omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweigerd

Alles over antennes en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#481 Bericht door elsinga »

Klopt antenneregister is alleen bij een (toegestaan) vermogen van 10 Watt of meer.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#482 Bericht door TONY »

RAAD VAN STATE HEEFT DE UITSPRAAK MET 6 WEKEN VERLENGD EN VERWACHT DEZE DE DERDE WEEK VASN JUNI DIT JAAR MISSCHIEN EERDER MAAR DAT MELD IK WEL ALS DE UITSPRAAK ER IS MOETEN NOG EVEN WACHTEN FIJNE AVOND GROET TONY :(

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#483 Bericht door pa3kc »

Geweldig. Nu alleen nog je N of F halen en dan kan je die mast echt goed gebruiken :)

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#484 Bericht door PD7P »

pa3kc schreef:Geweldig. Nu alleen nog je N of F halen en dan kan je die mast echt goed gebruiken :)
Die is op de 11 meter ook goed te gebruiken hoor....en als SWL ook wel :mrgreen: :mrgreen:

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#485 Bericht door TONY »

woensdag 29 juni is er een brief binnengekomen van de raad van state en met de mededeling dat RVS
geen uitspraak kon doen en hebben er tot nu toe 12 weken over gedaan om de zaak af te handelen.
dus moeten we nog maar 6 meer weken wachten en dan maar afwachten dat de zaak gesloten kan worden en de vergunning goed gekeurd word en de mast kan blijven staan. gemeente is ook op de hoogte gebracht en vonden het ook vreemd dat er weer 6 weken bij kwam.
zal wel druk zijn en vele zaken lopen verwacht ik dus wachten maar af wat de uitspraak is. houd jullie in iedergeval op de hoogte.
mocht die worden afgewezen dan heb ik gedaan wat ik en nog een paar mensen hebben gedaan zoals Willart en Cor en eveneens PA0GMM van den BERG EN PA3CEV die veel hebben betekend in deze zaak die alweer 7 jaar draait. dus nog maar wachten op de goede uitspraak en mocht de mast afgewezen worden door RVS dan zal de gemeente naar het europees hof gaan zoals mij is mede gedeeld. maar hoop dat het niet nodig is want dan is het nog eens 5 jaar wachten. word vervolgd. fijn weekend groet Tony en luister nog steeds op de banden en geniet er nog iedere dag van.


Bovenvermelde zaak is op 8 april 2016 behandeld op een zitting van de Afdeling'
Eerder is u meegedeeld dat de termijn voor het doen van een uitspraak in deze zaak is
verlengd. Naar verwachting zal ook binnen deze verlengde termijn geen uitspraak kunnen
worden gedaan. De Afdeling heeft de termijn opnieuw verlengd met zes weken'
Aangezien deze brief geautomatiseerd is aangemaakt, is deze niet ondertekend'
Hoogachtend, de griffier

GMKNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:33

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#486 Bericht door GMKNL »

PA1FJ schreef:Draadjes???
Ja open lijn :-)

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#487 Bericht door pa1bvm »

Is het nu zo dat alle uitspraken en vastgestelde wettelijke normen en waarden ook gelden in volgende gevallen ?
maw is er nu jurisprudentie ..of is het na deze slepende zaak weer ieder voor zich ???

73 Rick

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#488 Bericht door PE1KEL »

TONY schreef:woensdag 29 juni is er een brief binnengekomen van de raad van state en met de mededeling dat RVS
geen uitspraak kon doen en hebben er tot nu toe 12 weken over gedaan om de zaak af te handelen.

Knip.

Bovenvermelde zaak is op 8 april 2016 behandeld op een zitting van de Afdeling'
Eerder is u meegedeeld dat de termijn voor het doen van een uitspraak in deze zaak is
verlengd. Naar verwachting zal ook binnen deze verlengde termijn geen uitspraak kunnen
worden gedaan. De Afdeling heeft de termijn opnieuw verlengd met zes weken'
Aangezien deze brief geautomatiseerd is aangemaakt, is deze niet ondertekend'
Hoogachtend, de griffier
Ik vind het vanuit de rechtsgang toch een behoorlijke langdurige klucht worden.
Je maakt mij niet wijs dat het allemaal zo lang moet duren.
Bij een moord hebben ze dikwijls al eerder het definitieve oordeel klaar...

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#489 Bericht door dxhunter »

Ik vind het ook jammer dat het zo lang moet duren. Er zou een maximale termijn moeten zijn waarin er een uitspraak is. Net zoiets dat een vergunning automatisch verleend is als de gemeente niet op tijd de zaak afhandelt.
Van een Raad van State verwacht je dat ze hun zaken op orde hebben en in staat zijn het binnen redelijke termijn af te handelen.
Het belangrijkste is een goede afloop voor Tony, ook al duurt het wat langer nu. Het zou wel erg slecht te verteren zijn als de mast nu nog weg zou moeten. Een schadevergoeding is hem dan van harte gegund wat mij betreft.

