Blokkade TOR exit nodes

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Blokkade TOR exit nodes

#1 Bericht door pa5cal »

Door een toenemende stroom aan problemen met scriptkiddies die niet meer rechtstreeks durven te h4x0r3n en het feit dat wij geen website zijn met informatie wat door sommige overheden onderdrukt wordt is de actieve range met tor exit nodes geblocked.

-P

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Blokkade TOR exit nodes

#2 Bericht door PA3BAS »

Wat betekent dat in gewoon Nederlands?
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#3 Bericht door Aeolus »

Dat mensen die TOR gebruiken om anoniem te surfen, geen gebruik meer van het forum kunnen maken.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Blokkade TOR exit nodes

#4 Bericht door PA3BAS »

Aeolus schreef:Dat mensen die TOR gebruiken om anoniem te surfen, geen gebruik meer van het forum kunnen maken.

Dank
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#5 Bericht door PA3DAT »

Ik durf ook niet te h4x0r3n, ik kijk wel uit!
Staat daar niet een flinke hoogspanning op, of waren dat die QQE0640-buizen? :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#6 Bericht door pb1a »

Goeie actie. Geen anoniem gedoe.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#7 Bericht door PE9ZZ »

Om de TOR-fanaten (gebruik het ook weleens) tegemoet te komen zou je wel SSL (HTTPS) kunnen aanzetten. Gratis certificaat bij Letsencrypt, gaan met die banaan.

Tjerk, 9ZZ

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Blokkade TOR exit nodes

#8 Bericht door ----- »

IK gebruik het ook wel eens, en ook werk ik vaak via een VPN, niet omdat ik dingen doe die niet mogen, maar vanwege mijn privacy.

Ik zit bij XS4ALL en heb een vast IP nummer waaraan vervolgens ook nog eens mijn domein naam is gekoppeld die bestaat uit mijn achternaam.
Dat betekend dat elke site die ik bezoek niet alleen mijn IP bekend is maar ook mijn achternaam. Of dat nu een vage chineese site is die een leuke aanbieding lijkt te hebben, of een of ander controversiele site waar ik al dan niet toevallig op beland, ik heb daar niet altijd behoefte aan, vandaar.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#9 Bericht door elsinga »

Ik heb jaren geleden het gevoel dat ik privacy heb opgegeven. En nu kan ik dus heerlijk onbekommerd surfen. ;) Uiteraard neem ik de nodige voorzorgsmaatregelen tegen virussen, malware en dergelijke (een adblocker of zoals in mijn geval een hostfile die alle bekende advertentiesites en malware sites redirect naar 0.0.0.0), maar ik geef gewoon overal mijn gegevens op. VPN gebruik ik alleen als ik content die ik thuis wel kan bereiken anders niet kan bereiken. 8)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#10 Bericht door PA0BAK »

elsinga schreef:Ik heb jaren geleden het gevoel dat ik privacy heb opgegeven. En nu kan ik dus heerlijk onbekommerd surfen. ;)
Dat je bijna geen privacy meer hebt, dat is helaas de waarheid tegenwoordig.
Maar je hoeft het ook niet op een presenteerblaadje aan te bieden, met bekenden kan je b.v. mailen met een geïnstalleerde PGP, en zo zijn er veel mogelijkheden, om enige verwarring en/of extra werk voor ze te creëren.
Een ondertekening met "loze" kreten als bom, aanslag, wapens, e.d. kan ook leuk triggeren.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Blokkade TOR exit nodes

#11 Bericht door ----- »

elsinga schreef:Ik heb jaren geleden het gevoel dat ik privacy heb opgegeven.
Dat is je goed recht, net zoals het van mij is om het niet te doen.
Helaas lijkt het er tegenwoordig er steeds vaker op dat je al in het verdachte bankje zit als je niet bereid bent je hele hebben en houden publiekelijk te delen.
Maar voor mij zijn er 2 reden om enige terughoudenheid te betrachten.
  1. Het internet bestaat niet louter uit mensen die het beste met je voor hebben.
  2. Het internet vergeet niets. wat nog wel eens lelijk kan terug boemerangen als sociale/wettelijke/politieke situatie's veranderen. en dat doen ze tegenwoordig in hoog tempo.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Blokkade TOR exit nodes

#12 Bericht door elsinga »

Marcel,

1. ben ik me terdege van bewust
2. als ik iets niet wil delen zet ik het dus niet op internet

Maar uiteraard, je hebt helemaal gelijk, is het ieders eigen keuze. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie