Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verboden

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Bericht van Hamnieuws

#61 Bericht door PA3JMS »

Duidelijk antwoord dank PC1TK.

Was eerst in de veronderstelling dat er voor ons niets veranderde. Immers in de regeling bestaat er een uitzondering voor mobilofoons.

Echter in de toelichting staat nu ook:
Met de nieuwe bepaling wordt het continu vasthouden van een microfoon of oortje wel verboden.
Dat zou inhouden dat het dus verboden is. Vraag me dan wel af hoe dit geregeld is voor politie, brandweer, etc. Daar mag de bestuurder de microfoon van een mobilofoon ook niet meer vast houden.

Gevoelsmatig wat tegenstrijdig. Mobilofoon gebruik mag maar de microfoon vast houden niet. M.a.w. toch handsfree? :?
73 Jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Bericht van Hamnieuws

#62 Bericht door PC1TK »

PA3JMS schreef:Duidelijk antwoord dank PC1TK.

Was eerst in de veronderstelling dat er voor ons niets veranderde. Immers in de regeling bestaat er een uitzondering voor mobilofoons.

Echter in de toelichting staat nu ook:
Met de nieuwe bepaling wordt het continu vasthouden van een microfoon of oortje wel verboden.
Dat zou inhouden dat het dus verboden is. Vraag me dan wel af hoe dit geregeld is voor politie, brandweer, etc. Daar mag de bestuurder de microfoon van een mobilofoon ook niet meer vast houden.

Gevoelsmatig wat tegenstrijdig. Mobilofoon gebruik mag maar de microfoon vast houden niet. M.a.w. toch handsfree? :?


ik heb mij al een handsfree kit gebouwd .
Een heel eenvoudige fantoom voedingen . Knopje naast de handrem microfoontje aan de Zonne klep werkt prima .
Kosten >> 2 euro ? en wat rommel uit mijn verzamel kist .
Want ik heb ook geen zin om in discussie te moeten gaan met een agent .

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: Bericht van Hamnieuws

#63 Bericht door PD2B »

ik heb bij Scanman.nl een handsfree zet besteld mede omdat deze ook functie knoppen heeft om de set in de auto op een andere geheugenkanaal te zetten.

Aangezien mijn afneembaar front straks boven de binnenspiegel komt hoef ik niet meer met de hand omhoog het front te bedienen.
het bedieningspaneel is zeer degelijk uitgevoerd en word gelevert met hulpstukken om aan de vernellingspook te monteren, ik heb deze laten vervallen en middels een beugeltje naast de handrem gemonteerd. Gewoon met een aan/uit schakelaar word deze bediend en daarnaast enkele drukknopjes voor extra functies. Wel het advies om je time out timer in te stellen....

HANDS FREE KIT MAGN AV-1KM
Mvg,

Bert

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Bericht van Hamnieuws

#64 Bericht door jan58 »

PC1TK schreef:
PA3JMS schreef:Duidelijk antwoord dank PC1TK.

Was eerst in de veronderstelling dat er voor ons niets veranderde. Immers in de regeling bestaat er een uitzondering voor mobilofoons.

Echter in de toelichting staat nu ook:
Met de nieuwe bepaling wordt het continu vasthouden van een microfoon of oortje wel verboden.
Dat zou inhouden dat het dus verboden is. Vraag me dan wel af hoe dit geregeld is voor politie, brandweer, etc. Daar mag de bestuurder de microfoon van een mobilofoon ook niet meer vast houden.

Gevoelsmatig wat tegenstrijdig. Mobilofoon gebruik mag maar de microfoon vast houden niet. M.a.w. toch handsfree? :?


ik heb mij al een handsfree kit gebouwd .
Een heel eenvoudige fantoom voedingen . Knopje naast de handrem microfoontje aan de Zonne klep werkt prima .
Kosten >> 2 euro ? en wat rommel uit mijn verzamel kist .
Want ik heb ook geen zin om in discussie te moeten gaan met een agent .

Makkelijk toch.
Hoe simpel kan het zijn.
Solderen zit denk ik niet in een N of F cursus. :lol: :lol:

Gr Jan

-Verwijderd account

Re: Bericht van Hamnieuws

#65 Bericht door -Verwijderd account »

PA3JMS schreef:Dat zou inhouden dat het dus verboden is. Vraag me dan wel af hoe dit geregeld is voor politie, brandweer, etc. Daar mag de bestuurder de microfoon van een mobilofoon ook niet meer vast houden.
Klopt. Bij de hulpdiensten houdt de chauffeur/bestuurder zich uitsluitend bezig met het rijden en het verkeer. Diegene naast de chauffeur doet de communicatie, zowel spraak alsook de dataterminal. Goed te zien in de vele youtube-filmpjes die er zijn.
Buschauffeurs en trambestuurders hebben een bedieningspaneel met drukknop voor de communicatie. Spreken in een micro welke op een draaibare zwanenhals zit. Ontvangst van de verkeersleiding is middels een luidspreker waardoor de hele bus vrolijk kan meeluisteren met het gesprek :) Het klinkt wel blikkerig in mijn oren, matige verstaanbaarheid.
Hoe taxichauffeurs de communicatie doen is voor mij onduidelijk.

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Bericht van Hamnieuws

#66 Bericht door PC1TK »

jan58 schreef:
PC1TK schreef:
PA3JMS schreef:Duidelijk antwoord dank PC1TK.

Was eerst in de veronderstelling dat er voor ons niets veranderde. Immers in de regeling bestaat er een uitzondering voor mobilofoons.

