Wat een leuk welkom, dank daarvoor.
@Rick (PE2AAB), ben woonachtig in Zeewolde dus regio Flevoland maar heb wel een oogje op Amersfoort waar ik wat vaker kom
@Rob, dank voor de links, eentje kende ik nog niet dus ga die zeker verder uitdiepen
@Tjeerd, ik hoop toch wel dat ik die QRM grotendeels kan verminderen want nu is het echt geen doen voor zwakke signalen. Zelfs als ik selectief filter is het nog niet te doen. Sowieso ga ik nog op onderzoek uit naar die netvervuiling, hoop dat we thuis zelf de bron zijn en anders maar een bieravondje organiseren met de buren

@Jan-Willem, ja het is een klein wereldje weet ik, kom (ex) Cisco mensen echt overal weer tegen
@Rick (PA1BVM), ja ik weet dat ASML Citrix gebruikt inclusief NetScaler ADC waar ik verantwoordelijk voor ben dus mogelijk komen we elkaar zakelijk nog wel eens tegen. Bakkie koffie doen is een goed Brabants gebruik (ben opgegroeid in Vught). Wat die QQE's betreft, daar heb ik nooit iets mee gedaan, heb het altijd bescheiden gehouden en grootste vermogen dat ik had was iets van 30W maar meestal zat ik ver onder de 1W, bouwen testen verbeteren was waar het mij om ging. Ik heb het ontwerp van de laatste niet gebouwde zender nog liggen met een kladblok vol aan notities over PLL...
@Juul, na mijn Apple periode ben ik geheel op Windows en deels op Unix overgegaan en voor wat de brommer betreft alleen op Tomos 4L, destijds was er nog al een verschil vond men, gelukkig is dat nu over en rijden we nu wel gezamenlijk
Aan allen die mij aanraden om gelijk voor F examen op te gaan. Ik heb best nog een druk werkleven waar ook veel studie bij komt kijken om bij te blijven met alle nieuwe ontwikkelingen. Heb wat echter proefexamens gedaan en voor het N-examen hoef ik me alleen maar te verdiepen in de regelgeving want kwa techniek zit het wel snor. Ik moet me nog inschrijven dus misschien bedenk ik me nog wel. Wacht nog op Veron lidmaatschap (moet nog door de ballotage) zodat ik het curcusboek kan bekijken...
73 allemaal,
Richard.