PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

Alles over ATV, SSTV enz.
Bericht
Auteur
pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#16 Bericht door pa1bvm »

net uitzending gemist zitten kijken ..mooie beelden ..stukje geschiedenis.
Ik hoop dat het Juul en Ad lukt om ergens een mooie plek te vinden waar alle spullen mooi opgeslagen kunnen worden .
Al dat dan "open" wordt voor het grote publiek dan km ik zeker kijken ..

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#17 Bericht door pa3kc »

Mooi Juul,

Ik werd er stil van. Mooie uitzending.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#18 Bericht door PA3HMP »

linkje naar uitzending gemist ?

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#19 Bericht door pa3kc »


Paul PD0PSB

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#20 Bericht door Paul PD0PSB »

Mooie uitzending !

Hoe Juul op die B77 tekeer gaat, geniaal.
Met 1 beweging inleggen,volle kracht rewind,met de hand stoppen,spat op de eerste tel van de maat starten...

Kan menig "mp3 DJ" een puntje aan zuigen ;-)

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#21 Bericht door elsinga »

Indrukwekkende uitzending. Hoe iemand door wilskracht en eigenwijsheid tegen alle verwachtingen in revalideert, hoeveel lol ze samen hebben gehad en vooral hoeveel het heeft betekent voor de hedendaagse muziekcultuur.

En Juul.... ja, die herkende ik ook wel qua uitspraken, verschilt niet zoveel hier van het forum. ;) Heb ik trouwens liever dan ergens omheen draaien. :)

En die eigen vleugel in het kleurrijke pand in Hilversum... die zou in elk geval erg verdiend zijn.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#22 Bericht door PA2OLD »

Ik heb ook gekeken, zeer indrukwekkend.
Volgens mij wekt het nog steeds emoties op bij sommige van de aanwezige in dit programma.
Ook mooi om te zien wat wilskracht een enorme power kan opleveren!
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#23 Bericht door pa8w »

Mooi hoor Juul!
Zelfs voor een Radio Noordzee fan...
Houd het levend!

Groet,
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#24 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik heb zelf ook maar gekeken. Grappig. "Mijn" filmpje had ik natuurlijk bij de opname van het programma al gezien. ( 31 januari ).
Er is 2 uur opgenomen en er moest een uur uitkomen. Ik had te doen met de collega's. Maar ik heb ze niet kunnen betrappen op een "slechte" audio overgang.

Inmiddels heb ik begrepen dat het instituut Beeld en Geluid contact gaat zoeken. Maar ja. als je het afstaat heb je er geen zeggenschap meer over. Dus als het ooit zover komt dan mogen ze wat hebben maar wij houden de zeggenschap. Weten Ad Bouman en ik natuurlijk als oud Publieke Omroep gebruikers alles van.......
Ze zien kans om mij te laten betalen voor m'n eigen radio programma's van de afgelopen 39 jaar..... die ze hebben liggen.

Eerst maar effe afwachten.

De bewaarde Veronica banden trouwens zijn allang gedigitaliseerd en staan op zo'n 1000 DAT tapes ( zonder compressie etc. ). En die zitten weer alle in hoge kwaliteit in de MAC. Alles staat op 3 externe schijven en is er een backup. En en er staan op andere locaties ook "schaduwen" van.
En alle documenten zijn ook alle gescand. Dat gaat van lullige salarisstroken t/m verslagen van vergaderingen. En vele duizenden foto's van oud collega's. OOK heel veel films die collega's aan boord hebben gemaakt bij "weer en wind". En alle collega's hebben alle zonder uitzondering hun persoonlijke spullen afgestaan. En ik ben er samen met Ad de afgelopen 12 jaar mee doende geweest.
Vandaar dat ik geen tijd meer had voor "PE0GJG" en de soldeerbout.

Alles kwa audio zit in een database die ik gemaakt heb in Filemaker-MAC zodat het makkelijk is terug te vinden is.

Afbeelding

Afbeelding

En het aardige bij effect van zo'n tv programma is dat ik via mail weer in contact gekomen ben met veel mensen. En daar zitten ook een aantal zendamateurs bij. Erg leuk allemaal.

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Paul PD0PSB

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#25 Bericht door Paul PD0PSB »

Houd die DAT tapes in de gaten!
Die zijn misschien nog wel minder betrouwbaar dan het analoge origineel.
(is mijn ervaring met TV audiomasters van 15+ jaar terug)

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#26 Bericht door Juul - PE0GJG »

Paul PD0PSB schreef:Houd die DAT tapes in de gaten!
Die zijn misschien nog wel minder betrouwbaar dan het analoge origineel.
(is mijn ervaring met TV audiomasters van 15+ jaar terug)

73
Paul
PD0PSB

Maar zoals ik al schreef, de DAT tapes zijn allemaal over gezet en in de computer. Ze dienen voor als het helemaal niet anders meer kan.
En de analoge tapes, die zijn perfect ook na 50 jaar en zeewater. Dus niks aan de hand.

En ook schimmel deert de tapes niet. Tissue erlangs, effe snel doorspoelen en hup.....

Afbeelding
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

-Verwijderd account

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#27 Bericht door -Verwijderd account »

Er waren meerdere radiostations op zendschepen die ronddobberden op de Noordzee. Zonder uitzondering zonden ze uit op de middengolf omroepband en menig tiener destijds luisterde ernaar met z'n (portable) transistorradiootje. De uitzendfrequentie werd steevast uitgedrukt in "meter" in plaats van Kilohertz. De getallen 192 en 538 van Veronica gaven feitelijk de gebruikte golflengte aan :D

Vandaag de dag is een radio-ontvanger met middengolf-bereik vrijwel geheel uit de winkelschappen verdwenen. Ik bedoel uiteraard de reguliere radio-ontvangers voor gebruik in de huiskamer. Voor een radio met middengolf-ontvangst zal men tegenwoordig naar de kringloop en (radio)vlooienmarkten moeten. Er zijn overigens maar weinig radiozenders overgebleven die nog uitzenden op de middengolf.

Paul PD0PSB

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#28 Bericht door Paul PD0PSB »

PA4DHG schreef:Er zijn overigens maar weinig radiozenders overgebleven die nog uitzenden op de middengolf.
Mmm, relatief misschien. In Nederland zijn er nog steeds een heel aantal.

Als je 's avonds luistert met een redelijke loop-antenne is het om de 9kHz behoorlijk dringen geblazen.
Vaak zitten er een aantal Europese zenders door elkaar heen die beurtelings in- en uitfaden.
Ook is er soms mooie DX te horen richting Rusland,Azië en N/Z Amerika.

Vooral in minder dichtbevolkte gebieden lijkt de "AM" wereldwijd nog behoorlijk in gebruik.
Ik vind de MG alles behalve uitgestorven en een boeiende band.

73!
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#29 Bericht door PC1TK »

Kijk er nu na via uitzendingen gemist .. erg leuk . Mijn aller eerste herinneringen aan een radio .

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: PE0GJG , Juul a.s. zondag op tv

#30 Bericht door PE5PVB »

Wat me opvalt is dat vooral in de jingles uit de beginjaren naast middengolf ook werd gesproken over kg en fm. Is dat tot het laatst ook gedaan en wat werd daarvoor gebruikt? Vooral FM ben ik nieuwsgierig naar.

Plaats reactie