Ervaring met Dolstra

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Ervaring met Dolstra

#1 Bericht door N-in opleiding »

Wie heeft er een Ervaring met Dolstra telecom?

Ik heb iets besteld (€380) maar als ik vraag naar een offerte omdat ik het zakelijk moet aankopen en verantwoorden krijg ik een kale mail met de prijzen als offerte.

Maar goed, heb besteld en het contact via mail is zeer slecht. Ook als ik vraag hoelang het duurt voor het binnen is krijg ik een late mail met... Het is verzonden af magazijn. (tja niet klant vriendelijk)

Heeft er iemand een ervaring voor me, of moet ik gewoon naar een andere partij gaan ?
Elke dag heeft uitdagingen.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Ervaring met Dolstra

#2 Bericht door PA0FRI »

GMKMKB schreef:Wie heeft er een Ervaring met Dolstra telecom?

Ik heb iets besteld (€380) maar als ik vraag naar een offerte omdat ik het zakelijk moet aankopen en verantwoorden krijg ik een kale mail met de prijzen als offerte.

Maar goed, heb besteld en het contact via mail is zeer slecht. Ook als ik vraag hoelang het duurt voor het binnen is krijg ik een late mail met... Het is verzonden af magazijn. (tja niet klant vriendelijk)

Heeft er iemand een ervaring voor me, of moet ik gewoon naar een andere partij gaan ?
Ik heb ze een mail gestuurd met verwijzing naar dit forum. Misschien dat het aanzet om hun gedrag te verbeteren.
Op hun site schermen ze met 40 jaar evaring en "goede" service!
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: Ervaring met Dolstra

#3 Bericht door N-in opleiding »

Reeds contact gehad met mijn bevindingen. Komt hopelijk allemaal goed, natuurlijk uitgelegd wat ik onder bepaalde zaken versta en uiteraard heb ik hier nu een antwoord op..
Elke dag heeft uitdagingen.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Ervaring met Dolstra

#4 Bericht door PA0FRI »

GMKMKB schreef:Reeds contact gehad met mijn bevindingen. Komt hopelijk allemaal goed, natuurlijk uitgelegd wat ik onder bepaalde zaken versta en uiteraard heb ik hier nu een antwoord op..
Zij schreven mij per omgaande dat er onderling contact is geweest en dat er twee kanten aan een probleem zijn.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: Ervaring met Dolstra

#5 Bericht door N-in opleiding »

PA0FRI schreef:
GMKMKB schreef:Reeds contact gehad met mijn bevindingen. Komt hopelijk allemaal goed, natuurlijk uitgelegd wat ik onder bepaalde zaken versta en uiteraard heb ik hier nu een antwoord op..
Zij schreven mij per omgaande dat er onderling contact is geweest en dat er twee kanten aan een probleem zijn.

Ik heb je even een PM gestuurd, niet omdat het geheim is maar om noet een hele lange discussie te gaan krijgen.
Elke dag heeft uitdagingen.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Ervaring met Dolstra

#6 Bericht door Bert_1 »

Ik heb daar mijn miniVna gekocht en dat ging prima. Het is echter niet een groot geautomatiseerd bedrijf maar meer een bedrijf op kleine schaal dus misschien verklaart dat waarom een en ander niet aan de hedendaagse verwachting voldoet.
Bert

N-in opleiding
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2016, 03:46

Re: Ervaring met Dolstra

#7 Bericht door N-in opleiding »

PE1KVL schreef:Ik heb daar mijn miniVna gekocht en dat ging prima. Het is echter niet een groot geautomatiseerd bedrijf maar meer een bedrijf op kleine schaal dus misschien verklaart dat waarom een en ander niet aan de hedendaagse verwachting voldoet.
Dat zal de verklaring zijn, echter de website heeft wel een groot assortiment.
Elke dag heeft uitdagingen.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaring met Dolstra

#8 Bericht door Rene - pg3r »

Vorig jaar een luchtvaartportofoon besteld. De e-mailcommunicatie was apart. Ik heb een autistisch neefje, die communiceert op een soortgelijke manier.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Ervaring met Dolstra

#9 Bericht door Bert_1 »

Bedoel je dat hij dat ook is? Zo kwam hij niet op mij over maar ik ben geen medisch hoogvlieger...
Bert

Gebruikersavatar
PH4CK
Berichten: 586
Lid geworden op: 29 sep 2006, 16:30
Locatie: JO22XK

Re: Ervaring met Dolstra

#10 Bericht door PH4CK »

waarschijnlijk is Nederlands niet zijn moedertaal.
het moet kunnen anders kan het niet
Denk in oplossingen, niet in problemen

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Ervaring met Dolstra

#11 Bericht door Radioot »

wel nee, gewoon een stugge Fries.

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Ervaring met Dolstra

#12 Bericht door pe5jw »

2008 mijn ft897 gekocht ben prima geholpen met alle opties.
Alles via email.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Ervaring met Dolstra

#13 Bericht door PD0JSB »

Ik heb ooit een "last minute "bestelling voor mijn vakantie gedaan (EZ- military Antenna ) bij de firma Dolstra,en ik de firma Dolstra heeft er alles aan gedaan om het geheel zo snel mogelijk te leveren en dat is nog gelukt ook .
Een mail gestuurd , telefonisch toegelicht , betaling geregeld , telefonisch bevestigd.
Dolstra werkt samen met Wimo in Duitsland , als het bestelde niet bij Dolstra , of Wimo voorradig is kan ik me voorstellen dat de levering langer duurt . Rechtstreeks bij Wimo bestellen was zeker niet sneller geweest , de levering kwam in dit geval wel rechtstreeks van Wimo naar mij gestuurd wat tijd bespaarde .
Als mijn Bredase huisleverancier het niet in het assortiment heeft zitten ,dan betrek ik het graag van een andere Nederlandse leverancier , zeker na deze positieve ervaring , bewezen is dat de goede man er voor werkte , dan mag hij er aan verdienen ook .
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Ervaring met Dolstra

#14 Bericht door PA1 »

Dolstra had vroeger een winkel in Burgum, tegenwoordig alleen nog online. Volgens mij heeft ie ook niets meer op voorraad. Met 2e hands spullen, voor zover hij die nog heeft, moet je uitkijken. Hij heeft mij een keer een set verkocht die volgens hem 2 jaar oud was maar in werkelijkheid 6 jaar. Commentaar van hem: dat maakt toch niets uit?
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

SWL_Theo
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2017, 20:32
Roepletters: SWL

Re: Ervaring met Dolstra

#15 Bericht door SWL_Theo »

ik heb er ook ooit iets willen bestellen, alleen de emails waren niet bepaald duidelijk en ook de levertijden waren niet bekend.

Ben nu klant bij Hamshop o.a. daar weet je wel waar je aan toe bent.

Plaats reactie