Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

Alles over morse.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#16 Bericht door pa3kc »

Een verslag van DvdRA is leuk. Maar dit verslag moet helaas weer beladen zijn met negativiteit naar de mede amateur.

Waren er recent niet nieuwe forum regels gemaakt die het niet toestaan zo te posten als wat pa3dat deed? Ook al was het in naam van iemand anders.
pa5cal schreef:Ten eerste wordt het niet langer getolereerd wanneer er opzettelijk tendentieuze en vervelende postings worden gedaan. Kritisch zijn is 1 ding, maar je houd maar eens rekening met andere mensen zoals zij dat ook met jou behoren te doen. ik heb het vele malen gezegd: probeer je eens in de ander in te leven in plaats van in je eigen wereldje leven.
Het heeft trouwens vast een reden waarom de beste om hier geen account meer heeft.

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#17 Bericht door PA1ZP »

Dag Allemaal

Het stukje van Wim zit ook vol met zelfspot, zie zijn hoogbejaarde troebele lenzen en slechte nachtzicht door veroudering versleten ogen.

Het alles samen doen met de vrouw, zij kookt heerlijk en ik eet het op.
En ook de PA0 krijgt een tikje met zijn heerlijk veganistische broodjes.

Veganisme in zijn puurste vorm is trouwens weer een van de meest langzame manieren om zelfmoord te plegen.
ze houden het ook nooit langer vol als 5 jaar , een puur veganistische levensstijl want dat is ongeveer de tijdsduur die zulk een zelfmoordpoging nodig heeft om je om te leggen.

Het is eigenlijk meer een oproep aan ons allen, van zullen we er samen meer uit proberen te halen uit het zend-amateurisme als ik koop van alles en ga lekker slap zitten OH-en op de banden.

En nu zal ik een keer een cynisch stukje tekst , doch ook alleen ter motivatie en zelfbezinning , Het zendamateurisme is geen wedstrijd die je kan winnen met de duurst gekochte jappenkist met pure HiFi studiokwaliteit microfoon en versterker apparatuur, al is het soms al een enorme prestatie als je dat als amateur krijgt aangesloten zodanig dat ze je kunnen verstaan, en je je lippen niet brand door de HF detectie aan de buitenkant van deze enorme toch wel enigzins fallus-vormige microfoons.

Maar ja ook deze man is langzaam aan het veranderen in een cynische oude A-amateur CW included.

En er is veel meer uit te halen aan plezier en zelf ontplooiing.

Het mooiste wat we Wim kunnen aandoen is hem volgend jaar fair en square inpakken met de vonke(n)boer wedstrijd.

Hij is dan al wel 81 zo een oude man moet je toch kunnen inpakken als jonge gast hihi.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

PA5MW
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 mar 2010, 10:07

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#18 Bericht door PA5MW »

Diversiteit is belangrijk, willen we de mensheid nog lang kunnen voortzetten

De mens is beperkt, en laat dat vooral in zelf opgedrongen groepsverband verbaal horen

Het getuigt van inzicht en moed, om in andermans uitlatingen het positieve naar boven te halen

Leven en laten leven

En voor wie er hier aanstoot aan neemt: "wie de schoen past....."

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#19 Bericht door coolepascal »

Voor iemand van zijn leeftijd, alle respect voor wat hij technisch voor elkaar heeft gekregen !
Ik zag dit jaar jongens en meisjes van acht, elektronica ineen zetten.
Ik zie een man van 81, embedded hardware en software ontwikkkelen en integreren met zijn computer.
Ik zie een overgroot deel van radioamateurs die vinden dat ik niet meer van deze tijd ben omdat ik techniek een interesanter gespreksonderwerp vind dan voetbal of TV programma's.

Wat is is toch mis met dit plaatje ?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#20 Bericht door PA2OLD »

Ik denk niks, je bent tenslotte de Coolepascal, houwen zo!

Verder heb ik respect wat deze heer nog allemaal doet!
Kijk maar eens op: http://hamradio.nikhef.nl/afdeling/woer ... erator.hti

Maar hij heeft zich al vaker op deze quasi cynische manier uitgelaten over de 'andere amateur' en ik denk dat wat hij schrijft ook zo bedoeld, dus niet cynisch.
Dat is zijn goed recht, maar wees dan niet verbaasd dat dit reacties uitlokt.
Iedereen die dit stukje schrijven min of meer goed keurt (het gaat dan alleen over de betreffende uitlatingen en niet over het verslag van die dag) wordt er van verdacht (niet door iedereen natuurlijk), nu ook te denken dat "amateurs die niet zelf bouwen en/of geen morse kennen geen echte amateurs zijn".
Misschien is dat wat kort door de bocht, maar aan de andere kant is wat deze heer schrijft best kwetsend.
Wat te denken van amateurs, die door 'n probleem (bijvoorbeeld een ziekte) niet kunnen zelfbouwen of seinen?
Of amateurs die niet zelfbouwen en seinen maar wel op DX gebied belangrijke experimenten doen?
Of amateurs die wel prachtige zelfbouw projecten doen maar niet kunnen seinen en ook nog eens N amateur zijn?

Hij schrijft op zijn eigen site onder het kopje "zendamateurs":
Wij zendamateurs hebben de amateurbanden beschikbaar gekregen voor zelfontplooiing middels experimenteren. Het kopen van een jappenbak, een antenne uit blisterverpakking en meedoen met radiowedstrijdjes heeft niets te maken met de bedoelde zelfontplooiing.
Er zijn dus geen 12000 zendamateurs in PA tot PIZZ , maar nog steeds 500 stuks, net als in 1950. De overige 11500 voldoen namelijk niet aan de reden waarom de ITU het zendamateurisme heeft gelegaliseerd.
Nee... ik vind de uitlatingen van deze heer, hoe bedoeld dan ook, iets te ver gaan.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#21 Bericht door coolepascal »

Ben,
Hoe zou jij dan die uitspraak willen formuleren zodanig dat de essentie ervan nog steeds helder is maar zonder je de catagorie 'communicatie amateurs' onder ons te kort doet.

Wim is wellicht wat kort door de bocht, maar hij heeft zijn strepen toch echt verdiend.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PD2SO
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 mar 2007, 12:55

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#22 Bericht door PD2SO »

De beste man kan beter mensen gaan motiveren in plaats van de-motiveren.
Anders is het door dit soort personen erg snel gedaan met de radio amateur in nederland.

Niets werkt zo frustrerend als demotivatie.

NL 5321

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#23 Bericht door NL 5321 »

out off topic


Hij of zij die zonder zonde is werpe de eerste steen....

Zijn alle radiozendamateurs van hetzelfde kaliber?
Geef de minder getalenteerden onder ons ook de ruimte die hen toekomt.
Eveneens de oude OTers........

Spiegel uzelf aan uw evenbeeld zonder ""narcisties"" trekje. :mrgreen:

PA5MW
Berichten: 143
Lid geworden op: 08 mar 2010, 10:07

Re: Verslag van de Dag van de RadioAmateur 2013 (PA0WV)

#24 Bericht door PA5MW »

Het mooie van een forum is dat je zelf kan kiezen wat je leest en waar je waarde aan hecht,

of juist niet


Boos of beledigd zijn is een keuze

Plaats reactie