Eagle

Alles over zelfbouwprojecten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Eagle

#1 Bericht door on3dag »

Reeds geruime tijd ben ik bezig met het programma van eagle. Veelal met vallen en opstaan. Toch zou ik willen te weten komen hoe ik de "eilandjes" van weerstanden en/of transistoren, condensatoren kan aanpassen. Tot op heden ben ik daar nog niet in geslaagd. Bij deze stuur ik ook een voorbeeld mee van wat ik zou willen doen. De in het rood om cirkelde eilandjes van weerstanden, condensatoren en transistoren te vergroten zodanig dat er nog plaats is om mijn soldeerbout te plaatsen. Hoe of waar kan ik de grootte aanpassen? Dank aan iedereen die mij daarbij zou kunnen helpen. Eéns ik dit te weten kan komen zou ik reeds een heel stuk gevorderd zijn.

Mvg,
ON3DAG,
Dirk
Bijlagen
test eilandjes.jpg
test eilandjes.jpg (31.98 KiB) 3896 keer bekeken

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Eagle

#2 Bericht door Rene - pg3r »

on3dag schreef:Reeds geruime tijd ben ik bezig met het programma van eagle. Veelal met vallen en opstaan. Toch zou ik willen te weten komen hoe ik de "eilandjes" van weerstanden en/of transistoren, condensatoren kan aanpassen.
- Component editen in de desbetreffende library, of quick & dirty:
- VIA eroverheen zetten (menu aan linkerkant van Board editor). In het menu bovenin kun je vorm en afmetingen editen.

on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Re: Eagle

#3 Bericht door on3dag »

Bedankt voor de inlichting, maar wat bedoeld U met "quick en dirty"? Ik gebruik wel de "light " versie.
Moet men na het wijzigen van de weerstanden en of condensatoren en andere deze nieuwe weerstanden enz opslaan in een afzonderlijke library?
Alvast mijn dank voor uw antwoord,
Mvg,
Dirk

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Eagle

#4 Bericht door Rene - pg3r »

on3dag schreef:wat bedoeld U met "quick en dirty"?
Een snelle oplossing die niet veel moeite kost
Moet men na het wijzigen van de weerstanden en of condensatoren en andere deze nieuwe weerstanden enz opslaan in een afzonderlijke library?
Je kunt de wijzigingen in dezelfde library opslaan. Als je dingen gaat veranderen, kun je natuurlijk ook vooraf de library eerst kopiëren, zodat de originele library behouden blijft.

on3dag
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 nov 2014, 16:49
Roepletters: on3dag

Re: Eagle

#5 Bericht door on3dag »

Bedankt Rene, met het zoeken en leren werken met het programma heb ik al heel wat bijgeleerd. Hierbij dan ook een tekeningetje van mijn brouwsel van deze namiddag, correct is het nog wel niet, maar morgen zal ik het uitfrezen en het resultaat bekijken. Nu ben ik al een heel stuk gevorderd maar dat betekent niet dat er nog heel veel werk aan de winkel is.
Groeten,
ON3DAG,
Dirk
Bijlagen
Naamloos 1.jpg

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Eagle

#6 Bericht door Rene - pg3r »

Prima! Veel succes. Ik werk nu zo'n 15 jaar met Eagle en ontdek ook nog steeds nieuwe dingen :wink:

Gebruik zelf ook de light-versie; 2 lagen en 10 x 8 cm zijn voldoende voor mij. Volgens mij maakt het voor de functionaliteit niet uit en zitten er verder geen beperkingen in de light-versie.

Plaats reactie