Echter in de toelichting staat nu ook:
Met de nieuwe bepaling wordt het continu vasthouden van een microfoon of oortje wel verboden.
Dat zou inhouden dat het dus verboden is. Vraag me dan wel af hoe dit geregeld is voor politie, brandweer, etc. Daar mag de bestuurder de microfoon van een mobilofoon ook niet meer vast houden.

Gevoelsmatig wat tegenstrijdig. Mobilofoon gebruik mag maar de microfoon vast houden niet. M.a.w. toch handsfree? :?


ik heb mij al een handsfree kit gebouwd .
Een heel eenvoudige fantoom voedingen . Knopje naast de handrem microfoontje aan de Zonne klep werkt prima .
Kosten >> 2 euro ? en wat rommel uit mijn verzamel kist .
Want ik heb ook geen zin om in discussie te moeten gaan met een agent .

Makkelijk toch.
Hoe simpel kan het zijn.
Solderen zit denk ik niet in een N of F cursus. :lol: :lol:

Gr Jan


Hier leren ze het al https://www.djog.nl/
En van de begeleiders heb ik geleerd dat het voor al de meisjes zijn die het solderen beter afgaat ..

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Bericht van Hamnieuws

#67 Bericht door PA3JMS »

Voor het solderen geen N of F cursus nodig. Zo'n 30 jaar geleden op de MTS geleerd en ruim 20 jaar in de praktijk gebracht. Soldeer nu al ruim 10 jaar met software :lol:

Ga ook maar eens kijken wat ik in elkaar kan knutselen. Toch wel erg dat al die mobiele stations de microfoon nu toch echt aan de spijker moeten hangen. :lol:
73 Jan

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Bericht van Hamnieuws

#68 Bericht door PC1TK »

PA3JMS schreef:Voor het solderen geen N of F cursus nodig. Zo'n 30 jaar geleden op de MTS geleerd en ruim 20 jaar in de praktijk gebracht. Soldeer nu al ruim 10 jaar met software :lol:

Ga ook maar eens kijken wat ik in elkaar kan knutselen. Toch wel erg dat al die mobiele stations de microfoon nu toch echt aan de spijker moeten hangen. :lol:


Als je daar over nadenkt is het echt wel triest .. want elke dag weer zie je op de weg de reden waarom men steeds strenger word .
Maatregelen helpen ook niks .. controles wel .

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Bericht van Hamnieuws

#69 Bericht door sottezero »

Gezellig, eerst nemen ze mijn 1.2cm radio, daarna APRS af en nu ook nog mijn 2m/70cm set in de auto..

Tijd dat ik emigreer naar land waar ze wat pragmatischer zijn.

Snap dat er duizenden idioten op de weg naar hun mobiel of middenconsole kijken ipv naar de weg maar het huidige frommelwetje levert toch al genoeg euro's op?

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Bericht van Hamnieuws

#70 Bericht door Juul - PE0GJG »

Goed, maar even terug in de tijd.........Wij hadden daar een jingle voor;
"Herinnert u zich deze nog?".

Voor de jongelingen hier, dat microfoon gedoe in de auto is van alle tijden. Ik heb nog al een groot archief en wat zag ik daar?
Kijk maar eens in CQ-PA van 31 juli 1981.

bron: CQ-PA
Bijlagen
CQPA 31juli81 mobiel.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Dopp
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:03
Roepletters: PA3BNX

Re: Bericht van Hamnieuws

#71 Bericht door Dopp »

Hallo Allemaal


Uitdaging hier voor handsfree ?

RTL SDR Mobile Car Station | Receive ADS-B ATCS P25 DMR POCSAG and More on the Go!
https://youtu.be/KMMlF87-A2o
73's
PA3BNX
Lodewijk

Mijn Credo!

Zelfbouw:
Minimaal hardware
en maximaal software.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Bericht van Hamnieuws

#72 Bericht door sottezero »

Juul - PE0GJG schreef:Goed, maar even terug in de tijd.........Wij hadden daar een jingle voor;
"Herinnert u zich deze nog?".

Voor de jongelingen hier, dat microfoon gedoe in de auto is van alle tijden. Ik heb nog al een groot archief en wat zag ik daar?
Kijk maar eens in CQ-PA van 31 juli 1981.

bron: CQ-PA
Maar in die tijd hadden ze nog geen 10 miljoen bekeuringen per jaar om geld te kloppen uit de zakken van mobiele stations.

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verboden

#73 Bericht door PA0ETE »

Ik heb de beide onderwerpen samengevoegd onder de oude titel.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Bericht van Hamnieuws

#74 Bericht door PA1WBU »

sottezero schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Goed, maar even terug in de tijd.........Wij hadden daar een jingle voor;
"Herinnert u zich deze nog?".

Voor de jongelingen hier, dat microfoon gedoe in de auto is van alle tijden. Ik heb nog al een groot archief en wat zag ik daar?
Kijk maar eens in CQ-PA van 31 juli 1981.

bron: CQ-PA
Maar in die tijd hadden ze nog geen 10 miljoen bekeuringen per jaar om geld te kloppen uit de zakken van mobiele stations.
10 miljoen bekeuringen uit de zakken van mobiele stations..?

Sure... :mrgreen:

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Gebruik amateurapparatuur op de fiets komend zomer verbo

#75 Bericht door Toon pd0dfm »

Het gebruik van amateurapparatuur voortaan verboden :?:
Nou,,... dan gebruiken we toch voortaan professionele apparatuur :!: :idea: :lol:
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

Plaats reactie