopen en te verkopen voor de liefhebbers/ verzamelaars ...

Groeten uit Drentheland,

Tjerk, PE1IOC

Ben geen liefhebber van Army-spul maar is wel een onmiskenbaar onderdeel van onze hobby.

En over een link met daarbij alle recente add's van alle rubrieken zal nuttig zijn want je mist dan ook niets in plaats dat je nu van van rubriek tot rubriek moet hoppen.
Ik denk dat het voorkomt dat vaste bezoekers gaan afhaken.
Zelf vind ik het makkelijk om snel iets te bekijken maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.


Wat ik ook mis , is de plaats waar de adverteerder woont. Of men heeft het niet ingevuld in het profiel, dan wordt het wat moeilijker ;-)
Als het in de add staat dan heb ik het niet goed gezien,sorry daarvoor.
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#86 Bericht door pe1ioc »

Tja, ik woon sinds kort in Veenoord en lees zo af en toe in nieuwe mails die ik krijg..hé is dat niet dezelfde plaats waar zendspullen handelaar Vee...... zit ? Inderdaad, 500 meter bij mij vandaan en wel zo makkelijk.. :mrgreen:

Tjerk
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

ZA-Markplaats
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:52

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#87 Bericht door ZA-Markplaats »

PA3JVA schreef: Aangaande het nieuwe initiatief van zendamateur-marktplaats, het is een goede start maar lang niet af. Wat ik daar bijvoorbeeld mis is dat ik de advertentie moet openen voordat ik zie waar het geadverteerde staat. Sterker nog, in de advertentie zie ik het ook niet, ik moet echt op het profiel van de adverteerder klikken voordat ik dat kan zien. Op marktplaats zie je het direct in het overzicht (scheelt in een aantal gevallen 3x klikken)
Nou Joop en anderen die zochten naar de woonplaats van de adverteerder, het staat nu naast de advertentie vermeld, op basis van land, provincie, plaats, omdat er ook vanuit belgië en duitsland gebruikers zijn.
PA3JVA schreef: Op Hamplace.nl zie je de locatie van het geadverteerde wel in het overzicht, het jammere daar is de limiet van 4 foto's.
En mijn adblocker grijpt al weer in op deze site. Dus niet anders als op marktplaats of 2e hands.nl.
Hebben we hier nu over hamplace of zendamateur-marktplaats? Als je adblocker op de laatste site afgaat, zou ik een andere adblocker nemen, de enige advertenties die er staan............. zijn van de gebruikers zelf :lol:


Maar goed, en zo is het altijd wat, er altijd wel wat te zeuren. Als je het niets vind, ook prima, maar vraag mij af, of er destijds toen 2dehands begon met aanbieden van de categorie zendamateur onder Frits zijn vleugels, of er toen ook zoveel commentaar was.
Waar vind je een site die luistert naar de gebruikers, die ze het meest gaat gebruiken? Ik bedoel, er werd gevraagd of er een meer uitgebreide categorie "groen spul" kon komen.... en wat is er gekomen? Moet je bij marktplaats mee aankomen....

Maar goed, we doen gewoon wat mogelijk is, maar er een verschil tussen urineren en feedback.

pe1ioc
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mar 2010, 14:50
Locatie: Z.O.Drenthe

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#88 Bericht door pe1ioc »

Waarvan akte ! :D

Tjerk, PE1IOC
Zendamateurs doen ‘het’ draadloos.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#89 Bericht door PA3HGT »

ZA-Markplaats schreef:
PA3JVA schreef: Aangaande het nieuwe initiatief van zendamateur-marktplaats, het is een goede start maar lang niet af. Wat ik daar bijvoorbeeld mis is dat ik de advertentie moet openen voordat ik zie waar het geadverteerde staat. Sterker nog, in de advertentie zie ik het ook niet, ik moet echt op het profiel van de adverteerder klikken voordat ik dat kan zien. Op marktplaats zie je het direct in het overzicht (scheelt in een aantal gevallen 3x klikken)
Nou Joop en anderen die zochten naar de woonplaats van de adverteerder, het staat nu naast de advertentie vermeld, op basis van land, provincie, plaats, omdat er ook vanuit belgië en duitsland gebruikers zijn.
PA3JVA schreef: Op Hamplace.nl zie je de locatie van het geadverteerde wel in het overzicht, het jammere daar is de limiet van 4 foto's.
En mijn adblocker grijpt al weer in op deze site. Dus niet anders als op marktplaats of 2e hands.nl.
Hebben we hier nu over hamplace of zendamateur-marktplaats? Als je adblocker op de laatste site afgaat, zou ik een andere adblocker nemen, de enige advertenties die er staan............. zijn van de gebruikers zelf :lol:


Maar goed, en zo is het altijd wat, er altijd wel wat te zeuren. Als je het niets vind, ook prima, maar vraag mij af, of er destijds toen 2dehands begon met aanbieden van de categorie zendamateur onder Frits zijn vleugels, of er toen ook zoveel commentaar was.
Waar vind je een site die luistert naar de gebruikers, die ze het meest gaat gebruiken? Ik bedoel, er werd gevraagd of er een meer uitgebreide categorie "groen spul" kon komen.... en wat is er gekomen? Moet je bij marktplaats mee aankomen....

Maar goed, we doen gewoon wat mogelijk is, maar er een verschil tussen urineren en feedback.

Super dat de woonplaats van de verkoper erbij staat : bedankt !

Hoop dat je ook nadenkt om een knop te maken waar alle add's in alle rubrieken in een keer kunnen worden opgeroepen ;-)
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zendamateur-Marktplaats.nl stelt zich even netjes voor

#90 Bericht door PA3JVA »

Top dat de woonplaats nu beter zichtbaar is. Voor mij ook een absoluut pluspunt. Maar ook een vraag hier over.
Is dit ook zichtbaar te maken in het overzicht, als ik nu ik de categorie HF transceiver kijk zie ik een aantal advertenties, maar daar zie je de woonplaats nog niet, je moet echt op de advertentie klikken. In dat overzicht zie je op marktplaats wel de woonplaats maar ook de naam van de adverteerder.
Door die informatie besluit ik regelmatig om niet op de advertentie te klikken. Maar misschien ben ik de enige daar in.
En top dat er geluisterd word naar de wensen van de adverteerders, ik realiseer me wel dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken.

Aangaande mijn opmerking over de adblocker, dit betrof Hamplace. Op zendamateur-marktplaats blijft het rustig.
Dus ik hoop dat dit zo blijft.
Van 2e hands.nl kan ik me herinneren dat ze de layout van de ooit eens gewijzigd hebben en dat dit ook niet positief ontvangen werd.
En als je voor het eerst gaat adverteren (en dus geen ervaring hebt) doe je het met de site die je tegen komt. Daar wen je dan aan.
Nu zie je dat iedereen (ik zelf ook) het gaat vergelijken met wat er was en wat er min of meer ontnomen is.
Dat is lastig voor een nieuwe site bouwer die zijn eigen ideen heeft.

Wat ik nu wel een beetje mis (en ik realiseer me dat dit lastig is) is een app. Werkt mobiel toch vaak makkelijker dan de website.

Op 2e hands stonden doorgaans redelijk wat advertenties, op marktplaats ook, soms ook dubbel.
2e hands is nu weg maar ik heb niet het idee dat marktplaats zo veel drukker geworden is.

Ervaren anderen dit ook?

Joop

Plaats reactie