Registratiekosten RZA 2018: +10%

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#31 Bericht door Radioot »

pe5t schreef:Vroeger was alles beter, ja dat weten we zo langzamerhand wel. Gesuggereerd wordt dat ''opsporingsambtenaren" je zender kwamen keuren. Maar opsporingsambtenaren kwamen nooit om je zender te keuren, dat was beneden hun (als enige dienst in de wereld ook nog wapendragende) stand. Ze lieten dat soort werk graag over aan hun collega's van de keuringsdienst.
Alweer een voorbeeld van gelul zonder kennis.
De collega's van keuringsdienst speelde ook af en toe opsporingsambtenaartje.
Maar weinig succesvol want zonder al te veel kennis van zaken vooral als het om de machtigingsvoorwaarden ging.

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#32 Bericht door Solostar »

Radioot schreef:
pe5t schreef:Vroeger was alles beter, ja dat weten we zo langzamerhand wel. Gesuggereerd wordt dat ''opsporingsambtenaren" je zender kwamen keuren. Maar opsporingsambtenaren kwamen nooit om je zender te keuren, dat was beneden hun (als enige dienst in de wereld ook nog wapendragende) stand. Ze lieten dat soort werk graag over aan hun collega's van de keuringsdienst.
Alweer een voorbeeld van gelul zonder kennis.
De collega's van keuringsdienst speelde ook af en toe opsporingsambtenaartje.
Maar weinig succesvol want zonder al te veel kennis van zaken vooral als het om de machtigingsvoorwaarden ging.

Vertel eens voor de goegemeente, waren dat bijzondere of buitengewone opsporingsambtenaren.Ik verwacht dat Kees ook tot dat elitekorps behoorde net zoals de anderen (vuur?)wapendragers......met legitimatiebewijs

Hannie,
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#33 Bericht door PA4WK »

pe5t schreef:Ik mis de relatie van de consumptie-prijzen op de DVDA en het onderwerp wat hier aan de orde is. Kan iemand die relatie aan mij uitleggen? liever niet door die azijn .....
Een, naar mijn mening, onweerlegbaar feit is dat AT (geen idee hoeveel) tijd besteedt aan de belangenbehartiging van de PA-amateurwereld-belangen versus de buitenlandse gremia. Mijn indruk is dat ze altijd proberen er het maximum uit te halen.
De relatie met de consumptie prijzen op de Dv/dRA is de volgende, men staat in de rij voor een klein en half koud bakje patat, vervolgens betaald men daar dan zonder problemen €3.= voor,
maar €3.= euro extra voor het werk wat AT doet voor de zendamateurs vinden we te veel.
Sommigen zeggen ik zie er niets voor terug, vraag dat eens aan de amateurs die kosteloos geholpen zijn door AT met hun storings probleem.
Vergeet niet wat een uurloon tegenwoordig kost, als AT per jaar een half uur voor jou bezig is, heb je al meer gekost dan je betaald hebt.
Maar als je de hobby te duur vind worden kun je registratie opzeggen en hoef je daarna nooit meer te betalen.
73 Wim PA4WK
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#34 Bericht door PA3HGT »

Als je om die paar tientjes per jaar voor de hobby gaat drukmaken dan zou ik zeggen kap ermee.
Het is voor een hobby en dan mag het best wat kosten anders zou ik er niet eens aan beginnen.

Kijk ff wat je aan zendspulletjes voor je neus hebt staan en dan gaat de verhouding tot de reg.kosten wel anders staan want ja ... dat mag wel wat kosten.

Ga je dan ergens anders om druk maken zoals ... we zijn nederlanders he , altijd overal commentaar op en de azijn is geloof ik in de aanbieding .(for the record ik ben in DL geboren ;-)
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#35 Bericht door PA3HMP »

PA3ECZ schreef:
PA3HMP schreef:Tja die prijzen op de dag van de radioamateur in Apeldoorn waren absurd, heel klein bakje lauwe friet, wat drinken en een broodje kroket en even 10 euro aftikken, het viel me mee dat de mosterd gratis was.

die dachten daar zeker het wordt toch de laatste keer dus we trekken ze nog even een poot uit.
Maar voor dat bedrag kreeg ik in ieder geval nog iets, voor die 34 euro aan AT zie ik niks terug.
Er zat er dan zeker een bourgondische kroket tussen volgens traditioneel recept, met speciaal geselecteerd draadjesrundvlees tussen het broodje ? :o
enig vlees (meestal paardenvlees) heb ik niet kunnen ontdekken, het was gewoon een meelbal :mrgreen:

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#36 Bericht door pa1bvm »

ach ach ach ... wel 3 euro ..

kan je net een N-connector voor kopen ..of een meter ecoflex10
wij kunnen met ze allen geen 3 euro missen ...
ik zag toch een flinke rij staan bij de stand van Hamshop ..en er lagen niet veel spullen op tafel van 3 euro ..

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#37 Bericht door elsinga »

[mod] Ook hier even opgeschoond, netjes houden anders gaat er een slot op [/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
Ron01
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 jul 2007, 22:51
Locatie: Tilburg JO21MO

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#38 Bericht door Ron01 »

Elke hobby kost geld, of je nu gaat vissen of voetballen. Veel amateurs hebben voor enkele duizenden euro's in hun shack staan. Als de registratie dan een paar euro's omhoog gaat wordt er direct een topic gestart en breekt he hel los.
Waar gaat dit in godsnaam over.
Vorige week was ik op de dag van de amateur, daar hoor je niemand klagen als de coax een dubbeltje pm duurder is en een broodje schandalig duur is.
Heren steek die energie in uw hobby ipv hier uw gal te spugen.