[tekst aangepast op verzoek door elsinga]

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#490 Bericht door pe5t »

De laatste twee bijdragers kennen kennelijk het verschil niet tussen bestuursrecht en strafrecht en tussen Hoge Raad en Raad van State en dan maar wat roepen.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#491 Bericht door dxhunter »

pe5t schreef:De laatste twee bijdragers kennen kennelijk het verschil niet tussen bestuursrecht en strafrecht en tussen Hoge Raad en Raad van State en dan maar wat roepen.
Om mijn steun voor de zaak van Tony uit te spreken hoef ik geen rechtsgeleerde te zijn vind ik. De welwillende lezer zal begrijpen wat de strekking van de reacties is.

[tekst aangepast op verzoek door elsinga]

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#492 Bericht door pe5t »

Nee, ik voel me totaal niet aangesproken, maar ik vind dat er (te) vaak maar wat wordt geroepen.
Dat geldt ook voor je opmerking over schadevergoeding. Tony (ik hoop dat de gemeente zijn zaak wint) is met zo'n opmerking totaal niet geholpen, integendeel je wekt verwachtingen waar niets van terecht zal komen.
En wel omdat er voor het vergoeden van schade aan nogal wat criteria moet worden voldaan. Een daarvan is dat de gemeente (of een andere partij) ten nadeel van Tony de wet moet hebben overtreden. En dat terwijl de gemeente er nu aan werkt om de mast van Tony overeind te houden.

TONY
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2011, 21:21
Roepletters: N13600
Locatie: Oss

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#493 Bericht door TONY »

pe5t schreef:Nee, ik voel me totaal niet aangesproken, maar ik vind dat er (te) vaak maar wat wordt geroepen.
Dat geldt ook voor je opmerking over schadevergoeding. Tony (ik hoop dat de gemeente zijn zaak wint) is met zo'n opmerking totaal niet geholpen, integendeel je wekt verwachtingen waar niets van terecht zal komen.
En wel omdat er voor het vergoeden van schade aan nogal wat criteria moet worden voldaan. Een daarvan is dat de gemeente (of een andere partij) ten nadeel van Tony de wet moet hebben overtreden. En dat terwijl de gemeente er nu aan werkt om de mast van Tony overeind te houden.
nee ik heb niets te vrezen de gemeente Oss en Ik Tony hebben ons aan de wettelijke regels gehouden en de gemeente heeft de vergunning gegeven en hebben de wet niet overtreden, alleen de gemeente heeft van den Bosch opdracht gekregen om een onderzoek te laten doen en dat is gedaan door de gemeente en opnieuw de vergunning verleend en die moet de RVS goed keuren en kunnen naar mijn mening niet anders want de gemeente heeft gehoor gegeven aan de eis van de rechter. de buur had 5 punten maar 4 werden direct in de prullenbak gedaan een punt heeft de gemeente opnieuw moeten doen en daar is aan voldaan met een duidelijk rapport, dat hebben 11 en 13 weer aangevallen.
de mast is niet oneven redelijk bezwaarlijk voor omwonende de buur en de meelopers van nr 13 vinden dat wel. dus ja de weken vliegen voorbij en het is zo half aug dan hoop ik goed nieuws te plaatsen. afwachten maar.ga lekker verder luisteren op de banden zolang de mast er staat en geniet er iedere dag van.

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#494 Bericht door PE1DTQ »

PE1DTQ schreef:Ik heb mij de laatste tijd wat afzijdig gehouden op dit forum door privé-omstandigheden.

Uiteraard wel contact blijven houden met Tony.

Probleem van deze hele zaak zit hem inderdaad in de diep gewortelde verstoorde relatie tussen 2 buren, waarbij de antennekwestie meer een middel is om de ander dwars te zitten dan een doel op zich.

Onderschrijf helemaal wat Cor hierover schreef.
PA5COR schreef: Bovendien is het de Gemeente er uiteraard nu ook aan gelegen hun besluit tot vergunnen van de mast te verdedigen....
Succes,
Cor
Het gaat nog iets verder dan alleen dit besluit natuurlijk. De totstandkoming van het onlangs vastgestelde antennebeleid voor particulieren staat hier eigenlijk ter discussie. De gemeente Oss zal er dus ook alles aan doen om dat overeind te houden.

Ik heb rechtstreeks contact met de advocaat van de gemeente hierover.

Voor zo ver ik het kan beschouwen, zijn er geen fouten gemaakt in het ontstaan van deze beleidsnota.

Enige, waar ik geen inzicht in heb is het veranderen van het welstandsniveau van 1 naar 2. Of dat gemotiveerd is en überhaupt beschreven is.

Tony. De volhouder wint en het einde van deze antenne/mast kwestie gaat toch echt naderen. Verder dan de R.v.S. komt dit niet.
De onderlinge verstandhouding zal daardoor niet verbeteren. Iets waar Tony mee zal moeten leven en zal moeten proberen te relativeren.

Gr. Willart.
Zo als ik eerder schreef draait het nu echt om de verantwoording van de welstandswijziging.

Het is voor mij duidelijk, dat deze zaak alles bepalend geworden is voor de toekomst (inzake antenneplaatsingsmogelijkheden).

Durft de RvS het nu echt aan om zelfs welstand te overrulen?!?!

"The soap continues"
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: omgevings vergunning bijzen aluminummast 18 meter geweig

#495 Bericht door PE1DTQ »

Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

Plaats reactie