Mvg Ron
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X200N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#39 Bericht door PA2RU »

Ron01 schreef:Elke hobby kost geld, of je nu gaat vissen of voetballen. Veel amateurs hebben voor enkele duizenden euro's in hun shack staan. Als de registratie dan een paar euro's omhoog gaat wordt er direct een topic gestart en breekt he hel los.
Waar gaat dit in godsnaam over.
Vorige week was ik op de dag van de amateur, daar hoor je niemand klagen als de coax een dubbeltje pm duurder is en een broodje schandalig duur is.
Heren steek die energie in uw hobby ipv hier uw gal te spugen.

Mvg Ron
Daarmee sla je de spijker lekker hard op zijn kop...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2051
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#40 Bericht door PA1AIS »

Ron01 schreef:Elke hobby kost geld, of je nu gaat vissen of voetballen. Veel amateurs hebben voor enkele duizenden euro's in hun shack staan. Als de registratie dan een paar euro's omhoog gaat wordt er direct een topic gestart en breekt he hel los.
Waar gaat dit in godsnaam over.
Vorige week was ik op de dag van de amateur, daar hoor je niemand klagen als de coax een dubbeltje pm duurder is en een broodje schandalig duur is.
Heren steek die energie in uw hobby ipv hier uw gal te spugen.

Mvg Ron
+1
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#41 Bericht door PC1TK »

Ron01 schreef:Elke hobby kost geld, of je nu gaat vissen of voetballen. Veel amateurs hebben voor enkele duizenden euro's in hun shack staan. Als de registratie dan een paar euro's omhoog gaat wordt er direct een topic gestart en breekt he hel los.
Waar gaat dit in godsnaam over.
Vorige week was ik op de dag van de amateur, daar hoor je niemand klagen als de coax een dubbeltje pm duurder is en een broodje schandalig duur is.
Heren steek die energie in uw hobby ipv hier uw gal te spugen.

Mvg Ron
Juist Ron !!
Het is de Nederlander eigen altijd te kijken wat het je kost ..
Nooit naar wat het op brengt ..

Wij zijn ook een lopende reclame bord voor onze hobby ..
Het word duurder .. niks anders als storing .. Opleidingen zijn te zwaar of juist te licht ..
Vroeger ja vroeger was het veel en veel beter .. (Je weet wel de tijd dat alleen meneer de hobby kon betalen )

Ook hier moet men regelmatig in grijpen omdat men hun ongenoegen te graag lucht .
AT doet niks .En als ze het wel doen is het de controle dwang van de overheid . Overheid zit ons zo wie zo al tegen .

Welkom nieuwelingen .. we hebben zo een geweldige hobby .. Vraag het de zendamateur maar na .. Laat hem wel eerst een halfuurtje klagen ..

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#42 Bericht door Juul - PE0GJG »

PD0JIG schreef:
Radioot schreef:
pe5t schreef:Vroeger was alles beter, ja dat weten we zo langzamerhand wel. Gesuggereerd wordt dat ''opsporingsambtenaren" je zender kwamen keuren. Maar opsporingsambtenaren kwamen nooit om je zender te keuren, dat was beneden hun (als enige dienst in de wereld ook nog wapendragende) stand. Ze lieten dat soort werk graag over aan hun collega's van de keuringsdienst.
Alweer een voorbeeld van gelul zonder kennis.
De collega's van keuringsdienst speelde ook af en toe opsporingsambtenaartje.
Maar weinig succesvol want zonder al te veel kennis van zaken vooral als het om de machtigingsvoorwaarden ging.

Vertel eens voor de goegemeente, waren dat bijzondere of buitengewone opsporingsambtenaren.Ik verwacht dat Kees ook tot dat elitekorps behoorde net zoals de anderen (vuur?)wapendragers......met legitimatiebewijs

Hannie,

Ach altijd leuk om te lezen wat mij overkomen is:

http://donderdag.losgoud.nl/Geleick/Geleick.htm

effe door scrollen naar het eind………….

Een Gooische zendamateur die werkte in Nederhorst den Berg moest wel erg lachen en ook de chef daar die ik kende kon een glimlach niet onderdrukken……..ik eigenlijk ook niet.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#43 Bericht door PA3HMP »

De Nederlander heeft de eigenschap dat als ze ergens voor betalen dat ze ook iets willen krijgen en niet als melkkoe misbruikt willen worden.

voor de mensen die graag ergens voor willen betalen en er niks voor krijgen wil ik gerust mijn bankrekeningnummer beschikbaar stellen :mrgreen:

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#44 Bericht door johnvdpas »

3 euro, tja het is wat. Geen discussie waard. Als er elk jaar 10% bijkomt (wat veel meer is dan de inflatie) kun je er natuurlijk wel vraagtekens bij gaan zetten...

Van de andere kant, zullen er ook een hoop amateurs zijn welke gerust 100 euro p/j betalen, als AT heel actief gaat opsporen op 70 cm ed, maar ook genoeg welke daar anders over denken.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#45 Bericht door PA4WK »

We krijgen er zeker wat voor terug maar niet zoveel als we zouden willen.
Ook AT moet uitkomen met hun budget en dus prioriteiten stellen.
Ik zou er inderdaad best extra geld voor over hebben als dat zou betekenen dat er ook meer aan handhaving op de amateurbanden gedaan zou worden.
Het is vrij normaal dat als je meer diensten wil van iemand je ook meer betaald.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie